יוקם צוות לבחינת ההסכמים

'דגל התורה' נגד התקציב שאושר: "נתניהו התעלם מההסכם הקואליציוני"

לאחר שהממשלה אישרה את תקציב המדינה ביום שישי - המאוכזבים הראשונים הם אנשי 'דגל התורה' שטוענים כי נתניהו התעלם מנושאים שנחתמו והובטחו בהסכמים הקואליציוניים | ב'דגל' מודיעים על הקמת צוות שיבחן את ההסכמים ותדרוש את מימושם ומזכירים כי התקציב יגיע לוועדת הכספים של ח"כ משה גפני (חרדים)

יוני גבאי | כיכר השבת |
גפני ונתניהו, ארכיון (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

לאחר שהממשלה אישרה ביום שישי את תקציב המדינה, הבוקר (ראשון) דווקא ב'דגל התורה', הסיעה הליטאית ב'יהדות התורה', שלה אין נציגות בממשלה - מביעים אכזבה מהתקציב ומהתנהלות ראש הממשלה בנימין נתניהו ובכירים במפלגה מאיימים להצביע נגד התקציב.

בביטאון הסיעה, 'יתד נאמן', נכתב הבוקר כי התקציב אושר בישיבת הממשלה שהתקיימה ביום שישי - "המועד האחרון בו יכולה הממשלה על פי חוק לאשר את תקציב המדינה".

עוד נכתב כי "התקציב כולל שיפור ניכר ומשמעותי בשורה של נושאים חשובים כגון בתקציב החינוך והישיבות, מוסדות החינוך, שכר צוותי ההוראה ועוד נושאים רבים".

בעוד הם טוענים כי חלק מהנושאים סוכמו "לאחר מאמצים ופעילות נמרצת מצד נציגי דגל התורה", בהמשך הידיעה נמתחת ביקורת על ראש הממשלה על כך שכמה נושאים שנחתמו בהסכם הקואליציוני לא זכו למענה בתקציב שאושר.

"עם זאת", נכתב בביטאון, "על כמה נושאים שנחתמו והובטחו בהסכמים הקואליציוניים עדיין לא ניתן מענה בהתאם, כמו בתקצוב מלא של מוסדות הפטור והשוואה מלאה של התנאים, תקציב התחבורה הציבורית ועוד, נושאים שסוכמו במפורש לקראת ישיבת הממשלה עם ראש הממשלה אך נתניהו התעלם ולא הביא זאת לישיבת הממשלה והם לא נכנסו לתקציב שאושר".

'דגל' מודיעה כי "בהתאם לכך תקיים היום סיעת 'דגל התורה' התייעצויות נוספות ותקים צוות לבחינת ההסכמים הקואליציוניים בדרישה למימושם".

הם גם מזכירים כי חוק התקציב וחוק ההסדרים יגיעו לכנסת להצבעה ושם אם הם יאושרו הם יועברו לוועדת הכספים - בראש עומד יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני. "נציגי דגל התורה נערכים לדיונים הללו שם יושם דגש על מימוש ההסכמים הקואליציוניים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר