יוצאת ממצרים

אחרי הנקיונות: מתנה מושלמת לאשה, לאם ולבת

הגדה לנשים השזורה ברעיונות ותכנים על חג הפסח הנוגעים בליבה של כל אשה בנוסף: תזכורת לעת רצון • רגעי תפילות נשגבים וסגולות מיוחדת ללילה המיוחד (יהדות)

"בזכות נשים צדקניות נגאלו אבותינו ממצרים" - מתנה נפלאה לנשותינו היקרות לאחר עבודות הפסח (צילום: שאטרסטוק | יח"צ)

ליל הסדר הוא תזכורת לסיכוי הנכסף. יש סיכוי, יקרה. ואם את נחלשת בתקוותך- שבי וספרי לעצמך את הגדת ליל הסדר הזו - זה ודאי יעזור לך!

עם ישראל משועבד במצרים. מיוסר בעבודות פרך המייגעות ומתישות את הגוף והנפש. דורות שלמים נולדים לתוך שיעבוד קשה וגדלים כעבדים. האם מציאות כזו ניתנת לשינוי?

ואז, כמו קרן אור מתוך אפילה, מתחילה לזרוח הגאולה. ה' ממנה את משה רבינו כשליח לגאולת ישראל. פרעה ועמו מקבלים את עשרת המכות ועם ישראל, כמו מתוך חלום, יוצאים ממצרים! וכעת הם חופשיים ומשוחררים מכבלי העבדות המרה. אך עדיין לא תמו ישועות ה'. עם ישראל נעמדים מול ים סוף ומאחוריהם נשמעות דהרות סוסי המצריים ואז, כהינף יד, הים נקרע לשניים ובני ישראל עוברים בתוך הים- ביבשה!!! גם במדבר, מלווה אותם השכינה הקדושה. ענן ה' מגן על ישראל מפני השמש היוקדת והחיות הרעות שבמדבר בימים, ועמוד האש מורה את דרכם בלילות. המן יורד מן השמים בבוקר ושליו בערב כדי להשביע את רעבונם. וכך חיו עם ישראל באורח ניסי ארבעים שנה, עד כניסתם לארץ המובטחת, מכוסים בהנהגה אלוקית מופלאה.

הגדה לנשים השזורה ברעיונות ותכנים על חג הפסח הנוגעים בליבה של כל אשה לרכישה ולפרטים כנסו לכאן >>
הגדה לנשים השזורה ברעיונות ותכנים על חג הפסח הנוגעים בליבה של כל אשה

לרכישה ולפרטים כנסו לכאן >>

הגדלה

היום, אלפי שנים אחרי, אנו יושבים בליל הסדר. מסובים סביב שולחן החג הערוך וקוראים את ההגדה המספרת על קורות עם ישראל במצרים. ויש לשאול מדוע? מה יש באותו מאורע של 'יציאת מצרים' שהסב את כולנו לדבר רק אודותיו?

ליל הסדר, במהותו אינו סיפור על העבר גרידא. ליל הסדר הוא תזכורת משמעותית לכל מה שעתיד להתרחש בחיינו בכל רגע. כל אחת נתונה במצרים האישיים שלה. המצרים הם כמו סורגים- דבר שגורם לתחושה מעיקה ומחלישה. לפעמים גם לא נראה באופק סיכוי כלשהו שעוד תתרחש תפנית חיובית. היש סיכוי שהבן יחזור למוטב? האם בעלי ואני עוד נחיה כ'רעים אהובים'? היש סיכוי שהעקרה תלד פעם? נראה שתחושת המצרים כאן כדי להישאר!

נראה שזאת השאלה שגם אנו שואלים בפתיחת ההגדה- מה נשתנה הלילה הזה מכל הלילות?

ולכך באה תשובת ההגדה-

עֲבָדִים הָיִינוּ לְפַרְעֹה בְּמִצְרַיִם. וַיּוֹצִיאֵנוּ יְהֹוָה אֱלֹהֵינוּ מִשָּׁם. בְּיָד חֲזָקָה. וּבִזְרוֹעַ נְטוּיָה.

ה' הוציא אותנו ממצב של 'עבד' למצב של 'בן חורין'!

וההגדה מזכירה לנו שאילולא עזרת ה'-היינו עדיין תקועים שם... במקום התקוע הזה וְאִלּוּ לֹא הוֹצִיא הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא אֶת אֲבוֹתֵינוּ מִמִּצְרַיִם עֲדַיִן אֲנַחְנוּ וּבָנֵינוּ וּבְנֵי בָנֵינוּ. מְשֻׁעְבָּדִים הָיִינוּ לְפַרְעֹה בְּמִצְרַיִם.

אם לא האמונה בקב"ה שיוציא אותנו מכל צרה וצוקה כל אחד ואחת מאיתנו היה נשאר במצרים שלו, בייאוש. ולכן מִצְוָה עָלֵינוּ לְסַפֵּר בִּיצִיאַת מִצְרַיִם. וְכָל- הַמַּרְבֶּה לְסַפֵּר בִּיצִיאַת מִצְרַיִם הֲרֵי זֶה מְשֻׁבָּח מצווה עלינו לפרסם שיש מנהיג, שיש מכווין, שיש בורא שיכול בכל עת להוציא כל אחד מהצרה שלו אל עבר הגאולה.

ליל הסדר הוא תזכורת לסיכוי הנכסף. יש סיכוי, יקרה. ואם את נחלשת בתקוותך- שבי וספרי לעצמך את הגדת ליל הסדר. ספרי והיזכרי כיצד כמעט באפס תקווה הגיעה הגאולה במפתיע, באותות ובמופתים אינסופיים. "עֶזְרַת אֲבוֹתֵינוּ אַתָּה הוּא מֵעולָם. מָגֵן וּמושִׁיעַ לִבְנֵיהֶם אַחֲרֵיהֶם בְּכָל דּוֹר וָדוֹר".

הפלא שהתרחש במצרים, עודנו ממשיך בְּכָל דּוֹר וָדוֹר! עד אלייך.

ה' יעזור, יגן ויושיע ויוציאך ממיצרי נפשך.

אחרי הנקיונות: מתנה מושלמת לאשה, לאם ולבת - הגדה לנשים השזורה ברעיונות ותכנים על חג הפסח הנוגעים בליבה של כל אשה בנוסף: תזכורת לעת רצון • רגעי תפילות נשגבים וסגולות מיוחדת ללילה המיוחד.

לרכישה ולפרטים כנסו לכאן >>

הזמנה להרצאות 0545704934

הזמנת ורכישת ספרים בכל חנויות הקדושה בהפצת אברמוביץ' באתר 'עלמות אהבוך' ובטלפון 0548470590

מוזמנת להתרשם מהתכנים המיוחדים שלנו באתר >>

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר