לקראת הדיון המכריע בבג"צ

היועצת המשפטית לממשלה תתמוך בבקשה לפסול את אריה דרעי מלכהן כשר

היועצת המשפטית לממשלה, בהרב-מיארה, צפויה לתמוך בעתירה לבג"צ המבקשת לפסול את יו"ר ש"ס אריה דרעי מלכהן כשר בממשלה בשל ההרשעה האחרונה בשנה שעברה • הדיון המכריע: ביום חמישי (חדשות)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
אריה דרעי במליאת הכנסת (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)

ביום חמישי יתכנס בג"צ לדיון בהרכב מורחב בכדי לדון בעתירות נגד מינוי יו"ר ש"ס, אריה דרעי, לתפקיד שר בממשלת נתניהו השישית לאחר שהורשע בעבירות מס רק לפני מספר חודשים.

דרעי ממתין לשמוע את דעתה של היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, והאם גם היא תבקש לפסול אותו מלכהן כשר בממשלה. כזכור, דרעי מונה לתפקיד שר הבריאות, הפנים והמשנה לראש הממשלה.

אלא שעל פי הדיווח של העיתונאי אבישי גרינצייג ב'גלובס' נראה כי היועמ"שית כבר גיבשה את דעתה והיא מתכוונת לתמוך בבקשה לפסול את דרעי בשל עילת הסבירות לאחר הרשעתו האחורנה בעבירות מס.

בהרב-מיארה סבורה כי על ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לפטר את דרעי מתפקידו כשר וכי על בג"צ לחייב את נתניהו לפטרו בשל הלכת דרעי-פנחסי שנקבעה לאחר כתב האישום שהוגש נגד דרעי בשל עבירות שוחד.

על פי הדיווח, באשר ל'חוק דרעי' סבורה היועמ"שית כי אכן קיימים קשיים משפטיים משמעותיים סביב תיקון חוק יסוד הממשלה אך אין עוגן משפטי המצדיק את פסילת חוק היסוד על פי פסיקות בג"ץ בעניין.

כאמור, בג"צ ידון בעתירות נגד מינוי דרעי לשר ביום חמישי הקרוב. 'כיכר השבת' יעביר בשידור חי את הדיון מאולם בג"צ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר