דאגה במוסדות התורה:

שר החינוך גדעון סער הקים ועדה ליישום דו"ח טרכטנברג

האם מסקנות דו"ח טרכטנברג הנוגעות לחינוך החרדי ייושמו מהדלת האחורית על ידי משרד החינוך? במוסדות התורה חוששים שאכן כך, זאת עקב ועדה שהקים סער ליישום דו"ח טרכטנברג, בה חבר גם מנהל האגף לחינוך מוכר שאינו רשמי. במשרד החינוך מכחישים: מטרת הועדה אך ורק לסוגיית הפיקוח על רישיונות (חרדים)

ראובן כהן | כיכר השבת |
מי שצוחק אחרון. סער וגפני (פלאש 90)

"הנכם מתמנים כתת צוות ליישום מסקנות ועדת טרכטנברג בנושא: תכנון הקמת מינהל, רישוי, פיקוח, אכיפה ובטיחות למעונות, גני ילדים, בתי ספר, ספרי לימוד ותשלומי הורים". כך נפתח מכתב המינוי ששלח משרד החינוך לשישה מבכירי משרד החינוך, בהם מנהל האגף לחינוף מוכר שאינו רשמי, יהודה פינסקי, הממונה למעשה על החינוך החרדי, מכתב שנחשף הערב ברדיו 'קול חי' על ידי הפרשן הפוליטי משה גלסנר.

המלצות טרכטנברג - יש להזכיר למי שזכרונו בוגד בו, כוללות שינוי יסודי במערכת החינוך החרדית, הכנסת לימודי מתמטיקה, אנגלית, מחשבים ומדעים לבתי הספר היסודיים - היינו תלמודי התורה. ולא נחה דעתו של היו"ר המכובד, עד שכלל בהמלצות גם חובת השתתפות במבחני המיצ"ב.

וזה עוד לא הכל. גם בלגבי ישיבות הקטנות קורא הדו"ח לשלב "לימודים מכשירי תעסוקה", ואילו בנוגע לכוללים קובעים מחברי הדו"ח, כי יש "לנתב את התמיכה לכוללים באופן שיעודד את רוב האברכים לצאת לעבוד".

אחרי מסקנות שכאלו, לא פלא שהודעת משרד החינוך על הקמת הועדה ליישום מסקנות הדו"ח, הקפיצה ממקומם את ראשי מוסדות התורה, שחששו כי מסקנות הדו"ח שאמורות להתבצע אך ורק בתיאום עם הנציגות החרדית, יוכנסו בדלת האחורית על ידי משרד החינוך.

אלא שבמשרד החינוך מיהרו להרגיע את הרוחות, וטענו כי הועדה כלל אינה מיועדת לעסוק בשינויים במבנה החינוך החרדי עליהם המליצה הועדה. "כל תכליתה של זו הינה אך ורק להדק את הפיקוח על מתן הרשיונות לבתי הספר, גני הילדים והמעונות", הסבירו ראשי המשרד.

הודעת ההרגעה אמנם הורידה את מפלס המתח, אך במוסדות החינוך החרדי מבקשים מהנציגים לפקוח עין על המתרחש בועדה. "שלא נתעורר מחר בבוקר ונגלה שהוועדה שמיועדת לפיקוח על הרשיונות, מתנה את הרשיון בביצוע המלצות טרכטנברג במגזר החרדי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר