השוטרים בשטח כבר ידעו | מצמרר

הקלטות דרמטיות זמן קצר לפני האסון במירון: "איפה כל הקצינים שישנים על האף?!"

הקלטה נוספת מיום האסון הנורא במירון, הפעם המתעדת את הקשר של השוטרים בשטח, שזיהו עוד לפני האסון את העומס, ותהו לאן נעלמו כל הקצינים הבכירים: "איפה כל הקצינים שישנים על האף?!" נשמע שוטר ברשת הקשר (חרדים, ארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |

עוד בטרם החליטה ועדת החקירה הממלכתית על האחראים לאסון מירון, הקלטות חדשות שנחשפו הערב (שני) ב'כאן 11' על ידי הכתב משה שטיינמץ חושפות את הרגעים שלפני האסון, בו תהו השוטרים בשטח איפה הפיקוד הבכיר מול העומס שהחל להצטבר.

בהקלטה נשמע חדר הפיקוד קורא לשוטרים בשטח: "גזרה 41 יש פה עומס של כמות אנשים גדולה, צריכים מישהו, שכוח יגיע לכאן לסגור למטה שכולם רק ייצאו ולחסום את הכניסה כי עדיין יורדים במקביל".

שוטר שהיה בשטח זמן קצר לפני האסון השיב: "חפ"ק, אנשים נמחצים בתוך ההמון בפנים, תשלחו צוות ל-41 ... כוחות לפה". בחפ"ק השיבו: "מטפלים בזה, מטפלים בזה".

בשעה 00:14, רגעים אחרי ההדלקה של תולדות אהרון, השוטרים מזהים כי בנקודה 41, המוכרת כגשר דב, עשוי להתרחש אסון וזועקים לעזרה.

"צפוף פה מאוד, יש התקהלות. יש פה דחיפות, יש פה כמויות של אנשים" נאמר ברשת הקשר. לרשת של מרחב עמקים אמור להאזין גם תת ניצב שלום אביטן, מפקד המרחב ומי שמנהל את כל האירוע בכל הקשור למשטרה.

שלוש דקות לפני תחילתו של האסון הנורא, החפ"ק הראשי מבין כי משהו מתנהל שלא כשורה ופונה לחפ"ק של מרחב עמקים - והשוטר מבין מהתגובה כי הקצינים לא מתפקדים.

"בתולדות יש משהו חריג שמה, איזה קריסת גג משהו. צריך תגבורת ל-41. איפה כל הקצינים שישנים על האף?! שיעלו לפה" זעק שוטר ברשת הקשר.

התחנונים של השוטרים בשטח לא מועילים. כ-20 דקות לפני האסון, שוטרים במתחם הקבר מזהים גם כן את העומס ומזעיקים עזרה.

"41 תסגרו למטה, אנשים עוברים, כולם רומסים פה אחד את השני. שמישהו יירד למטה לעצור את הכניסה" פנה הכח לחפ"ק בהתייחס לגשר דב.

"תעשה בדיקה נוספת לעומק, מד"א מדווחים על מחוסרי הכרה, עשרות מחוסרי הכרה שמה, אז בוא נעשה סדר בדיווחים" הוסיפו.

כשנשאלו מה הכח בשטח של הקבר רואים, השיבו בכח: "יש לחץ של המונים. מלא אנשים פה אחד על השני, ילדים קטנים".

"כאן חפ"ק, מנסים להבין – האם יש לנו דיווח חריג עם עשרות פצועים בנקודה 41, כן או לא? אנחנו לא מצליחים להבין את זה". דקות לאחר מכן, הצליחו השוטרים באיזור לשלוט בעומס באיזור הנקודתי, אך האסון הנורא בגשר דב לא נמנע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר