דרמה ב'עליון' | ניצחון למפגינים

בג"ץ קיבל את עמדת המשפחה והורה לבטל את נתיחת גופת הילד בן ה-4 שנרצח

ניצחון למפגינים: בית המשפט העליון דן בשעה האחרונה בבקשת המשפחה שלא לנתח את גופת הילד שנרצח על ידי בן דודו • בג"ץ הכריע: הגופה לא תנותח ופסיקת בית משפט השלום תבוטל • הלוויה תיערך אחה"צ (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
המפגינים היום בירושלים (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

דרמה בבית המשפט העליון: לאחר שמשפחת הילד בן ה-4 שנרצח על ידי דודו, דרשה שלא לנתח את הגופה, בית המשפט השלום קיבל אמש (ראשון) דווקא את עמדת המשטרה, והכריע כי יש לנתח את גופת הילד. בג"ץ הפך היום את ההחלטה ונתיחת הגופה בוטלה - ההלוויה של הילד תערך בשעה 16:30 בשמגר.

בתגובה להחלטת בית המשפט יצאו אלפים מהציבור החרדי בכל רחבי הארץ למחאות ענק כנגד בית המשפט והמשטרה.

משפחתו של הילד עתרה היום לבג"ץ, כנגד החלטת בית משפט השלום בירושלים ונגד עמדת המשטרה, הדיון שנערך במשך כחצי שעה, הסתיים בשעה זו.

שופטי 'העליון', קיבלו לאחר הדיון את עמדת המשפחה והכריעו, כי גופת הילד הקטן לא תנותח.

לאחר קבלת הבשורה בבר אילן

מאות המפגינים שהפגינו בבר אילן, שמעו על החלטת בית המשפט העליון ופיזרו את ההפגנה הגדולה שהתקיימה במקום, גם שאר המחאות שתוכננו בכל רחבי הארץ, על ידי אנשי 'העדה החרדית' ו'הפלג הירושלמי' בוטלו לאחר הכרעת בית המשפט העליון.

מיכאל גוטווין רכז המחלקה המשפטית בזק"א מסר: "בשבת הוזעקו צוותי מד"א לפעוט שנמצא ללא רוח חיים ככה"נ לאחר שנחנק על ידי בן משפחתו, הוא פונה לביה"ח שערי צדק, שם נקבע מותו. לאחר הפטירה דרשה פרקליטות מחוז ירושלים לבצע נתיחה לגופה כדי לחקור את סיבת המוות, למרות התנגדותה של המשפחה בהתאם להלכה היהודית".

"נציגי המחלקה המשפטית של זק"א מיכאל גוטווין ושניר אלמליח יחד עם בנצי אורינג מפקד זק"א מחוז ירושלים ייצגו את הורי הפעוט ופעלו מאמש מול נציגי הפרקליטות בדרישה לשחרר את גופתו לקבורה מיידית לאחר בדיקה חיצונית, אך הפרקליטות התעקשה על נתיחה. בדיון שהתקיים אמש בביהמ"ש השלום ירושלים התנגד נציג המחלקה עו"ד דרור שוסהיים לכל פעולה של נתיחה בגופת הפעוט ודרש את שחרורו המידי. למרות בקשתו הורתה כבוד השופטת צרקה על נתיחת גופת הפעוט".

עוד נמסר מגוטווין: "הבוקר, בדיון שהתקיים בבג"ץ ערער נציג המחלקה המשפטית על החלטת השופטת צרקה. בג״ץ קיבל את עמדת נציג זק"א עו"ד שוסהיים וביטל את החלטת ביהמ״ש השלום לנתיחת הגופה כשהוא מורה לשחרר את גופת הפעוט לקבורה מיידית עוד היום ללא נתיחה".

מהמשטרה נמסר: "במהלך השעתיים האחרונות, התחדשו הפרות הסדר באזור רחוב יחזקאל ובר אילן בירושלים וכן באזור נהר הירדן בבית שמש. במהלכן עשרות מפרי סדר חוסמים צירים, וחלקם יידו אבנים וחפצים לעבר השוטרים, התפרעו דרדרו והציתו פחי אשפה באזור. לאחר שאזהרות המשטרה וההוראה לפזר את הפרת הסדר לא הועילו, כוחות המשטרה פעלו להשבת הסדר במקום תוך שימוש באמצעים לפיזור הפרות סדר. עד כה נעצרו 5 מפרי סדר בגין הפרת הסדר הציבורי ופעילות המשטרה להשבת הסדר במקום נמשכת בדקות אלו".

"משטרת ישראל תמשיך לאפשר את חופש המחאה כחוק, אולם לא תאפשר התפרעויות אלימות והפרת הסדר הציבורי בניגוד לחוק. עדכון: נפתח לתנועה כביש 446 לשני הכיוונים שנחסם בשל מחאה", נמסר מטעם המשטרה".

מטעם 'הפלג הירושלמי' נמסר בתגובה להחלטה: "שוב הוכח: בזכות עיניהם של גדולי ישראל הצופיות למרחוק, ועמידתם האיתנה על משמר היהדות הנאמנה - ההפגנות הנועזות של רבבות ציבור בני התורה הביאו לביטול המזימה הנפשעת לביזוי כבוד המת. לכל המצקצקים ומקררי האמבטיות נזכיר: כל גדולי ישראל בכל הדורות האחרונים, ממרן הרב מבריסק ועד הגר”ח שמולביץ ומרן הרב שך זצוקללה"ה, תמכו במאבק נגד ניתוחי מתים ואף השתתפו בעצמם באותן הפגנות".

"המאבק נגד ניתוחי מתים מעולם לא הייתה נחלתם של ה'קנאים' בלבד, אלא של כל רבדי הציבור התורני בארץ ישראל. העיוות ההיסטורי וההימנעות מהפגנות באופן גורף כביכול מדובר בחלק מג' העבירות החמורות, הוא מחדל פרטי של הציבורים שקידשו את ממלכתיות המגזר החרדי ויהי מה".

מוקדם יותר היום הטיחו המפגינים "מערכה אדירה". הם פרסמו כי "רבבות ציבור בני התורה למערכה אדירה שתזעזע את אמות הסיפים, נגד ההחלטה המרושעת לבזות את כבוד המת". לדבריהם, "גדולי התורה הורו: לזעזע את העולם כולו על ביזוי כבוד המת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר