המהפכה ב'יתד נאמן'

"מרן" לרב שטיינמן, ומכתב נחרץ: "אין שייך להתפשר"

היסטוריה ב'יתד נאמן': לראשונה מצורף התואר הנחשב "מרן" ליד ראש הישיבה הגאון רבי אהרון לייב שטיינמן, וזאת בכפוף להחלטת הוועדה הרוחנית והשלמת מהפך השליטה בעיתון. בנוסף, מתפרסם מכתב נוקב מראש הישיבה נגד סכנת גיוס בני הישיבות, בו הוא כותב כי "בנפשנו הדבר ואין שייך להתפשר בזה" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגראי"ל שטיינמן (צילום: פלאש 90)

היסטוריה בביטאון הליטאי 'יתד נאמן': לראשונה מופיע התואר "מרן" בצמידות לשמו של ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן שליט"א, תואר מיוחד שהיה שמור עד לאחרונה בעיתון רק למרן פוסק הדור הגרי"ש אלישיב שליט"א (מבין גדולי התורה החיים עמנו).

בעיתון הבוקר (שלישי) שמופץ ב-135,000 עותקים, מתפרסם מכתב מיוחד, מתחת המודעה הקבועה הקוראת להמוני בית ישראל להמשיך ולהתפלל לרפואתו של רבינו מרן רבי יוסף שלום בן חייה מושא שליט"א.

המכתב, של מרן ראש הישיבה עוסק ביוזמה המסוכנת והחשש לפגיעה בעולם התורה ובמעמדם של בני הישיבות, כאשר ראש הישיבה מצהיר כי "בנפשנו הדבר".

"ידוע לכל שבזכות התורה ולומדיה העולם קיים", כותב ראש הישיבה, "וחוב קדוש ליתן לכל מי שלומד תורה שיוכל ללמוד, ולא שייך לוותר על שום בן ישיבה, ואין שייך להתפשר בזה".

"ואנו פונים לכל מי שבידו לפעול להמשיך קיום כל לומדי התורה בארץ הקודש כי בנפשנו הדבר, וכל המקבל עליו עול תורה מעבירין ממנו עול מלכות ועול דרך ארץ, ויהי רצון שנזכה בזכות זה לכל מילי דמיטב", מסיים ראש הישיבה את מכתבו.

מתחת למכתב מופיעה כותרת המפנה לכתבה בנוגע למכתבו של ראש הישיבה תחת הכותרת "מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן שליט"א במכתב נחרץ ונוקב".

מדובר במפנה המבשר על השלמתו של המהפך שהחל לפני למעלה מחודש עת החלה ההנהלה החדשה בראשות הנגיד שמעון גליק מקורבו של ראש הישיבה, לנהל את העיתון.

יצויין כי בכל שנותיו של העיתון לא ניתן התואר "מרן" לראש הישיבה וזאת על אף הדרישה הציבורית הרחבה כי הדבר ייעשה ושחלילה לא תימשך הפגיעה והזלזול בגדולי ישראל שליט"א.

לדברי גורם בכיר במערכת העיתון ששוחח הלילה עם "כיכר השבת", הדבר מבשר על נקודת המפנה ועל ניצחונה המוחלט של ההנהלה החדשה. לדבריו "אנשי ההנהלה הישנה ובה מנכ"ל העיתון לשעבר יעקב לבין והעורך הראשי נתי גרוסמן לא השכילו להבין כי עליהם לכבד את כל גדולי ישראל ועתה הדבר ברור לכולם גם אם אולי מאוחר מידי".

המכתב
הכתבה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר