ימי הסתה

עו"ד שמואל גרוסמן ליועמ"ש: לחקור את ד"ר מעוז על הסתה

תגובה למסית: עו"ד שמואל גרוסמן חבר מועצת עיריית אלעד, פנה לפני שעה קלה ליועמ"ש, בדרישה למצות את הדין עם ד"ר שלמה מעוז. "מר מעוז עבר עבירות לשון הרע חמורות , המציא שקרים ובדותות נגד ציבור שלם, במטרה להלעיט ולהסית את הציבור הכללי בשקרים פרי דמיונו הקודח" כותב עו"ד גרוסמן (חרדים)

יוסי וייס | כיכר השבת |

פרשת ההסתה החמורה רצופת השקרים והבדותות של המתכסה באצטלת המומחה הכלכלי כביכול - מר שלמה מעוז, עוברת הערב שלב, כאשר עוה"ד שמואל גרוסמן חבר מועצת העיר אלעד, הגיש בשעה האחרונה תלונה רשמית ליועץ המשפטי לממשלה, בדרישה לפתוח בחקירה ולהעמיד לדין פלילי את מר מעוז בגין דברי ההסתה.

ד"ר ל'חלחלה': שלמה מעוז משקר בשידור וממציא "נתונים"

במכתבו, מציין עו"ד גרוסמן, כי העילה לפנייה הינה לפי סעיף 4 לחוק איסור לשון הרע התשכ"ה -1965: "הנני פונה אליך בעניין חמור , אשר הסמכות לפעול בו נתונה לך בלבד, לפי הוראות סעיף 4 לחוק איסור לשון הרע התשכ"ה -1965" כותב גרוסמן, "מר שלמה מעוז אשר משמש ככלכלן הראשי של אקסלנס, ודמות כלכלכנית ידועה ואשר מועמד פעם אחר פעם לשמש כדירקטור חברות ציבוריות , ומוכר בציבור הרחב ככלכלן מומחה בר סמכא.

"אתמול ברשת ב' בראיון על ענייני הכלכלה , עבר עבירות לשון הרע חמורות ביותר, המציא שקרים ובדותות נגד ציבור שלם, והכל במטרה להסית את הציבור הכללי נגדם ולהלעיט את הציבור הכללי בשקרים פרי דמיונו הקודח של מר שלמה מעוז".

עו"ד גרוסמן מזכיר את המצאותיו של מעוז, כי "הציבור החרדי מקבל מזון מסובסד , וכן קרקעות לדיור מסובסדות כגון בעיר אלעד", וטוען, כי "כתושב אלעד למן יומה הראשון, לא זכיתי לראות ולו תושב אחד שקיבל קרקע לדיור ו/או דירה מסובסדת, יותר מאשר בכל מקום אחר בארץ. כמו כן לא ראיתי מזון שמסובסד על ידי המדינה לציבור החרדי יותר מאשר לציבור אחר".

לאור זאת קובע גרוסמן, "דברי השנאה והשקרים , במיוחד בימים אלה שיש בהם התמרמרות ציבורית רבה , לנוכח המעמסה הקשה על כתפי הציבור בהוצאות היום יום והוצאות הדיור הכה כבדות, ובמיוחד שעה שהם נאמרים על ידי אדם שמוצג בציבור כבר סמכא ומומחה ניטראלי בעניינים כלכליים - נועדה למטרה אחת בלבד. לפגוע בצורה אנטישמית וארסית בציבור החרדי ללא כל הצדקה".

"המחוקק בשעה שחוקק את סעיף 4 לחוק איסור לשון הרע, ובמסגרתו נתן לך את הסמכות להגיש כתב אישום נגד מוציא לשון הרע על ציבור, התכוון בדיוק למקרה כזה.

"אין ספק, כי חופש הביטוי אשר מהווה זכות יסוד במשפט הישראלי, מתיר הבעת דעות, ואף רואה בריבוי דעות כחיוני לקיומה של דמוקרטיה, אך בוודאי שחופש הביטוי לא התיר שיסוי ציבורי על ידי שקרים מאוסים שכל מטרתם אחת, והיא לגרום שנאת חינם עזה, פילוג קשה בעם, הסתה פרועה נגד הציבור החרדי, וכמובן ניתוב אפיק המחאה הציבורית הקיימת כיום בגין יוקר המחיה, ישר לעבר ציבור לגיטימי שסובל מיוקר המחיה בדיוק כמו כל העם היושב בציון".

עו"ד גרוסמן גם מזכיר במכתבו מקרה נוסף בו היה מעורב מעוז: "אציין כי לפני שנה בדיוק, כאשר עלה לשידור בערוץ 10 השדרן רון קופמן ושם התבטא נגד החרדים במילים הבאות: "הם נבלות , טפילים החיים על חשבוננו, לקרוע את החרדים האלו", עלה אחריו לשידור מר שלמה מעוז תחת כובעו ככלכלן ניטראלי ופתח את דבריו במילים "הדברים האלה די נכונים". כך שדברים אלו על ידי שלמה מעוז הם בבחינת שיטה ומעשים קודמים".

"כבר בעבר ראינו במדינת ישראל לאלו תוצאות נוראיות הביאה הסתה" קובע גרוסמן, ומבקש, "ראוי כי אתה כיועץ המשפטי לממשלה, תפעל לפי סמכותך הייחודית , ותורה על הגשת כתב אישום נגד המסית שלמה מעוז".

יש לציין, כי לצד תלונה זו, ניתן להתלונן גם אצל נציג קבילות הציבור ברשות השידור, וכן במועצת העיתונות בישראל, כך שגולשים הרואים עצמם נפגעים משקריו של מר מעוז, יכולים בהחלט להגיש תלונה בגין דברים אלו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר