סגירת מעגל

נחשף: הקשר המפתיע של בוז'י הרצוג וחצר הקודש גור

פגישה לא שגרתית שקיים ח"כ יעקב ליצמן במזנון הכנסת עם יו"ר מפלגת "העבודה", ח"כ בוז'י הרצוג, תוך שהשניים מעיינים בספר חסידי כשלצידם סופר "המודיע" בנציון קלוגמן, חשפה בפני "כיכר השבת" את הקשר המפתיע של הרצוג לחסידות גור, דרך סבו הרב יצחק הלוי הרצוג ובעל ה"אמרי אמת" מגור זצ"ל (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ליצמן, הרצוג וקלוגמן, אמש (צילום בלעדי: כיכר השבת)

סגירת מעגל: אמש (שני) נצפו במזנון הכנסת מסתודדים יו''ר מפלגת 'העבודה' חבר-הכנסת יצחק (בוז'י) הרצוג יחד עם חבר-הכנסת יעקב ליצמן מסיעת 'יהדות התורה' ולצדו סופר עיתון "המודיע" בנציון קלוגמן.

אם לא הספיק המפגש הנדיר, הרי שהשלושה נראו גם מעיינים יחד בספר חסידי ובו דברי תורתו וביוגרפיה של בעל ה"אמרי אמת" מגור זצ"ל, אביהם של מרנן כ"ק האדמו"רים בעל ה"בית ישראל", ה"לב שמחה" וה"פני מנחם" מגור זצ"ל, שיום ההילולא שלו חל בחג השבועות.

אתר "כיכר השבת" בדק את נסיבות המפגש המעניין וגילה סיפור מדהים של סגירת מעגל לכבוד חג מתן תורה, חג השבועות.

בשנות השואה האיומה, ספגה חסידות גור מכת מוות. אלפים מחסידיה נעקדו על קידוש השם ונרצחו על-ידי הנאצים ימ"ש באכזריות בלתי נתפסת. מאימפריה חסידית ששלטה על פולין היהודית, בתי מדרשות ושטיבלאך מלאים וגדושים בחסידים ואנשי מעשה, הצטמקה לה החסידות כשהיא נרדפת ונמלטת מאימת הצורר.

באותם ימים חיפש כ"ק בעל ה"אמרי אמת" מגור דרך הימלטות מפולין הכבושה בכדי להינצל ולעלות ארצה. בצר להם ניסו מקורביו ובני משפחתו להפעיל כל פרוטקציה אפשרית במטרה להשיג את האישורים המיוחלים על מנת שהמנהיג הרוחני ינצל מהתופת ויגאל את החסידות מחדש בארץ הקודש.

מי שנחלץ חושים למען המטרה הנעלה ואף סיכן את מעמדו בשל כך היה לא אחר מאשר לימים מי שמונה לכהן כרבה הראשי של מדינת ישראל הרב יצחק הלוי הרצוג שהפעיל את קשריו בכל המישורים בכדי לסייע לרבי.

ואכן, לאחר מאמצים והשתדלויות רבות הושגו האישורים המיוחלים והאדמו"ר מגור זצ"ל קיבל את הרשות לעלות ארצה כאשר אליו מצטרפים חסידים רבים.

בארץ ישראל קומם מרן בעל ה"אמרי אמת" את חסידות גור מעפר, הפיח בה שוב רוח חיים והחל להקים מחדש את אותה אימפריה של תורה וחסד.

הרבי בעל ה"אמרי אמת" לא שכח במשך כל שארית שנות חייו את חובו לרב הרצוג והכיר לו טובה רבה על כך.

בוז'י הרצוג וסופר "המודיע" בנציון קלוגמן (צילום בלעדי: כיכר השבת)

בחסידות מציינים כי בשמחת נישואי בנו בעל ה"פני מנחם" מגור, זכה הרב הרצוג לכבוד עצום כאשר אבי החתן בעל ה"אמרי אמת" כיבד אותו בברכה תחת החופה.

דוגמא נוספת התרחשה בלוויית ה"אמרי אמת", כאשר זכה הרב הראשי לכבוד גדול כשכובד להספיד את הרבי מגור בלוויית הענק מול רבבות החסידים.

לפני כחודשיים, בערב חג הפסח האחרון, בעת שישב יו"ר תנועת 'דגל התורה' חבר-הכנסת משה גפני "שבעה" על פטירת אחותו ע"ה, הגיע יו"ר האופוזיציה בוז'י הרצוג לנחם את האבלים, כשלצדו ישב סופר עיתון "המודיע" בנציון קלוגמן.

קלוגמן סיפר לגפני במהלך דבריו כי בזכות תושיתו של סביו של הרצוג ניצל הרבי בעל ה"אמרי אמת" מגור מציפורני הנאצים וזכה לעלות לישראל ולבנות את החסידות מחדש.

"נו", אמר גפני בחיוך לגאון הרב דוד לאו רבה הראשי של מדינת ישראל שישב בצדו השני של בוז'י, "אתה שומע שרבנים ראשיים דואגים לעוד דברים ולא רק לכשרות ולמקוואות".

ביציאה מהביקור, סיפר קלוגמן להרצוג כי הוא הוציא ספר לזכרו של הרבי בעל ה"אמרי אמת" זצ"ל ובו יש מסמכים נדירים מאותם מאמצי הצלה הרואים של סבו, הרב הראשי לישראל.

"אשמח שתתן לי ספר אחד", אמר הרצוג.

ליצמן, הרצוג וקלוגמן מעיינים בספר (צילום בלעדי: כיכר השבת)

אמש, ערב חג השבועות, יום היארצייט של בעל ה"אמרי אמת" מגור זצ"ל נסגר המעגל.

ח"כ יעקב ליצמן, נציג חסידות גור, יחד עם בנציון קלוגמן סופר "המודיע", הגיעו יחד לכנסת והעניקו להרצוג את הספר ובו מפורטים תולדותיו של בעל ההילולא אותו הציל ממוות לחיים, סבו של בוז'י, הרב יצחק הלוי הרצוג.

השלושה עיינו במשך דקות ארוכות בעדויות ובמסמכים המובאים בספר שהוענק לבוז'י כאות הוקרה ותודה על מאמצי סביו הדגול שסייע להמשכת השושלת החסידית שהפכה שוב בארץ ישראל למעצמה של תורה ויראת שמיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר