הרב אליעזר ברלנד: "ברסלב זה לא לרקוד על השולחנות" • צפו

הרב אליעזר ברלנד מסר שיעור היישר מהולנד, בו אמר כי "אנשים מזייפים את ברסלב, הפכו את ברסלב לאיזה שעשוע," וטען כי מרן הגר"ע יוסף היה נשמת משיח בן יוסף • בדבריו, התייחס הרב ברלנד לחזרתו בתשובה ואמר: חשבנו על מדע, על אטום, ובסוף גילינו שהתורה היא יותר מכל אטום שבעולם" • צפו בשיעור (חסידים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

ראש מוסדות "שובו בנים", הגה"צ הרב אליעזר ברלנד, הנמצא באמסטרדם שבהולנד, מסר אמש (מוצאי שבת) שיחת חיזוק בשידור חי למספר נקודות שידור ברחבי הארץ, שיעור שהועבר בשידור חי גם ב"כיכר השבת".

במהלך השיעור ​​אמר הרב ברלנד כי "אנשים חושבים היום שברסלב זה לרקוד על השולחנות, פשוט מזייפים את ברסלב. ברסלב זה שיא הישוב הדעת".

"רבי נחמן מתחיל את הליקוטי מוהר"ן בתורה א' שעל ידי התורה נתקבלים התפילות והבקשות, ובתורה ס"ב הרבי אומר שאדם צריך לחדד את השכל וזה רק ע"י לימוד תורה", הוסיף הרב ברלנד.

הרב המשיך ואמר כי "אנשים הפכו היום את ברסלב לאיזה שעשוע משחק תחביב לאיזה קרקס, ברסלב זה היה תמיד שיא הישוב דעת, שיא הלמדנות, ברסלב היו הגאונים הכי גדולים בדורות הקודמים. היה ר' יצחק ברייטער שהמהר"ם שפירא מלובלין היה שומע את השיעורים שלו, והיה ר' מתע'ס כהן שהחפץ חיים היה מכבד אותו מאוד כי היה למדן גדול עד שהוא ברח לאומן כי לא רצה יותר לקבל כבוד מהחפץ חיים".

במהלך השיעור התייחס גם לשנה לפטירת מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל ואמר כי "מרן היה נשמת משיח בן יוסף ואם היינו זוכים הוא היה מביא את הגאולה רק הדור לא היה ראוי לזה". הרב ברלנד ציטט חת"ם סופר שכותב בחושן משפט צ"ח שבכל דור יש נשמת משיח ורק הדור לא ראוי לכך אז אנחנו מאבדים את זה.

בהמשך סיפר על רבו המשגיח מישיבת כפר חסידים ר' אליהו לופיאן ואמר שהוא היה מלאך ה' וכשהוא היה מדבר היו שומעים אותו ממרחקים. "הישיבה הייתה ברכסים וזה היה הבניין הראשון ברכסים ותחנת האוטובוס הייתה מרחק גדול, הייתי מגיע במוצאי שבת מחיפה מיד באוטובוס ראשון ושומעים את הדרשה עד תחנת האוטובוס, זה אי אפשר לתאר איזה קול היה לו, איזה עוצמות, איזה דיבורים ואיזה חיזוקים, באו מכל הקיבוצים לשמוע אותו מכל הסביבה, אנשים כבר חיכו למוצאי שבת שיוכלו להגיע לשיעור שלו, הוא היה אחד מגדולי הדור בסוף הוא החליט להכניס אותנו את התיכוניסטים לישיבה ואם לא הוא, לא היינו חוזרים בתשובה, שמרנו שבת, אבל אף אחד לא חשב ללכת ללמוד בישיבה חשבנו על מדע, על אטום, ובסוף גילינו שהתורה היא יותר מכל אטום שבעולם. עם התורה אפשר לכבוש את כל העולם".

בתוך כך, ראש ישיבת ברסלב בני ברק, הרב נחמן ברגשטיין, הגיע בימים האחרונים לביקור אצל הגר"א ברלנד ושהה אצלו בשבת האחרונה בהולנד​.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר