צפו: שיחת הניחום של הרבי מצאנז בבית משפחת יפרח

האדמו"ר מצאנז ערך ביקור תנחומים מרגש בבית משפחת יפרח, בו פתח את צפונות ליבו ושוחח עם האב ובני המשפחה על כל התהיות באמונה, התפילות והחיזוק. צפו בוידאו (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |

כ"ק האדמו"ר מצאנז הגיע הבוקר (חמישי) לביקור תנחומים מיוחד ומרגש בבית משפחת יפרח באלעד אצל הוריו ואחיו של אייל הי"ד שנחטף ונרצח יחד עם שני חבריו נפתלי פרנקל וגיל-עד שאער הי"ד.

האדמו"ר פתח בשיחה המיוחדת את צפונות ליבו ושוחח עם האב ובני המשפחה על כל הנושאים והתהיות באמונה על מה עשה לנו ה' ככה, על התפילות שלא הלכו ריקם, על החיזוק באמונה, על הצורך באחדות העם ואף הגדיר את הנרצחים כעשרה הרוגי מלכות וכמי שיזכו למקום של כבוד בביאת המשיח.

"כיכר השבת" מביא וידאו בלעדי ותמליל שיחה מלא של דברי החיזוק והניחומים של הרבי.

"היינו אצל הרבי לחיזוק ושמענו גם שהרבי אמר בחופה של הנכד שכולם יגידו פרקי תהילים", פתח האב אורי יפרח. האדמו"ר השיב: "מי לא התפלל? צריך אבל לדעת שהתפילות לא חוזרות ריקם, אף תפילה לא שבה, התנאים, האמוראים וכולם התפללו במשך כל הדורות והזכות הזו מצטברת".

"החיזוק הגדול שהיה באמונה של המשפחות, שכל עם ישראל שמע וראה, הוא דבר עצום", אמר האדמו"ר, "הרי את הקב"ה אנחנו לא יכולים להסביר, מי מבין את פעולותיו. היה לי סב מרן בעל ה"דברי חיים" מצאנז שאמר: אלוקים שאני הייתי מבין אותו - לא הייתי עובד אותו. אי אפשר להבין חשבונות שמיים".

"יגיע הזמן בקרוב שנזכה ל'ומלאה הארץ דעה את ה'' ואז נבין הכל", הוסיף האדמו"ר, "בבוא הגאולה הקדוש ברוך הוא יסביר לכל אחד בדיוק ויראו שהכל היה לטובה".

האב אורי יפרח: "הרבי אמר לנו אז כשהיינו אצלו להתחזק באמונה".

האדמו"ר מצאנז: "כשאומרים 'שמע ישראל' מניחים יד על העיניים, כל היהודים. למה? כדי ללמד אותנו שאף על פי שחושך מסביב ולפעמים הכל נראה שחור משחור, ואנחנו לא רואים כלום, הרי שאנחנו מאמינים, יש לנו אמונה שה' אחד, יש מי שמנווט את העניינים כמו שצריך. אנחנו עוצמים את העיניים, לא שומעים ולא רואים ולא יודעים שום דבר, רק מאמינים שה' אחד".

"אנחנו לא יודעים למה צדיק ורע לו, למה אלו רשעים ודרכם צליחה? אבל אנחנו יודעים שה' אחד והוא כל העולם שלו", הוסיף האדמו"ר, "אין לנו משהו אחר מלבד עם ישראל, האחדות חשובה, כשיש צרה האמת בולטת ויוצאת החוצה, פורצת".

האב אורי יפרח: "אני זוכר שהיינו אצל הרבי לאחר החטיפה ביקשנו שיבטיח שהבנים יחזרו, הרבי אמר אז אני לא יכול, אך הדגיש כי אם הם ישובו בשלום זה יהיה קידוש השם גדול. האדמו"ר דאג לקידוש השם".

האדמו"ר מצאנז: "אני חושב שזה הצרות האחרונות של חבלי משיח, חז"ל אמרו שלפי ביאת המשיח יהיו פורעניות. זה חבלי משיח".

"צריך לדעת", הוסיף הרבי, "שכאשר המשיח יגיע גם יהיו מעמדות, ואייל וחבריו שנרצחו על קידוש השם יזכו להיות בראש המחנה. אני תמיד אומר שכיום בדורנו זו זכות יותר גדולה לקדש את ה' מדורות עברו, אז היו גאונים וצדיקים גדולים, לכן זכותם של שלושת הנרצחים גדולה עד מאוד".

בצאתו מהביקור הודו בני המשפחה לחבר מועצת העיר פיני גרוס המלווה את משפחת יפרח מאז היוודע האסון ואף יזם את המפגשים בינם לבין גדולי הדור לקבלת עצה וברכה באותם ימי דאגה וקושי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות