פרסום ראשון: מסמך "וועדת קבלה" בעיר חרדית

מה לא דובר על "וועדות הקבלה"? שהם מפלים, פועלים ללא רבנים, ומטילים את חיתתם. בפנים: מסמך "וועדת קבלה" בעיר חרדית. צפו (חרדים)

ישראל אהרון | כיכר השבת |

רבות דובר אודות וועדות הקבלה לשכונות החרדיות, אם זה בערים הגדולות, אך בעיקר בריכוזים החדשים, כביתר, קרית ספר, וכעת מתברר גם בטלז סטון.

היישוב הסמוך לירושלים היה ידוע עד כה כמקום מגורים איכותי, גם עבור אנשי עבודה ובעלי בתים ולא רק עבור אברכים ובני תורה. בשנים האחרונות קמו ונבנו פרויקטים חדשים ביישוב, והכניסה אליהן הופכת לקשה.

לא רק רוכשי הדירות מחויבים לעמוד בתנאי הקבלה, אלא שהם מחויבים לחתום כי ישכירו את דירותיהם, רק לשוכרים אשר יעברו את הסינון של הוועדה ויאושרו על ידה.

מהי הוועדה? זאת השאלה שכולם שואלים. רבני היישוב מתנערים וטוענים כי אין להם קשר אליה, אולם בעלי הדירות, המתווכים וכמובן אלו המעונינים להגיע להתגורר במקום, מחוייבים לכלליה ולהחלטותיה, למרות שהם שאין בידם דרך להתמודד, לטעון, לשאול אף שאלה על החלטות הוועדה. גם אם אלו עשויים להביא להפסד ממוני רב.

דרך ההתקשרות היחידה בכדי לזכות להתגורר במקום, הוא מספר פקס, אליו משגרים את הטופס המצורף כאן ושאותו ניתן להשיג אצל המתווכים המקומיים. עד לקבלת תשובה מהוועדה לא יהין אף בעל דירה להשכיר דירתו, אחרת יסתכן בתביעה לדין תורה על כך שהפר את ההסכם עליו חתם ברכישת הדירה.

השאלון עליו צריך לענות הבא להתגורר במקום, מפורט וקפדני יותר מהצעת שידוך לדוגמא. כך למשל, הדייר צריך לציין את כל קורות חייו, מהן מוסדות הלימוד בהן התחנך, באיזה נוסח תפילה ובית כנסת הוא מתפלל, מקומות החינוך של אחיו ואחיות אשתו, עליו גם להביא רשימת ממליצים ולציין את קירבתם אליו, ולדווח במה עוסקת חותנתו.

נשמע לכם כבדיחה גרועה? זה עוד לא הכל. אחרי שבני הזוג מילאו בדייקנות ובקפדנות את כל הפרטים, ישנה וועדת בירורים, שתפקידה לרחרח מאחורי גב בני המשפחה ולבדוק האם הם כשרים לבוא בקהל ה´ - יושבי הקרייה בטלז סטון. וועדת הברורים מציינת עבור הוועדה את מסקנותיה, ואלו בחתימתם מנפיקים את ההחלטה לשבט או לחסד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר