מרגש

לראשונה בישיבות תיכוניות חרדיות: מסע חינוכי "מפגשים ודמויות"

בתכנית, שזכתה להערכה רבה מאנשי חינוך רבים, בני הישיבה זוכים להכיר אנשי רוח ומעלה המשלבים בסיפור חייהם את עוצמות הרוח ומסירות נפש להשם ולתורתו. לתלמידים יש את הזכות לשמוע, לשאול, ולקבל השראה מרבנים ודמויות המייצגים בסיפור חייהם המפעים את העמדת קרן התורה בדורנו (חרדים)

הרב לאו נושא דברים במסגרת המסע "מפגשים ודמויות" (צילום: באדיבות המצלם)

לראשונה בישיבות תיכוניות חרדיות, בישיבת "נשמת התורה" של "רשת נצח" התקיים מסע חינוכי, "מפגשים ודמויות" הכולל תהליך מובנה של בניית השראה מדמויות הוד.

בישיבת 'נשמת התורה', ישיבה תיכונית חרדית, שהוקמה בירושלים לפני חמש שנים, השיקו תכנית חינוכית, חדשנית וייחודית, מסע בין דמויות, ואישי רוח.

ראש הישיבה הרב אליעזר שטיינברגר מספר על החשיבה שהובילה את הצוות לחשיבה על התכנית: "הישיבה משלבת לימודי קודש, ברמה גבוהה של הישיבות הקטנות האיכותיות, יחד עם בגרות מלאה, של חמש יחידות, במתמטיקה, אנגלית ומחשבים, לא מסתפקת אך ורק בחתירה למצוינות לימודית. הישיבה שואפת לבניין קומה שלימה, של בן ישיבה, האמון על דרך ארץ, ערכים ומוסר, ובעל אופקי דעת רחבים. לשם כך הישיבה פתחה תוכנית חינוכית 'מפגשים ודמויות'".

הרב דימטמן נושא דברים במסגרת המסע "מפגשים ודמויות" (באדיבות המצלם)

בתכנית, שזכתה להערכה רבה מאנשי חינוך רבים, בני הישיבה זוכים להכיר אנשי רוח ומעלה המשלבים בסיפור חייהם את עוצמות הרוח ומסירות נפש להשם ולתורתו. לתלמידים יש את הזכות לשמוע, לשאול, ולקבל השראה מרבנים ודמויות המייצגים בסיפור חייהם המפעים את העמדת קרן התורה בדורנו.

כך לדוגמה המפגש הראשון, היה עם הגאון הגדול הרב ברוך מרדכי אזרחי. תלמידים משיעורים הגבוהים הגיעו אל הרב אזרחי לשמוע שיחה ודברי חיזוק. הרב דיבר עם התלמידים על דמותו של 'בן ישיבה' ועל החיוב הבסיסי של כל תלמיד להיות תלמיד חכם ובן תורה.

התלמידים זכו לקבל ברכה מהרב, לזכות ולגדול תלמידי חכמים המקדשים שם שמים בתורתם ובהליכותיהם.

הרב פניאל נושא דברים במסגרת המסע "מפגשים ודמויות" (באדיבות המצלם)

מפגש נוסף, שנתן השראה לשליחות ומנהיגות ציבורית, היה עם הרב הראשי לישראל הרב הגאון רבי דוד לאו. הרב הראשי, הגיע לישיבה ומסר שיעור למדני במסכת סוכה. במהלך השיעור הרב הציג לתלמידים שאלות על הסוגיות, והתלמידים כיוונו מעצמם לסברות המרכזיות של השיעור.

אחרי השיעור התלמידים שוחחו עם הרב בלימוד, הרב הביע קורת רוח גדולה מהדיבור בלימוד, מהשאלות הייחודיות ומהסברות היפות שהשמיעו התלמידים.

בשביל לחבר את התלמידים למושג 'מסירות נפש לתורה' התלמידים נפגשו עם אסיר ציון לשעבר, הרב יוסף מנדלביץ .

הרב מנדלביץ שיתף את תלמידי הישיבה, בהתמודדויות העצומות שהיו לו כאסיר ציון. הרב שהה בכלא הרוסי אחת עשרה שנים, בגלל המאבק שלו לעלייה לארץ ישראל. ומתוכם שלוש שנים הוא היה כלוא בתנאים מחמירים עקב ההקפדה שלו על שמירת מצוות.

הרב לאו נושא דברים במסגרת המסע "מפגשים ודמויות" (באדיבות המצלם)

הרב מנלדביץ היה שותף למבצע 'חתונה', מבצע בו קבוצה של פעילי עליה ניסו לחטוף מטוס ולהגיע לארץ ישראל, גזר הדין שלו היה מוות, שהומר למאסר.

התלמידים קבלו חיזוק עצום באמונה ובמסירות נפש למען שמירת מצוות וקיום התורה.

לקראת שלושת השבועות, ותשעה באב, התכנית הפגישה את התלמידים עם ניצול השואה, הרב אברהם פניאל. הרב פניאל הגיע לישיבה, וסיפר את סיפור חייו הנורא. איך כילד בן ארבע הוא התחבא בתקופת השואה, מתחת לדיר חזירים בשולי העיר טרנוב בפולין. הרב פניאל שיתף את התלמידים בחוויות הקשות והנוראיות של יתמות, שכול, וכאב.

התלמידים הקשיבו בעינים דומעות ובלב כואב. אך הם גם קבלו השראה, מהעובדה שהרב פניאל הגיע אחרי המלחמה לארץ ישראל והתקבל לישיבה, מבלי שידע ללמוד גמרא. לימים צמח לתלמיד חכם, ור"מ במדרשייה וזכה העמיד שכבה רחבה של תלמידים.

דמות נוספת שהותירה רושם עצום, היא של האב השכול, הרב מרדכי דימטמן . הרב שכל את בנו האברך הרב יהודה דימטמן הי''ד בפיגוע ירי בחומש.

הרב דימטמן הרצה בפני התלמידים וסיפר על בנו. הוא הציג בפניהם צילומים של פנקסי 'קבלות' של בנו האברך הצעיר שנרצח על קידוש השם. הפנקסים מלאים בהתחייבות וקבלות, ושורות ארוכות של עבודת השם, קבלות על לימוד גמרא בהתמדה. שאיפות וקבלות בכיבוד הורים ועוד.

שורה אחת בכתב ידו המיסה את הלבבות: יהודה הי"ד כותב: יותר קשה לחיות על קידוש השם באופן קבוע ותמידי, מאשר למות על קידוש השם, דבר שקורה בפעולה חד פעמית. יהודה הי"ד קיים את שני הדברים יחד.

הרב דימטמן הדגיש את החיבור העצום שהיה לבנו ללימוד תורה ואת המסירות נפש שלו לישוב ארץ ישראל.

המפגש נערך בעשרת ימי תשובה, התלמידים למדו, איך לקבל 'קבלות' לצמוח ולהתעלות, ולהבין את ההזדמנות של 'לחיות על קידוש השם'.

גם בשנת הלימודים תשפ''ג התלמידים ימשיכו ויפגשו עם דמויות ומקומות המהווים השראה לצמיחה רוחנית, כזאת שתגדל דמות של בן תורה, השלם במעשיו ותורתו, ומגיע לעולם המעשה, מצויד באמצעים לצמיחה אישית, תורנית ומקצועית.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר