שנה ראשונה לפטירת האדמו"ר

רמפות, ולימוד תורה: בחסידות ויזניץ' נערכים ליארצייט

רמפות מיוחדות הוצבו בשטח בית העלמין בבני ברק, תלמידי הישיבות נקראו להכין את עצמם בלימוד תורה לקראת סוף השבוע. ונאומים מיוחדים ינשאו על ידי חשובי החסידות. כל הפרטים על היערכות חסידי ויז'ניץ ליארצייט במלאות שנה לפטירת כ"ק האדמו"ר מויזניץ (חרדים, חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
האדמו"ר מויז'ניץ ובניו לצד האדמו"ר מפרמישלאן (צילום: ארכיון חסידי ויז'ניץ)

היערכות חסרת תקדים בויזניץ' לקראת יום ההילולא הראשון של כ"ק מרן בעל ה"ישועות משה" מויזניץ זצ"ל שהשבת כ' באדר יחול יום השנה הראשון להסתלקותו לגנזי מרומים.

שנה תמימה חלפה, מאז הסתלקותו של כ"ק מרן בעל ה"ישועות משה" מויזניץ זצ"ל ותחילת הנהגתו של מרן האדמו"ר מויזניץ, בחסידות נערכים ליום ההילולא הראשון, אשר יצוין בשורה של מעמדים רבי-הוד לאחר הכנה ראויה.

באיגוד מוסדות ויזניץ ובעיריית ב"ב מכשירים שטח ענק על מנת להכיל את רבבות העולים לציון שכבר ממחר (חמישי) בשעות הערב יחלו לנהור על מנת להתפלל ולהעתיר תחינה בציונו של הרבי זצ"ל בבית החיים שבפאתי העיר בני ברק.

ביומא דהילולא - שבת קודש פרשת פרה - יתכנסו המוני אלפי חסידים בצילו של מרן האדמו"ר מויז'ניץ, בכדי להתעלות ולהתרומם יחדיו בברוחניות ולעלות את זכרו של הרבי זצ"ל.

סעודת ההילולא וההתוועדות המרכזית תתקיים במוצאי שבת קודש, בה יתוועדו יחדיו אלפי החסידים בראשות מרן האדמו"ר מויזניץ, לסעודת הילולא רבתי, בראשות מנהיגי עדות ורבני הקהילות, תלמידי האדמו"ר זצ"ל, אשר כולם כאחד יעסקו בזכרו ובמשנתו התורנית

'ועד הכנסת אורחים' של חסידות ויז'ניץ, שוקד בימים אלו על אירוח אלפי החסידים בתחומי קרית ויז'ניץ. נמסר, כי כל בנייני האכסניה יוקדשו לגברים בלבד, אשר יזכו במהלך השבת לאירוח מלא, כולל הסעודות אשר יוגשו לאורחים במהלך השבת בהרחבה.

כאמור, העליה ההמונית לציון הקדוש באהל אדמו"רי בית ויז'ניץ בבית העלמין בבני-ברק, תחל כבר ביום חמישי, וזאת לאחר שההילולא חלה בשבת, מתחם הציון הוכשר במיוחד לקליטת קהל הרבבות, רמפות מיוחדות נבנו מעל לקברים הסמוכים וזאת בהיעדר מקום בעקבות צפיפות הקבורה בסמוך לאהל, תוך שמירה קפדנית על כל גדרי הצניעות.

הרבי מויז'ניץ ואביו זצוק"ל (צילום: ארכיון ויז'ניץ)

ארגון הכנסת אורחים רשב"י (פרלמוטר) יגיש כיבוד קל לרבבות העולים. חברות התחבורה השונות יתגברו את הקווים המגיעים לבני-ברק, החל מיום שישי ועד יום ראשון. כוחות הצלה ואבטחה יאבטחו את האירועים השונים.

העליה המרכזית תתקיים ביום ראשון שלאחר ההילולא, אז יעלו אלפי חסידי ויז'ניץ בראשות הרבי להשתטח על ציון האדמו"ר זצ"ל.

לקראת ההילולא, תופיע סדרת הספרים "ישועות משה" על התורה ומועדים, מתוך דברי התורה שנשא האדמו"ר זצ"ל במשך שנות מלכותו כרועה נאמן לקהל עדתו, כמו גם עתידים להופיע שורה של ספרים העוסקים בליקוטים מתורתו וארחות חייו וחלק ראשון של ספר תולדות חייו ופעלו לדור ולדורות, למען ידע דור אחרון צדיק מה פעל. כל אלו יהוו כלים להיאחזות בשולי אדרתו, לגשר על הפער והחלל העצום שנפער בליבות אלפי החסידים.

יצוין, כי במהלך החורף שיגר האדמו"ר מויז'ניץ שליט"א מכתב מיוחד אל בחורי הישיבות ואברכי הכוללים ובהם עורר אותם להתמיד בלימוד התורה כהכנה ראויה לקראת הילולת האדמו"ר זצ"ל.

גם במרכז חסידי ויזניץ נערכים לקראת יום ההילולא כשמחר בשעה 2.00 בצהרים יעלה בנו הצעיר כ"ק מרן האדמו"ר מויז'ניץ שליט"א בראש קהל עדתו לתפילת רבים לישועת הכלל והפרט.

לקראת ערב יתקיים במרכז החסידות ברח׳ שלמה המלך בבני ברק המבחן העולמי על ה' מצוות במנחת חינוך, שנלמדו ע"י חסידי ויז'ניץ בכל אתר ואתר במשך כל השנה לזכותו של בעל ההילולא, כפי תקנת הרבי שליט"א ככלות ימי השבעה על לימוד קבוע בספר מנחת חינוך. לאחר מכן יתקיים מעמד סיום הש"ס וה' מצוות במנחת חינוך בהשתתפות רבני ויזניץ כאשר המשא המרכזי ישא הרה"צ רבי חיים מאיר שליט"א בנו יחידו של הרבי.

בשבת הקרובה, יתקיימו התפילות בביהמ"ד הגדול במרכז חסידי ויז'ניץ בבני ברק, והטישים ייערכו בהיכל הטישים הגדול ברחבת ביהמ"ד. סעודת ההילולא וסיום הש"ס ע"י כ"ק האדמו"ר מויזניץ תתקיים בהמשך לסעודה שלישית האמורה להימשך אל תוך ליל מוצאי שבת, בהשתתפות קהל רב בהם מאות אורחים מהארץ ומחו״ל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר