פרסום ראשון

חבר ה'מועצת' הגאון רבי דוד יוסף החליט להתמודד לתפקיד הראשון לציון והרב הראשי

שישה חודשים לפני הבחירות לרבנות הראשית, הגאון רבי דוד יוסף קיבל החלטה להתמודד על תפקיד הראשון לציון, עם סיום כהונת אחיו הראש"ל הגר"י יוסף | בשיחות עם רבנים בכירים התבטא: "רואה בכך שליחות יחודית לאחות את הקרעים בעם לאור השסע הגדול" • ישי כהן עם כל הפרטים בפרסום ראשון (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגר"ד יוסף עם אחיו הראש"ל הגר"י יוסף (צילום: יעקב כהן)

חבר מועצת חכמי התורה, הגאון רבי דוד יוסף, קיבל החלטה להתמודד על תפקיד הראשון לציון והרב הראשי לישראל.

ל'כיכר השבת' נודע כי בימים האחרונים הגר"ד יוסף שוחח עם מספר רבנים בכירים ושיתף אותם בהחלטתו להתמודד על התפקיד הבכיר, עם סיום כהונת אחיו, הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף.

הבחירות לרבנות הראשית צפויות להתקיים בעוד כשישה חודשים, עשר שנים לאחר הבחירות בהן נבחרו הרבנים הראשיים הגר"י יוסף והגאון רבי דוד לאו.

ל'כיכר השבת' נודע כי בשיחות סגורות הביע הגר"ד יוסף נחישות להתמודד על משרת הרב הראשי ובין היתר התבטא: "אני רואה בכך שליחות יחודית לאחות את הקרעים בעם לאור השסע הגדול בציבור בישראל שמשפיע על המון העם בקיום תורה ומצוות".

הגר"ד יוסף הוסיף כי הוא: "רואה בכך שליחות להמשיך את מורשתו של מרן זצוק"ל לאחד את עם ישראל סביב התורה והיהדות ולהשיב את ליבם לאביהם שבשמיים".

במעונו של הרב אישרו את הפרטים בשיחה עם 'כיכר השבת' והוסיפו כי "הרב רואה בכך את קיום רצונו של מרן שביקש לראות את בנו הגר"ד משמש בתפקיד זה".

מועמד נוסף הצפוי להכריז על התמודדות לתפקיד הרבני הבכיר הוא רבה של באר שבע וחבר מועצת הרבנות הראשית, הגאון רבי יהודה דרעי, אחיו של יו"ר ש"ס אריה דרעי.

עד כה טרם ברור מי יזכה לתמיכת ש"ס בבחירות לרבנות הראשית ובמפלגה ינסו להגיע להסכמות שבמרכזן אחד הרבנים יכהן כראשון לציון ורב ראשי והאחר יכהן כרבה הראשי של ירושלים, עם סיום כהונתו של הראשל"צ הגאון רבי שלמה משה עמאר, במהלך השנה הקרובה.

יצוין כי בחודשים האחרונים עלה שמו של ראש מוסדות 'יביע אומר', הגאון רבי יגאל כהן, כמועמד אפשרי לתפקיד הרב הראשי הספרדי.

ל'כיכר השבת' נודע כי ערב הקמת ממשלת נתניהו השישית, אריה דרעי ובצלאל סמוטריץ' הגיעו להסכמות בכל הקשור לחלוקה במינויים רבנים ודיינים. באשר לבחירות לרבנות הראשית, הצדדים הגיעו להסכמה כי הרב הראשי הספרדי יהיה מהציבור החרדי ואילו הרב הראשי האשכנזי יהיה מהציבור הדתי הלאומי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר