הרב שיק: המצפים לפטירתי ימותו קודם במיתה משונה

מנהיג פלג ברסלב ביבניאל התייחס לטענות על יורש שמונה לו, ואיחל "מיתה משונה" לגורמים המצפים לפטירתו. "גם אצל דוד המלך היה אותו דבר, ולבסוף שונאיו דואג ואחיתופל מתו בחצי ימיהם - אף שהיו מהסנהדרין" כתב הרב שיק במענה לשאלה של אחד מחסידיו בנושא (חסידים, ברסלב)

נחמן שטרנהרץ | כיכר השבת |
הרב שיק (צילום ארכיון: אלי הורביץ)

מנהיג אחד הפלגים בחסידות ברסלב הרב אליעזר שלמה שיק המכונה "הצדיק מיבניאל", נשאל לאחרונה על ידי אחד מחסידיו לגבי יורש אפשרי לרב, והשיב בחריפות. הרב שיק הביע תקווה כי "מי שמצפה שרבו ימות לבסוף הוא מת במיתה משונה".

השאלה, שפורסמה באתר האינטרנט ברסלב סיטי, הסתמכה כל כתבה כלשהי שפורסמה ולטענת החסיד נכתב בה כי מונה יורש לרב שיק. "קראתי בכתבה שמיניתם יורש, ומאוד מאוד הזדעזעתי וזה כואב לי מאוד. האם זה נכון? ואם כן חס וחלילה, מה נעשה בלעדיכם?" שאל החסיד בכאב רב.

במכתב התשובה ששלח הרב שיק לתלמידו, הוא מבטיח כי המצפים לפטירתו ימותו לפניו: "תהילה לאל אני חי, דבר אחד אני יכול להבטיח לך - שכל אלו שמצפים למיתתי וכו' הם ימותו קודם". הרב שיק רמז כי המצפים לפטירתו הינם אנשים השיכורים מגאווה וגדלות. "יכולים ללמוד את זה מנדב ואביהו - שקודם שתו יין, כשנכנסת באדם ישות וגיאות ונעשה שיכור לגמרי, סימן שהוא גם נואף, ומחכה על מות רבו, ולכן לבסוף קלונו יתגלה בעולם".

הרב שיק הוסיף וכתב לתלמידו המודאג: "גם אצל דוד המלך היה אותו דבר, כמו שצעק להקדוש ברוך הוא "אויבי יאמרו רע לי מתי ימות ואבד שמו", ולבסוף שונאיו דואג ואחיתופל מתו בחצי ימיהם, ואף שהיו מהסנהדרין". הרב שיק חזר שוב על דבריו ואיחל "מיתה משונה" למצפים למותו: "הרי שלך לפניך שמי שמצפה שרבו ימות לבסוף הוא מת במיתה משונה, ולכן אתה לא צריך לדאוג, אנחנו כל החיים שלנו תלויים ועומדים רק בידי הקדוש ברוך הוא".

יצוייןף כי בסוף חודש אדר, קיים הרב שיק כינוס חירום מפתיע לחסידיו, בו התייחס למצב בריאותו. "אומר לכם פתוח, אני מרגיש שקיצי מתקרב", אמר וגרם לזעזוע בקהל. "מאז אירועי הלב שעברתי לפני שנתיים אני כבר לא אותו האדם, אני בקושי חי, אבקש שתתפללו עליי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר