"האות שייך לחיילים החרדים האמיצים"

הפילנתרופ שמקדיש את חייו למען החיילים החרדים קיבל את אות הנשיא

יו"ר הוועדה המייעצת של עמותת 'נצח יהודה', הנדבן והפילנתרופ דוד הגר, קיבל אמש בבית הנשיא את אות ההתנדבות לשנת 2023 מנשיא המדינה יצחק הרצוג על פועלו לשילוב חרדים בצה"ל ובחברה הישראלית (חרדים)

הפילנתרופ עם נשיא המדינה (צילום: חיים טוויטו)
לאחר שזכה החודש באות הנשיא להתנדבות, יו"ר הוועדה המייעצת של עמותת 'נצח יהודה', הפילנתרופ והנדבן דוד הגר קיבל אמש (רביעי) את האות מהנשיא יצחק הרצוג, בטקס המרגש שהתקיים בבית הנשיא בירושלים.
הגר קיבל את האות על עבודתו החשובה בקידום אוכלוסיות של חרדים ושילובם בצה"ל ובחברה הישראלית. הנשיא הרצוג אמר להגר, למשפחתו ולחברים הקרובים שבאו לחלוק לו כבוד, "דוד הגר מקדיש את זמנו, הונו ומרצו למען החיילים החרדים ומערך שילוב החרדים בצה"ל ובחברה הישראלית. אלפי חיילים חרדים שנמצאים היום בצבא ובחברה חבים לו את הצלחתם הכבירה בכל תחומי החיים".
האות הוענק השנה ל-12 יחידים וארגונים ולרגל שנת ה-75 למדינת ישראל הוקדש האות לפועלות ולפועלים למען חיזוק החוסן הישראלי ולבניית קשרים בחברה הישראלית. המלצות על מקבלי האותות התקבלו מן הציבור כולו והזוכים נבחרו בהמלצתה של וועדה מייעצת שמונתה על ידי נשיא המדינה ומורכבת מאנשי ציבור וחברה. בראש הוועדה עמד רו"ח אהוד רצאבי.
הגר, בן 64, נולד וגדל בירושלים ולפני למעלה משני עשורים היה מחלוצי שילוב החרדים בצה"ל, ממייסדי הנח"ל החרדי ומאז ועד היום הקדיש שנים רבות לבניית ולקידום עמותת 'נצח יהודה' המלווה את המסלולים החרדים בצה"ל ופועלת לאחר מכן לשלב את קהילת בוגרי השירות מהמגזר החרדי המונה כיום 16,000 איש, בחברה הישראלית, בתעסוקה, בכלכלה ובכל תחומי החיים.
ההפתעה הגדולה בטקס הייתה השתתפותם של בכירי צה״ל בהווה ובעבר, סגן הרמטכ"ל אלוף אמיר ברעם, אלוף יהודה פוקס מפקד פיקוד המרכז, האלופים במיל' יעקב עמידרור, אביחי מנדלבליט, מוטי אלמוז ודורון אלמוג יו"ר הסוכנות היהודית, יעקב חגואל יו"ר ההסתדרות הציונית, הגב׳ מרים אדלסון ועוד מכובדים ידועים, שהגיעו לכבד את הגר על עשייתו רבת השנים.
דוד הגר אמר לאחר קבלת האות: "אני מודה לנשיא המדינה הרצוג על ההוקרה ועל פועלו ועל השותפות ארוכת השנים בפעילות למען החיילים החרדים ושילוב החרדים בצה"ל. כבר למעלה משני עשורים שאני קם כל בוקר ויודע שיש לי אחריות כלפי אותם חרדים שבחרו להתגייס ולשלב תורה, צבא ועבודה, ואני מאחל לעצמי להמשיך לעזור להם להשתלב בכל התחומים. בימים אלו של קיטוב והעמקת השסע הפנים ישראלי, הלוחמים והחיילים החרדים מהווים גשר ודוגמא לחיים משותפים".
עוד הוסיף הגר, "האות הזו שייכת קודם כל לחיילים החרדים ולאלפי בוגרי 'נצח יהודה' והפלוגות החרדיות בגבעתי, צנחנים חיל האוויר ותומכי הלחימה, האמיצים שבחרו לתרום ולהשתלב בחברה הישראלית״.
צילום: חיים טוויטו
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר