טור דעה // ברכה או..?

עבודות הרכבת בבר אילן: מה יהיה ביום שאחרי?

הרכבת הוא יצור תחבורה שאינו סובל מפקקים. המשמעות המעשית המיידית היא חסכון רב בזמן מבוזבז, אך איך תושבי השכונה אמורים להתמודד עם ההמולה והבלאגן עד ש.. (דעה)

אם תושב בר אילן עובד בשכונת גבעת שאול, הוא אולי יודע מתי הוא יוצא מהבית בדרך לעבודה, אך אין לו מושג מתי הוא יגיע (צילום: פלאש 90)

האוכלוסייה ברוכת הילדים המתגוררת על ציר בר אילן - ירמיהו, התרגלה בעשורים האחרונים לחיות ב'תחנה המרכזית של החרדים בירושלים', למעשה הם גרים בתוך המולה של פיח, עשן, המולה ובלגן. תערובת של רכבים פרטיים אוטובוסים והמון אדם המתערבבים זה בזה. זה רק מתגבר בתקופות של הפגנות.

חיים לצד כביש סואן משמעותו, חיים בתוך רעש, בתוך המולה, בתוך צפירות ובלגן. התופעות הללו פוגעות באיכות החיים ובמקביל כמובן גם בביקושים לנדל"ן ובמחירי הנדל"ן.

אם נניח בצד את השאלה האידאולוגית של הכנסת זרים לתוך השכונה דרך הרכבת הקלה (לפי תוכנית התחנות נראה שזה לא צפוי לקרות), הרי לפחות בהיבטים של איכות חיים וכלכלה, ללא ספק מדובר בברכה גדולה עבור תושבי השכונה בכמה היבטים:

נגישות

הרכבת הוא יצור תחבורה שאינו סובל מפקקים. המשמעות המעשית המיידית היא חסכון רב בזמן מבוזבז, וחשוב עוד יותר: אפשרות לתכנון זמן אמיתי. נכון להיום תושבי השכונה וגם תושבי השכונות הסמוכות חיים באי וודאות לגבי זמנים.

אם תושב בר אילן עובד בשכונת גבעת שאול, הוא אולי יודע מתי הוא יוצא מהבית בדרך לעבודה, אך אין לו מושג מתי הוא יגיע. הפקקים יקבעו עבורו את שעות העבודה. זה פוגע באמינות שלו כלפי מקום העבודה, פוגע בתפוקה ופוגע כמובן בפרנסתו. אפילו כאשר משפחה מהשכונה מתכננת להגיע להורים לשבת או לחג, היא תמיד חיה בעולם של 'אי וודאות' לגבי שעת ההגעה והסיכונים של איחור בלתי צפוי. כל זה צפוי להיעלם כאשר התחבורה תהיה באמצעות הרכבת.

ההיבט הכלכלי

כאשר מרכז השכונה מחובר לכל חלקי העיר בתחבורה יעילה וזמינה, זה כמובן פותח לתושבי השכונה להתפרנס בהרבה יותר מקומות עבודה ברחבי כל העיר שכיום חסומה בפניהם. למעשה הרכבת מנגישה לתושבי השכונה את כל פינות העיר ביעילות, בזריזות ובנוחות. יותר תחבורה יעילה = שיפור כלכלי = הגדלת הכנסות.

גם בעלי עסקים בשכונה יהנו מהגדלת כוח הקנייה כאשר השכונה תהיה מונגשת ונוחה לכלל תושבי העיר.

איכות החיים

החיים לצד הרכבת הקלה תתן לתושבי השכונה סוף סוף שקט. אחרי עשרות שנים של חיים בתוך רעש, הם פתאום יגלו עולם חדש של חיים במרחב איכותי, נוח ושקט. הדבר הזה יורגש לכל אחת ואחד מתושבי השכונה ברמה יומיומית.

מחירי הדירות

באופן נסיבתי, כאשר איכות החיים משתפרת, פרנסת תושבי השכונה משתפרת והנגישות משתפרת, זה גורם לאוכלוסיות יותר מבוססות ואיכותיות לבחור לגור בשכונה הזאת, וכמובן צפוי לגרום גם לעליית ערכי הנדל"ן בשכונה, כמו שאנו רואים באזורים רבים אחרים גם בירושלים, בערים אחרות וגם בעולם, השפעה מסוג זה.

לסיכום, לדעתי, יחד עם שמירה על צביון השכונה, אין ספק שהרכבת הקלה תהיה ברכה גדולה לתושבי ציר בר אילן ירמיהו.

הכותב נולד וגדל בירושלים, משמש כשמאי מקרקעין, מאמן ויועץ עסקי ובעלי משרד ייעוץ משכנתאות

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר