אסון רודף אסון בחב"ד: ביום חמישי - עצרת תפילה

מחר, יום חמישי, תיערך עצרת זעקה בכפר חב"ד בעקבות שרשרת האסונות הפוקדת את החסידות. הבוקר, נפטר הרב מרדכי גל ז"ל, שימש כשליח חב"ד בעיר רמת גן (חרדים, ארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

אסון רודף אסון בחסידות חב"ד: לאחר ייסורים קשים ומרים, הרב מרדכי (מוטי) גל זצ"ל, אב לעשרה וסב ל-13 נכדים, נפטר הבוקר (רביעי). המנוח ז"ל שימש מזה 33 שנים כשליח חב"ד בעיר רמת גן, והיה לפעיל ידוע בהפצת היהדות בקרב תושבי העיר ומחוצה לו.

למרות הייסורים שתקפו אותו בחודשים האחרונים לחייו, הרב גל המשיך במסע שליחותו והתמיד בפעילותו הציבורית. בני משפחתו היו אופטימיים גם כשמצבו הידרדר בימים האחרונים. "הם חשבו שהוא ייצא מזה כמו גיבור. כמו מי שהוא באמת, הוא היה איש ששום דבר לא הצליח לעצור אותו בהפצת היהדות", אמרו בחב"ד.

את מחלתו גילה הרב כשחזר מביקור אצל ביתו בפלורידה. לפני חודשים מספר סיפר הרב על מחלתו בשיחה עם אתר ynet: "המחלה פוגשת אותי בעומק, במצב הכי פנימי והכי לא 'דופק חשבון' לשטויות או לכל דבר קליפתי, שיכול לשבש תחושות טהורות של ניסיון כזה גדול".

"טבעה של מחלת הסרטן היא שאין איש יודע מהי. זו מחלה שמייצרת מחלות נוספות, וזו ממש מגיפה שאין עליה שליטה ורמת הכאבים בלתי נסבלת. כל הרופאים מגששים באפלה, ולאף אחד אין מושג איך היא מתפתחת. יתירה מזאת, כיום מטפלים באותן שיטות כמו לפני 30 שנה: כימותרפיה והקרנות. התשובה הכי טובה שאני קיבלתי לגביה, שזו מחלה שנגרמת מחוסר יציבות גנטית", הוסיף הרב.

פטירתו של הרב גל מצטרפת לשורת אסונות בתקופה האחרונה בחב"ד.

מוקדם יותר דיווחנו כי בשעות הלילה (רביעי) שעון ישראל הגיע הידיעה המרה מאטלנטה - בירתה של מדינת ג'ורג'יה שבארצות הברית, על פטירתה של הגברת ריישי מינקוביץ' ע"ה, אשת הרב הרשי מינקוביץ', שליח חב"ד באלפרטה, ג'ורג'יה.

המנוחה השיבה את נשמתה לבוראה באופן פתאומי לאחר שהתלוננה על כאבי ראש, הלכה לישון ולא התעוררה.

בתחילת השבוע, במהלך שבת קודש, נפטר הרב ישראל ברוך בוטמן ז"ל בשנות ה-55 לחייו, שליח חב"ד בנהריה ומנכ"ל רשת החינוך של חב"ד.

בתחילת החודש עבר הרב אירוע דום לב, ואושפז בבית החולים. בסוף השבוע הוסיפו לו את השם 'אלתר'. במהלך השבת חלה הידרדרות במצבו, ואחרי מאמצי החייאה הוא השיב את נשמתו לבוראו.

בעקבות האירועים הללו מחר (חמישי) בשעה 15:30 תתקיים עצרת התעוררות וזעקה בבית הכנסת "בית מנחם" בכפר חב"ד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר