זכויות שאפשר לממש

אל תמנעו מילדכם לקבל 39,000 ₪ בשנה!

הורים רבים זכאים לקצבאות של אלפי שקלים בחודש. אבל בפועל, רבים מהם לא מודעים לזכויותיהם • פרויקט מיוחד של 'כיכר השבת' בשיתוף "לרווחה מימוש זכויות" יסייע לכם לקבל את המגיע לכם (זכויות)

הזכאות לקצבה סייעה לרונן להשקיע משאבים נוספים בקידומו של נועם (צילום: שאטרסטוק)

את הביטוח הלאומי מכיר כל אזרח ישראלי, וברוב המקרים מהצד המשלם. המדינה מחייבת כל אחד מאיתנו לשלם מדי חודש מאות שקלים עבור ביטוח חובה שנועד להגן עלינו במגוון סיטואציות, אך בפועל, רבים מאיתנו לא תובעים את חברת הביטוח הזו כשהאירוע הביטוחי מתרחש.

אי-מימוש זכויות בביטוח הלאומי נובע מסיבות רבות, ובראשן חוסר מודעות לזכויותינו. סיבה נוספת היא הרתיעה מהבירוקרטיה הישראלית הידועה לשמצה.

גם אלו מאיתנו שמחליטים להתחיל את התהליך מול הביטוח הלאומי, נתקלים לרוב במכשולים בירוקרטיים סבוכים או שתביעתם נדחית מסיבות השמורות עם הביטוח הלאומי בלבד...

זהו גם סיפורו של רונן. בנו נועם בן השנתיים וחצי סבל מעיכוב התפתחותי רב תחומי. הטיפול בנועם גזל לרונן ולאשתו זמן וכספים רבים. משכך, החליט רונן להגיש תביעה לקצבת נכות עבור בנו. רונן ונועם הוזמנו לוועדה רפואית, בה נבדק נועם, אך למרבה האכזבה, כעבור שבוע, קיבלו מכתב המבשר על דחיית התביעה.

רונן פנה עם מכתב הדחיה לחברת "לרווחה- מימוש זכויות". בחברה בחנו היטב את פרוטוקול הוועדה הרפואית, וגילו שהייתה התייחסות למסמכים שלא היו רלוונטיים, ועל סמך מסמכים אלו, החליט הרופא בוועדה שהילד לא עונה על הקריטריונים הנדרשים לקבלת קצבה.

מומחי החברה בנו את התיק הרפואי מחדש. יצרו קשר עם הרופא המטפל, ודאגו שהוא ידגיש את מצבו האמיתי של נועם, תוך כדי שהניסוח יתאים לקריטריונים המזכים בקצבה.

הסוף הטוב לא איחר להגיע: הביטוח הלאומי קיבל את המסמכים החדשים, ואישר את זכאותו של נועם לקצבה, ללא צורך בהגעה נוספת לוועדה!

לנועם אושרה קצבה על סך 3,295 ₪ למשך שנתיים, ועוד סכום של 59,300 ₪ נכנס לחשבון הבנק, כתשלום רטרואקטיבי על התקופה הקודמת!

הזכאות לקצבה סייעה לרונן להשקיע משאבים נוספים בקידומו של נועם, וכיום נועם משלים את הפער ההתפתחותי, כמעט לגמרי.

זהו סיפורו של רונן, אבל הורים רבים אחרים לא הגיעו לסוף הטוב כמותו...
בנוסף לאלו יש הורים רבים אחרים שמתקשים בטיפול בילדיהם ואינם מודעים כלל לזכאותם.

לשם כך פנינו לאסתי להב, מנהלת חברת "לרווחה מימוש זכויות", ובקשנו לדעת מי זכאי לקצבה זו ומהם הקריטריונים העיקריים. את המידע שקיבלנו שווה לכם בהחלט לקרוא בעיון ולשתף עם כל החברים ובני המשפחה.

ראשית, מהי גמלת ילד נכה?
גמלת ילד נכה היא קצבה חודשית שהביטוח הלאומי מעביר מדי חודש להורים לילדים הסובלים ממוגבלות כלשהי.

בשיחה עם כתב כיכר השבת מסבירה אסתי מ"לרווחה", כי הזכאים לקצבה זו לא חייבים להיראות נכים כלפי חוץ. "רבים סבורים שילד נכה הוא רק ילד עם פגיעה אנושה או נכות שמרתקת אותו לכסא גלגלים. זה לא נכון", היא מבהירה. "ישנן התנהגויות ומגבלות רבות הפוגעות בתפקודו התקין של הילד, וברוב המקרים ההורים כלל לא מודעים לקיומן. גם בעיות רפואיות שלא נתפסות אצל כולם כ"נכות" עשויות להיות מוכרות לצורך קבלת זכאות לקצבה, כגון, הפרעת קשב וריכוז, אלרגיות, אטופיק דרמטיטיס, עיכוב שפתי, ועוד. מדובר בעשרות אלפי משפחות שלא מקבלות את הזכויות המגיעות להן".

כמה זה שווה לנו?

גובה הקצבה עשוי לנוע החל מ- 1,676 ₪ בחודש לילד הסובל מנכות של 50%, ועד ל- 7,873 ₪ לילד הסובל מנכות בשיעור המקסימלי (נכון לשנת 2023).

אסתי מציינת כי סכום הקצבה גדל משמעותית ככל וישנם שני ילדים נכים באותה משפחה. דוגמא נפוצה: הורים לילד המאובחן עם ADHD יקבלו קצבה בסך 1,676 ₪ לחודש, בעוד שעל שני ילדים במשפחה המאובחנים כ-ADHD, יקבלו סכום של 5,028 ₪ מידי חודש!

"במקרים רבים זה ההבדל בין החיים תוך גלגול חובות לחיי רווחה כלכלית לאורך שנים".

אז מה עכשיו?

"הזכרתם את המקרה של רונן בתחילת הכתבה. במקרה שלהם הצלחנו להציל את הקצבה, והם לא הפסידו כי פנו בזמן, אבל הורים רבים פונים מאוחר מידי, מחמת חוסר ידע או חוסר זמן, ומפסידים זכאות של כמה שנים אחורה, זאת משום שהביטוח הלאומי מאשר זכאות עד שנה אחורה בלבד מהגשת התביעה.
מדובר בסכומים של עשרות אלפי שקלים, שלא ניתן להציל, וחבל!"

אסתי מזמינה את גולשי כיכר השבת לפנות ל"לרווחה מימוש זכויות" על מנת שיבדקו לעומק האם קיימת זכאות לגמלת ילד נכה,"הבדיקה היא ללא עלות, כך שאין לכם סיבה למסמס את זה..."

ילד נכה - לא רק קצבה מהביטוח הלאומי

יש לציין כי הורים לילדים הזכאים לגמלת ילד נכה עשויים להיות זכאים לעוד זכויות רבות נוספות בשווי שעשוי להגיע לעשרות אלפי שקלים במצטבר.

מדובר בהטבות שונות במגוון גופים ציבוריים. החל מהפטור לשלם לקופת החולים ועד להטבות משמעותיות ברשויות המס.

להלן חלק מההטבות הנלוות לגמלת ילד נכה (בכפוף לזכאות, כל מקרה לגופו): תג חניה ואגרת רישוי מופחתת לרכב, פטור מתשלום בכניסה למקום ציבורי, פטור מהמתנה בתור, הנחה במס רכישה ברכישת דירה, פטור מתשלומים בקופת חולים, דיור ציבורי, הנחה בארנונה, הנחה בחשבון חשמל, הטבה בחשבון המים, נקודות זיכוי במס הכנסה, פטור ממס במשיכת כספים מקופת גמל ועוד.

"לכן מומלץ מאוד לכל אחד ואחת להקליק כאן ולבדוק זכאות ייתכן מאוד שהזכויות שלכם לא ממומשות ואתם מפסידים סכומים משמעותיים מדי חודש." מסיימת אסתי "בדיוק בשביל זה אנחנו כאן!"

יש לכם הרבה זכויות שאתם אולי לא מודעים אליהם! (באדיבות)
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר