ראיון מיוחד

חרדים מבוהלים, בין שמים לארץ: "כולם אמרו תהילים"

שעיה איצקוביץ´, הבעלים של משרד הפרסום "תוצאות אפקטיביות" היה אחד מעשרות חרדים שנותרו תקועים בשוויץ, וכמעט חיללו שבת בגלל עיכוב בטיסה. איצקוביץ מספר בראיון מיוחד ל"כיכר השבת" על רגעי האימה בבטן המטוס, שעה שהטלטל ללא הפסקה בשל סופת השלגים העזה (בחרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מתכוננים לשבת |

רגעים לא פשוטים עברו על עשרות חרדים בערב שבת האחרון, שעות אחדות לפני שבת. הם ביקשו לשוב ארצה משוויץ, אולם סופת שלגים שיבשה לחלוטין את תוכניתם.

שעיה איצקוביץ´, הבעלים של משרד הפרסום "תוצאות אפקטיביות" היה אחד מהנוסעים הללו. למזלו, את השבת עצמה הוא לא עשה בשדה התעופה בסופו של דבר.

"ביום שישי, בשעה 10:15 כבר היינו על המטוס שהיה אמור להמריא מז´נווה", הוא מספר ל"כיכר השבת".

"על המטוס היו 30 חרדים ועשרות נוסעים אחרים, שומרי מצוות גם הם. היינו אמורים לנחות כבר ב-13:00 בישראל, אבל בשלב מסוים הבנו שההמראה לא תתרחש בזמן הקרוב".

כעבור שעה קלה, התברר לנוסעים כי הטיסה מתעכבת משום שהטייסים המקומיים סיימו את המשמרת השבועית, וכעת המתינו לטייסים מחליפים. "שמענו את זה, וביקשנו לרדת מהמטוס, אבל הצוות שכנע אותנו שבתוך זמן קצר ההמראה תתרחש".

בשלב הזה, נותקו המדרגות מן המטוס והנוסעים נותרו תקועים בבטן המטוס. בכל העת עמל צוות מיוחד על סלוק שברי קרח מן מסלול ההמראה ומן כנפי המטוס, תוצאה ישירה מסופת שלגים שמשתוללת באירופה.

כשסוף-סוף המטוס המריא, הוא הטלטל מצד לצד. "עברו עלינו רגעי אימה", מספר איצקוביץ. "נאמרו פרקי תהילים ופוזרו הבטחות לתת צדקה לארגוני חסד".

החרדה היתה כפולה: מזג האוויר הפך את הטיסה לסיוט, ויחד עם זאת חששו הנוסעים שיאלצו לחלל את השבת בשל העיכוב בטיסה.

המטוס נחת בשלום, בסופו של דבר, דקות אחדות לפני שהשבת פרסה כנפיה. "למזלי, הצלחתי להגיע לביתי שבבני ברק ממש עם כניסת השבת".

איצקוביץ שבת בסופו של דבר בביתו, אולם עשרות נוסעים אחרים עשו את השבת בנמל התעופה בן גוריון.

הלקח מן הפרשה? "לא לטוס בימי שישי", הוא אומר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר