האדמו"ר מבעלזא הורה לחסידים: גרביים לבנים - גם בחול המועד

בערב חג הסוכות, פנה כ"ק מרן האדמו"ר מבעלזא שליט"א אל מקורביו וביקש מהם שיודיעו לציבור החסידים כי בשל כבוד חול המועד הרי שמי שיכול - עליו להקפיד ללבוש במשך כל ימי חול המועד גרביים לבנים ולא כפי שהיה נהוג עד עתה. בכתבה המלאה: הסיפור המלא

ישראל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שמואל בן צבי, אתר COL)

בשונה מחסידויות רבות, בהם נוהגים החסידים לכבד את השבת וללבוש לצד השטריימל והקפוטא גם גרביים לבנים "ואייסע זאקן" - הרי שבחסידות בעלזא המנהג הינו ללבוש דווקא גרביים שחורים "שווארצע זאקן", כפי שהיה מקובל במדינת גאליציה ערש מולדתה של חסידות בעלזא.

אולם בימי חג, נוהגים גם בחסידות בעלזא ללבוש גרביים לבנים כבשאר החסידויות, וזאת משום לשנות ולהבדיל בין כבוד שבת לכבוד יו"ט.

בערב חג הסוכות האחרון, פנה הרבי מבעלזא שליט"א אל מקורביו וביקש מהם שיודיעו לציבור החסידים כי גם בחול המועד יש ללבוש גרביים לבנים. האדמו"ר הודיע כי בשל כבוד המועד הרי שמי שיכול - עליו להקפיד ללבוש במשך כל ימי חול המועד גרביים לבנים ולא כפי שהיה נהוג עד עתה.

בחסידות מסבירים כי הרבי מקפיד על ההלכה שאין מעבירין מפני קדושת המועד וכי יש להתייחס אל ימי חול המועד - כחג.

ואכן, הבוקר (יום ראשון של חול המועד) נראו ברחבי השטיבלאך ובתי-הכנסת של חסידי בעלזא ברחבי הארץ, החסידים, כשהם לובשים את הגרביים הלבנים.

יצויין כי בחסידויות רבות נוהגים האדמו"רים להתייחס בדברים מסויימים לחול המועד כחג ממש, וחלקם אף מקפידים שלא לנסוע ברכב בימי חול המועד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר