מענה לקהילה:

נציגים מקהילות חסידיות ומקופות צדקה השתתפו בימי עיון והכשרה של ארגון 'בעצמי'

ארגון 'בעצמי' שהצליח לחולל שינוי בקרב עשרות אלפי משפחות בישראל ובכללן משפחות חרדיות רבות • קיים ימי עיון מיוחדים בבית הארחה 'קיטרון', במהלכם נלמדו מגוון רחב של נושאים שיסייעו להם להיות נדבך מרכזי בסיוע למשפחות לצאת מקו העוני • בנצי שוורץ, מנהל המגזר החרדי ב'בעצמי': "הופתענו מההיענות הרבה של נציגי כל החסידיות ומנהלי קופות הצדקה שהגיעו לימי העיון, אבל מה הפלא שגוף שנותן מענה לפי צורך הקהילה זוכה לשיתופי פעולה מקצה לקצה (חרדים)

מתוך ימי העיון של ארגון 'בעצמי' (צילום: באדיבות המצלם)

סוד העשייה וההצלחה של 'בעצמי' הוא התאמת הפעילות לפי צורך הקהילה מתוך הבנה שיש שוני בין קהילה לקהילה הפיצוח הצליח לחולל בקרב עשרות אלפי משפחות. "השינוי מתחיל בתפיסת המסוגלות, ובאמונה שאפשר לשנות תפיסות, הרגלים, ומסלולי חיים של אנשים רבים", אומרים בהנהלת 'בעצמי'. "אנחנו משנים מדי שנה את חייהם של אלפי בני אדם, המשתתפים במיזמים שפותחו על ידינו ועל ידי שותפינו לרעיון ולדרך. אנשים אלה עוברים תהליך משמעותי של שינוי והעצמה, והשינוי של כל אחד מהם משפיע על חיי המשפחה, הקהילה והחברה כולה".

כחלק מהעמקת הפעילות בקרב הציבור החרדי, מקיימים נציגי הארגון, פעילות שוטפת מול קופות הצדקה. כל משפחה שמסתמכת על קופות הצדקה, זוכה לתמיכה, העצמה ולליווי צמוד עד ליציאה לדרך חדשה ולחיסכון של למעלה מ2 מיליון ₪ בחודש להוצאות קופות הצדקה.

כמו כן, הוקם בתוך הארגון הקו החרדי לסיוע כלכלי שמספרו *8169 ומטרתו לסייע לפונים מתוך הציבור החרדי הזקוקים לעזרה והכוונה, בניהול כלכלי, מציאת מקור פרנסה ומיצוי זכויות.

המוקד נותן מענה בעברית ובאידיש ונציגים מומחים מתוך המגזר נונתים מענה באופן חינמי לפונים לקו.

בנוסף הוקמו תוכניות ייעודיות לציבור החרדי שתי תוכניות מיוחדות: תכנית 'מפנה - משפחות' לסיוע במציאת מקור פרנסה, העצמה כלכלית וקידום משפחות חרדיות בעלות מאפיינים רווחתיים; וכן, תוכנית 'תעסוקה לרווחה' – תוכנית לנשים עבור התקדמות תעסוקתית.

במסגרת העמקת הפעילות בציבור החרדי, קיים הארגון, ביוזמת בנצי שוורץ, מנהל המגזר החרדי ב'בעצמי', שני ימי הכשרה ממוקדים בו השתתפו 60 נציגי כלל החסידויות האחראים על קופות הצדקה המובילות בציבור החרדי. ימי ההכשרה וההעצמה התקיימו בבית ההארחה 'קיטרון' ובמהלכם נלמדו מגוון רחב של נושאים, בדגש על יסודות בניית קשר ייעוצי, כדי לבנות אמון מול המשפחות, מיקוד אישי שיאפשר ליועצים למקד את הפונים מבחינה מקצועית, קורס מיוחד כיצד להיות חלק מקבוצה, וכן אחד בשביל השני, במסגרתו למדו נציגי הקופות, כיצד כל גורם יכול לתת לשני את העזרה באמצעות החלק שבו הוא חזק בו.

בנצי שוורץ, מנהל המגזר החרדי ב'בעצמי' סיכם את ימי העיון וההכשרה ואמר כי "הופתענו מההיענות הרבה של נציגי כל החסידויות ומנהלי קופות הצדקה, שהבינו שהדרך לחולל שינוי אדיר בקרב הציבור החרדי, היא דווקא דרך קופות הצדקה, שהם העוגן הכלכלי של המשפחות הללו, ועם הכלים שהם קיבלו, אחרי 27 שנות ניסיון ועשרות אלפי משפחות שעומדות היום על הרגליים, אני מאמין שבעז"ה אלפי משפחות נוספות בציבור שלנו יצאו בעז"ה בקרוב לדרך חדשה".

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר