דיין פסק בתיקים שייצגו בתו וחתנו?

נציב התלונות על שופטים כותב על דיין בכיר בבית-הדין הרבני בירושלים: "התנהגותו והתנהלותו חריגות ביותר ואינן עולות בקנה אחד עם כללי האתיקה. התייחסות בלתי ראויה ובלתי הולמת". מהתלונה עולה כי הדיין דן בעשרות תיקים שבהם באי הכוח לא אחר מאשר בתו ובעלה, העוסקים בעריכת דין. הסיפור המלא

בתי הדין (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

בימים אלה בודקת פרקליטות המדינה ממצאי תלונה שקיבל נציב תלונות הציבור על שופטים, השופט בדימוס אליעזר גולדברג, על דיין בבית-הדין הרבני בירושלים.

לפי הדיווח בעיתון "הארץ", מהתלונה עולה כי הדיין דן בעשרות תיקים שבהם באי הכוח לא אחר מאשר בתו ובעלה , העוסקים בעריכת דין למחייתם. לפי נציב תלונות הציבור על שופטים, מדובר במעשה פסול, שכן על דיינים נאסר לדון בתיקים שאחד ממייצגי הצדדים הוא בן משפחתם.

גולדברג התייחס לאחד התיקים שבהם הדיין כתב גט לבני זוג. מתברר כי בתו של הרב, ייצגה את האישה וגם גיבשה את הסדר הגירושין. בפרוטוקול, כך מדווח עיתון "הארץ", צוין כי חתנו הופיע בדיון.

גולדברג מציין עוד כי לא זו בלבד שהפרוטוקול לא משקף את מה שאירע בפועל, אלא שגם לא ברור מתי צורף הפרוטוקול לתיק. כהוא נבדק על-ידי הנהלת בתי הדין הרבניים, לא היה בו פרוטוקול, וככל הנראה הוא צורף רק מאוחר יותר.

באשר לעובדה שבתו של הדיין ייצגה את האישה, והיתה אחראית להסכם ביניהם, כותב גולדברג: "היתה כאן העדפה ברורה על פני עורכי דין אחרים, שאין בכוחם לקבוע לאיזה דיין ינותב תיק שהגישו, ולא רק לצורך אישור הסכם גירושין או קבלת צו ירושה".

"בהצטברותם מצביעים המעשים של הדיין על התייחסות בלתי ראויה ובלתי הולמת שלו לתפקידו", הוא מציין. "התנהגותו והתנהלותו חריגות ביותר ואינן עולות בקנה אחד עם כללי האתיקה המחייבים שופטים ודיינים".

בלשכתו של הרב שלמה דיכובסקי, מנהל בתי הדין הרבניים, אמרו כי "עניינו של הדיין נמצא בטיפול הפרקליטות. מנהל בתי הדין יתייחס לממצאים לאחר בדיקת הפרקליטות והעברת הממצאים למנהל בתי הדין".

זה לא מקרה ראשון שכזה המתרחש בבתי-הדין הרבניים. מתלונות שהתקבלו בנושא עולה כי דיינים בבתי דין רבניים שימשו כדיינים בבתי דין פרטיים, אחרי שעות העבודה.

עורכי הדין מסרו בתגובה ל"הארץ" כי"מעולם לא הופיעו לפני הדיין בהליך משפטי כלשהו. במקרים שהיה תיק שבו עוה"ד ייצג את אחד מהצדדים והיה בפני ההרכב של הדיין, הוא העביר את התיק להרכב אחר. הדבר נבדק לעומק ע"י נציב תלונות הציבור והוכח שכך הוא.

"במקרים שלא היה הליך משפטי אלא טכני בלבד, והתיק היה בפני ההרכב של הדיין, בפגרה או בשגרה, עשה את הליך הטכני הרכב הזה, לפי חוות דעת משפטית של גורמים בבית הדין שלא מצאו בזה פסול. לאור כך שהנציב ראה בזה דבר לא ראוי, גם דבר זה הופסק ע"י הדיין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר