מכה להנהלת 'יתד' הישנה

צוואת הרב שך גרמה לפסיקה: ההנהלה החדשה ב'יתד' חוקית

שעה קלה לאחר פסק הדין שקבע כי ההנהלה החדשה ב'יתד נאמן' - חוקית, מתברר, צוואת מרן ראש הישיבה הגראמ"מ שך זצ"ל בה קרא להתחשב בדעתו של נאמנו הרב יחזקאל אסחייק ש"היה יודע איך היה דעתי נוטה" - השפיעה על הפסיקה, וגרמה לבית המשפט להכיר בכך שההנהלה החדשה חוקית. ההחלטה המלאה (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
השורה שהשפיעה על הפסיקה (צילום: פלאש 90. עיבוד: כיכר השבת)

הפסיקה שהכירה היום באופן סופי בהנהלה החדשה ב'יתד נאמן' ממשיכה לעורר סערה.

מעיון של כתב 'כיכר השבת' בפרוטוקול המלא והחסוי עולה, כי השופטת בחנה ברצינות את הסוגיה המשפטית והעלתה את החלטתה המגובשת והחד משמעית מעל גבי 20 עמודים, בהם מפורטות הסיבות לדחיית הבקשה.

מהמסמכים עולה, כי השופטת השתכנעה מתצהיריו של הרב קופשיץ כי הינו תומך בהנהלה החדשה וכי לא היה שותף לכינוס שנערך בוועד המנהל של העמותה במלון רמדה רנסנס בראשות הגרב"ש דויטש, ולכן לאותו כינוס אין שום משמעות.

מנגד, בוחרת השופטת לסמוך את ידיה על הכינוס הידוע בביתו של מרן ראש הישיבה הרב שטיינמן בו החליט הרב משה אהרון ברוורמן להעביר את תפקיד היו"ר לנגיד שמעון גליק וטוענת כי המהלך בוצע באופן חוקי וראוי.

בהמשך, מתייחסת השופטת לעובדה שמצבו הכספי של העיתון היה בכי רע ורק בזכות העובדה כי גליק הזרים מליון ש"ח לכיסוי החובות,חולקו המשכורות בזמן ולכן טוענת כי גליק מסייע לשמירה על העיתון.

כשלבסוף נוגעת השופטת בשאלה שהסעירה את הציבור החרדי, מי מהנהלות העיתון משקף נאמנה את דרכו של מרן הרב ש"ך זצ"ל מייסד ומקים העיתון וקובעת בצורה נחרצת,כי ההנהלה החדשה צירפה עותק מצוואתו של מרן הרב שך בה מבקש כי יתחשבו בדעתו של הרב יחזקאל אסחייק "שהוא היה יודע איך היה דעתי נוטה".

וכייון שהוא מצדד בהנהלה החדשה הסרה למרותו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן שליט"א הרי שהדברים ברורים.

כזכור, הערב, החליטה השופטת שלא לקבל את בקשת צו המניעה שביקש לבין ולאשרר את המשך פעילותה של ההנהלה החדשה

הצוואה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר