גוש הימין יוצא למלחמה

טלטלה במערכת הפוליטית: בג"צ פסל את דרעי מלכהן כשר; "חוסר סבירות קיצוני"

שופטי בג"צ קיבלו את העתירות נגד מינוי יו"ר ש"ס, אריה דרעי, לתפקיד שר בממשלת נתניהו השישית | ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ייצטרך לפטר את דרעי מתפקידו בממשלה | הקואליציה תקדם חקיקה מהירה בניסיון להשיב את דרעי לשולחן הממשלה | וגם: מי יחליף את דרעי? - והתגובה של בנו, ינקי (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
אריה דרעי, שעה קלה לפני פסיקת בג"ץ (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

טלטלה בגוש הימין ובקואליציית נתניהו: 10 שופטי בג"צ מול אחד קיבלו היום (רביעי) את העתירות נגד מינוי יושב ראש ש"ס, ח"כ אריה דרעי, לתפקיד שר הפנים והבריאות בממשלת נתניהו השישית.

הנימוק של השופטים לפסילת דרעי - הוא "חוסר סבירות קיצוני", השופטים הורו לראש הממשלה בנימין נתניהו להעביר אותו מתפקידו.

בהכרעה של השופטים נכתב: "בשל צבר הרשעותיו הפליליות של דרעי וכן בשל המצג שהציג בפני בית משפט השלום, לפיו הוא פורש מהחיים הפוליטיים, והתנהלותו לאחר מכן, מן הראוי לפסול אותו".

כעת דורשים בש"ס לקדם חקיקה מהירה שתמנע מבג"צ לעסוק ב'עילת הסבירות' ולקדם חוקים נוספים בכדי להחזיר את אריה דרעי לשולחן הממשלה.

שעה לפני הכרעת בג"ץ, היום, צלם 'כיכר' תפס את דרעי מודאג ליד ביתו

השופט אלרון, בדעת יחיד, סבר כי אין מקום להורות לראש הממשלה להעביר את השר דרעי מתפקידו. לצד זאת, סבר השופט אלרון כי על ראש הממשלה לפנות ליו״ר ועדת הבחירות כדי שיקבע אם יש בעבירות המס שבהן הורשע דרעי משום קלון.

השופט אלרון עמד על כך שתיקון חוק היסוד אינו חל למפרע, וממילא אין בתיקון כדי "לרפא" את הפגם שנפל בהעדר הפנייה ליו״ר ועדת הבחירות במועד המתחייב. השופט אלרון ציין כי מאחר שסוגיית הקלון מקרינה, בין היתר, על סבירות המינוי, על ראש הממשלה להביא סוגיה זו בפני יו"ר ועדת הבחירות, ולאחר שיכריע בדבר – ניתן יהיה לדון ולהכריע בחוקיות מינויו של השר דרעי.

מי יחליף את דרעי בתפקיד?

יצוין כי על שולחנו של דרעי מונחות מספר אופציות ליום שאחרי הפסילה. דרעי לא מתכוון להחזיר את משרדי הפנים והבריאות לידי 'הליכוד' והוא בוחן אופציה של הפקדת התיקים בידי גורם חיצוני כדוגמת השר לשעבר אריאל אטיאס.

אופציה נוספת שח"כ אריה דרעי בוחן, היא הפקדת משרד הפנים בידי אחד מחברי הכנסת המכהנים כדוגמת סגנו, ח"כ משה ארבל, או לחילופין בידי בנו, ינקי דרעי העובד היום בהסתדרות הציונית, או כאמור בידי השר לשעבר אריאל אטיאס. לגבי תיק הבריאות, דרעי שוקל להפקיד אותו בידי המנכ"ל הנוכחי משה בר סימן טוב.

כשעה לאחר הדיווחים הרבים בדבר מינויו לשר הפנים, הבן, ינקי דרעי הגיב בחשבונו בטוויטר ואמר: "על כסאו לא ישב זר".

התגובה של ינקי דרעי

מוקדם יותר היום אמר השר לשירותי דת, מיכאל מלכיאלי, בריאיון באולפן 'כיכר השבת' כי: "בית המשפט לקח צד, בכנסת יש קואליציה שיושבת בצד אחד ואופוזיציה בצד אחר, היום בית המפשט לקח צד, הוא לקח צד נגד הפרומה של הממשלה. בעצם בג"צ דרך הממשלה".

לדבריו: "יש פה נקמנות באריה דרעי שהפיל את ממשלת השמאל המסוכנת שהייתה כאן, נקמנות באריה דרעי שהקים את ממשלת הימין, בג"צ - שחקן פוליטי, חד משמעי".

השר מש"ס אומר כי אם דרעי אכן ייפסל הרי ש"הכנסת תצטרך לקדם את החקיקה בלי קשר לאירוע דרעי כמה שיותר מהר כי הז רצון העם. אנחנו לא ניתן לעצלנות - אנחנו נמצא בצורה יסודים ומקצועית בכנסת, לא נקבל עצלנות של לוחות זמנים. אני חושב שחודשיים זה הרבה מאוד זמן".

כך גם, בריאיון באולפן 'כיכר השבת', התבטא השר חיים ביטון ואמר: "אני משפטן, תאמין לי אני לומד את הדברים, לא יכול להיות דבר כזה שהחבורה הזאת מחליטה פעם אחר פעם להתנכל לאריה דרעי, משחקים איתו על משהו שאומר מנדלבליט שזה אפילו לא עכברון. הם לא יכולים לראות אותו, נתפסים עליו במשהו מטופש, שיגעו אותו להודות. הם הביאו אותו למצב, הראו לו מה היה בהיסטוריה, הם במגמה לחסום אותו, זה לא יעזור להם.

"אני לא נכנס לתהליך איך שזה יקרה, נעמוד על רגלנו האחוריות, לא רק ש"ס אלא כל ה-64 מנדטים, נעשה בכל דרך אפשרית שלא תהיה שניה אחת שהוא לא יהיה שר. נעשה הכל. אם המצב הזה יהיה והשופטים יביאו שוב את עילת הסבירות, בעילה הזו הם השתלטו על המדינה, אם הם יילכו על הראש שלו - אנחנו נגיב בצורה הכי מהירה והכי חדה כדי להחזיר אותו למקומו".

בתחילת השבוע התבטא שר בש"ס בשיחה עם 'כיכר השבת' ואמר: "טעינו ששתקנו במשך כל השנים כשדרעי עבר עינוי דין, הוא נרדף רק בגלל היותו אריה מכלוף דרעי", טוען השר הבוקר. לדבריו, "חשבנו שינהגו בו אחרת, מסתבר שטעינו. לא חלמנו שנגיע לרגע הזה שבג״צ יפסול אותו מלכהן כשר בשל עבירות מס שכל אזרח פשוט היה מסיים עם כופר בלבד".

השר הוסיף: "אריה יכהן כשר בממשלה, עם או בלי אישור בג"צ". עוד אומר השר: "11 מנדטים הצביעו לדרעי, הסבירות שלהם לא פחות חשובה מסבירות של 11 שופטים. עילת הסבירות תבוטל ותחזור לציבור שיכריע מה סביר ומה לא״.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר