פרויקט מיוחד

לונדון, ניו-יורק, ירושלים, ותל אביב: העולם מסיים את הש"ס

ברחבי העולם נערכים לקראת אירועי סיום הש"ס שיערכו בעוד ימים ספורים. 'כיכר השבת' מגיש פרויקט מיוחד ובו סיקור על כל אירועי סיום הש"ס מסביב לעולם. • באיזה אירוע ישתתפו מרדכי בן דוד ומשה חבושה יחדיו? • היכן יסיימו למעלה מרבבה את הש"ס יחדיו? • והיכן יתקיים ה'סיום' הגדול בעולם? • כל הפרטים (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
סיום הש"ס של ארגון דרשו, לפני שבע שנים (צילום: ארכיון)

בעוד כשבועיים יסיימו המוני בית ישראל בארץ וברחבי העולם את הש"ס על פי סדר לימוד הדף היומי, ברחבי העולם היהודינערכים למעמדים תורניים וחגיגות ענק לכבודה של תורה בהשתתפות רבבות יהודים ובראשות גדולי ישראל שליט"א.

כיכר השבת מגיש בפניכם את חגיגות הסיום המרכזיות:

האירוע המרכזי: למעלה מרבבת לומדים בהיכל נוקיה

ביום שני י"א אב בשעות הערב, יתקיים המעמד הגדול והמרכזי של סיום הש"ס המאורגן ע"י ארגון "דרשו", שיתקיים בהיכל נוקיה- איצטדיון יד אליהו בת"א, בהשתתפות למעלה מרבבת לומדי ומסיימי הש"ס.

הגראי"ל שטיינמן,

לקראת המעמד ביקרו ראשי הארגון אצל גדולי הדור ובהם מרן ראש הישיבה שליט"א, האדמו"ר מערלוי, האדמו"ר ממודזיץ, האדמו"ר מבעלזא, האדמו"ר מסערט ויזניץ והאדמו"ר מבויאן שעודדו אותם להמשיך במפעל הברוך של חלוקת מלגות לאלפי אברכים המתייגעים בכל ימות השנה על לימוד התורה.

משלחת דרשו בביקור אצל כ"ק האדמו"ר מבעלזא. (צילום: כיכר השבת)

האירוע ישודר למספר מוקדים נוספים ברבי הארץ ובהם לירושלים, בני ברק, ואשדוד.

בחלק האומנותי של האירוע, תופיע תזמורת ומקהלת ענק בניצוחו של רובי בנט ומשה לאופר, ובהשתתפות בעל המנגן הרב ירמיה דמן, ינקי דסקל, ומקהלה של מאה ילדים.

יצויין כי בנוסף יקיימו ב"דרשו" סיומי הש"ס נוספים לדוברי אנגלית וצרפתית יממה לאחר מכן בירושלים.

מרדכי בן דוד ומשה חבושה באירוע אחד

באותה שעה, ייערך אירוע ענק לכבודה של תורה באיצטדיון "טדי" בירושלים בהשתתפות 22,000 לומדים ובראשותו של נשיא מועצת חכמי התורה מרן הגר"ע יוסף שליט"א. לדברי המשנה לראש העיר הרב אלי שמחיוף העומד בראשות ארגון "ועתה כתבו לכם" המפיק את המעמד יחד עם רדיו קול ברמה, מדובר באירוע בקנה מידה היסטורי כשעל הבמה ישבו למעלה מאלף רבנים, דיינים, ראשי ישיבות ומורי הוראה שיכבדו את המעמד הכביר, במרכז האירוע יעמוד נאומו של מרן הרב עובדיה יוסף שליט"א, שייכנס לאיצטדיון כשחמש מאות ילדי חמד מלווים אותו בלפידים ואבוקות של אש לכבודה של תורה.

בחלק האומנותי תוצב במה של ארבעה קומות ובה 25 כלי נגינה בניצוחו של בעל המנגן משה מונה רוזנבלום ובהשתתפותם של גדול הזמר החסידי מרדכי בן דוד והפייטן משה חבושה.

"זה יהיה מעמד שלא יישכח במהרה", מבטיח הרב שמחיוף, כשלדבריו האירוע מיועד לכלל ציבור שומרי התורה ויכבדו אותו בהשתתפותם אף אדמו"רים רבים.

בגלל חילולי השבת, האירוע הועתק לי-ם

סיום הש"ס המרכזי בארץ ישראל יתקיים ביום שלישי י"ב באב בשטח מיוחד שמוכשר בימים אלו בחניון הרכב הקלה בצומת כביש מס' 1 ושדרות אשכול בסמוך לגבעת התחמושת.

כזכור, מלכתחילה היו אמורים להיערך שני מעמדים גדולים ומפוארים ל'גומרה של תורה'. האחד, באיצטדיון המושבה בפ"ת שיועד לתושבי המרכז, והשני בירושלים. אלא, שאירוע שהיה אמור להיערך בפ"ת בוטל וזאת עקב חילולי השבת באיצטדיון המושבה שנחשפו ב'כיכר השבת', בעקבות כך הועתק האירוע המרכזי לירושלים בראשות כל גדולי ישראל מכל החוגים והעדות.

ואכן, בימים האחרונים גוברת ההערכות לקראת המעמד הגדול כשעתה נוצר צורך לספק מקומות נוספים גם לתושבי המרכז שיגיעו בהמוניהם לאירוע התורני.

לדברי מ"מ ראש עיריית ירושלים יוסי דייטש המשמש כאחד המארגנים של האירוע הענק, "מלכתחילה הכשרנו שטח שיכול להכיל 10000 מקומות ישיבה כשחלקם מעל גבי טריבונות, אך כעת לאור הדרישה הרבה, אנו מנסים להגדיל את שטח האירוע ולהוסיף עוד כ-5000 מקומות ישיבה וכן נערכים למציאת מתחמים נוספים אליהם נשדר את המעמד הכביר מעל גבי מסכי ענק".

לדבריו של דייטש, כל גדולי התורה מכל החוגים והעדות ובהם רבים שהיו אמורים להשתתף בכינוס באיצטדיון המושבה יגיעו כעת לירושלים על מנת לכבד את המעמד המרכזי של סיום הש"ס

בימים האחרונים ביקרו חברי המשלחת במעונם של גדולי ישראל בכדי להזמינם לאירוע ואכן אלו הבטיחו את השתתפותם,בנוסף נערכו ביממה האחרונה מספר ישבות מקיפות של כל גורמי התחבורה בירושלים על מנת לשנע את ההמונים לאזור הכנס,בצורה סדירה וללא קשיי תנועה.

יצויין כי בתוכנית האומנותית תופיע מקהלת ענק בניצוחו של בעל המנגן משה לאופר.

ניו יורק: ה'סיום' הגדול בעולם

סיום הש"ס הגדול בעולם יתקיים באיצטדיון "מטלייף" שבני יורק בהשתתפות כמאה אלף יהודים שיתאספו יחד להאזין לדברי גדולי ישראל כשהמעמד אף ישודר לכל רחבי אמריקה תוך תרגום סמולטני מאידיש לאנגלית.

את המשא המרכזי יישא מרן האדמו"ר מויזניץ שליט"א כשבין השאר יגיעו מישראל אף רבה הראשי של ת"א-יפו הרב ישראל מאיר לאו שליט"א וראש ישיבת אהבת שלום,הרב יעקב הלל שליט"א.

בימים האחרונים שוקדת הוועדה המארגנת על כל התוכניות ובין השאר הוחלט בשיתוף עם משטרת ניו יורק על תגבור האבטחה באזור לרמה הכי גבוהה הקיימת וזאת בשל החשש מאירועים בטחוניים.

מלבד זאת ייערך בלונדון סיום הש"ס המרכזי לתושבי אירופה כשאורח הכבוד יהיה כ"ק מרן האדמו"ר מצאנז שליט"א שישא דברים לכבוד המעמד התורני,

גם בדאבוס שבשוויץ יתקיים אירוע ענק במעמד כאלפיים מתושבי המדינה הנופשים בעיר הקייט ובהשתתפות רבנים וגדולי תורה.

בנוסף עורכים בחסידויות רבות חגיגות לכבודה של תורה כך לדוגמא בחסידות בויאן עמלים בימים אלו על הפקת אירוע ענק לכל מסיימי הש"ס בחסידות וזאת לאור בקשתו של הרבי לרומם את קרנם של לומדי התורה.

נתניה: אירוע מצומצם בעקבות פטירת הרב גבאי

ביום חמישי הקרוב יתקיים בנתניה סיום הש״ס של ישיבת 'תפארת למשה' של הרב שמעון גבאי זצוק"ל.

לפני מספר חודשים תוכנן לקיים אירוע גדול בהשתתפות תזמורת, אך עקב פטירת הרב הוחלט לערוך את האירוע במתכונת מצומצמת ללא תזמורת אך בליווי פסנתר.
האירוע מתקיים כאמור ביום חמישי הקרוב למרות תקופת בין המייצרים, וזאת לאחר אישור שקיבלו המארגנים ממספר רבנים.
באירוע ישתתפו הזמר בריו חקשור ובנו של המנצח משה לאופר וכמו כן גם העיתונאי קובי לוי שחיבר שיר מיוחד לעילוי נשמת הרב, אותו תשיר מקהלת ילדים מהתלמוד תורה שייסד הרב.
כאמור, באירוע לא תשתתף תזמורת מורחבת אלא רק פסנתר שילווה את המקהלה והזמרים.
משלחת 'דרשו' בביקור אצל הגראי"ל שטיינמן. (כיכר השבת)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר