בהשתתפות הרבנים הראשיים:

למעלה מ-300 רבנים בכנס המרכזי לעורכי חופות

האולם היה מלא מפה אל פה: למעלה משלוש מאות (!) רבנים, מו"צים ואברכים הלומדים למבחני הרבנות הראשית, התכנסו ובאו ליום העיון השנתי לעורכי חופות שהתקיים על ידי מכללת "למען ילמדו", בראשות הרב אלי' יוחנן גורארי' רב העיר חולון ובמעמד וברכת הראשון לציון והרב הראשי הגאון הרב יצחק יוסף והרב הראשי הגאון הרב דוד לאו, רבני ערים ומומחים (חרדים)

(צילום: מענדי קורנט)

עם פתיחת השערים, נהנו המתכנסים מבר קפה ומאפה, והתיישבו בנחת ללמוד ולהחכים באולם שעוצב ברוב פאר והדר.

את הכנס פתח הרב ישראל מעל ראש מכללת למען ילמדו, אשר הבהיר את מטרת יום העיון שמתקיים זו הפעם החמישית: לתת כלים ביד הרבנים והשלוחים להצליח לערוך חופה על פי כל ההלכות והדקדוקים, מפי רבנים ומומחים בתחום, בהמשך ללימוד עיוני הדק היטב מתוך הספרים ובחינה אמיתית עליהם.

הרב אלי' יוחנן גורארי', רב העיר חולון, אשר במשך שנים רבות מלווה לאורך כל הדרך את הפרוייקט החשוב של לימוד חופה וקידושין בצורה מקצועית. נשא מסה הלכתית מאלפת בפני המשתתפים, על סדר החופה ושאלות המצויות בנושא זה.

הגאון הרב פינחס אלטהויז, רב שכונת רסקו ומנהל מחלקת נישואין ברבנות העיר חולון, עמד ונתן הדרכה מקצועית בנושא ההיכרות עם הזוג ורישומם ברבנות, הליך כתיבת החופה ועוד, לאור נסיונו רב השנים במעגלי החופה והקידושין כדת משה וישראל.

הרב שמעיה העכט רב שכונת צפון יפו ומנחה קורס חופה וקידושין ב'למען ילמדו' שיבח את התלמידים הלומדים בקורסים בארץ ובעולם על השקידה וההתמדה ועל כך שהצליחו לסיים את הלימודים בהצלחה למרות היותם אנשים עסוקים ועמוסים בענייני הכלל והפרט.

במהלך ארוחת הצהריים החגיגית צפו המשתתפים בברכה מיוחדת ששלח הראשון לציון ונשיא מועצת הרבנות הראשית הגאון הרב יצחק יוסף. הרב יוסף בירך את הרבנים בסיעתא שמיא וברכה בכל מעשי ידיהם, וחידד בדבריו פרטי הלכות חשובות בסדר כתיבת הכתובה ועריכת החופה והקידושין, העדים, ועוד.

הרב הראשי לישראל הגאון הרב דוד לאו נכנס אל האולם, וזיכה את הנוכחים בנועם אמריו בנושא חופה וקידושין מתוך נסיונו רב השנים בתחום העדין והרגיש. הרב לאו בירך את כולם להצליח לקדש שם שמים בכל מקום שידם מגעת, וזכות הרבים מסייעתם.

הרב משה הבלין, רב העיר קרית גת, אשר חבר גם בועד רבני ההסמכה של 'למען ילמדו', בירך את קהל המשתתפים שיצליחו במלאכתם, מלאכת שמים, ויזכו להאהיב שם שמים בפי כל.

רב העיר אור יהודה הרב ציון הכהן כהן, בירך את כלל המשתתפים בברכת כהנים כמנהגו, ובמאור פנים סיפר לקהל על התפעלותו הגדולה ממפעלי 'למען ילמדו', אותם הוא מלווה בשנים האחרונות באירועי 'חג ההסמכה' בסניפים הרבים ברחבי ארץ הקודש.

לאחר ברכות הרבנים, נעמדו האברכים המסיימים את שנת הלימודים בכוללי "תורה שלימה", וקיבלו תעודות על ידי ראשי הכוללים הרב מנחם והבה הרב אריאל רוט והרב חיים אלימלך.

מושב ג' נפתח בהרצאה תחת הנושא 'טיפים חשובים לרב מחתן' על ידי האורח המיוחד שכיבד בנוכחותו את הכנס המרכזי - הרב חזקיהו סאמין, מנהל אגף נישואין ורבנים במשרד לשירותי דת.

לאחר דבריו המרתקים של הרב סאמין, הזמין הרב פינחס אלטהויז את הגאון הרב יצחק לוי,רב העיר נשר וחבר מועצת הרבנות הראשית, לדבר בפני הנוכחים. הרב לוי ריתק את הכל בדבריו המחכימים, ובירך אף הוא את הנוכחים שיצליחו להרבות את גבולות הקדושה בישראל.

לסיום, נערך מרתון אימון כתיבת כתובות בהכוונת הרב אלטהויז, ולאחר מכן התקיים מבחן בכתב על ידי מכללת "למען ילמדו", לסיכום החומר הנלמד בקורס חופה וקידושין.

להצטרפות למחזור החדש לחץ כאן >>

הפקה: אורן מדיה.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר