קלוייז חדש בדרך

בויאן תהרוס את מבנה החסידות בירושלים ותבנה קומפלקס ענק בעלות של כמאה מיליון ש"ח

משפחת וועסנער מניו יורק ונגידים נוספים תרמו לחסידות בויאן סכום של כמאה מיליון שקלים לבניית קלוייז חדש בירושלים. לפי התכנית, המבנה הנוכחי והקטן של החסידיות ייהרס לגמרי (חרדים, חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הקלויז החדש מוצג למשתתפי האירוע (באדיבות המצלם)

הערב (מוצ"ש) נערכת בבניני האומה בירושלים ועידת חסידות בויאן תחת הכותרת 'כבוד להנחילם'. בוועידה משתתפים אלפי חסידים בראשות האדמו"ר. אורח הכבוד הוא שר הבריאות יעקב ליצמן ונואם הכבוד באירוע הוא רבה של מגדל העמק הגרי"ד גרוסמן.

במהלך הערב, הכריז גבאי האדמו"ר הרב מרדכי דוד שנייד על בניית בניין ה"קלויז" החדש בירושלים, שיהווה המרכז העולמי של החסידות בשווי כמאה מיליון ש"ח - תרומת משפחת וועסנער מניו יורק כמו גם יעקב וינרב ומשפחתו, ארי אייכלר ועוד כמה מנגידי החסידות.

על פי התכנון, ייהרס הבניין הישן של בית הכנסת המרכזי ברחוב מלכי ישראל בירושלים ובמקומו ייבנה קומפלקס חדש ענק על רחוב מלכי ישראל מרחוב ברנדי ועד רחוב שמגר.

לדברי עסקנים בחסידות, "בויאן הפכה להיות בשנים האחרונות מעצמה חסידית זאת בשל הריבוי הטבעי בלי עין הרע ובית המדרש הפך להיות צר מלהכיל את הבאים בעיקר בתקופות החגים בהם מגיעים אלפים להסתופף בצילו של הרבי. לאחר מחשבה רבה החליטו בחסידות לשבור את הבניין הישן ולבנות במקומו את הבניין החדש שיהיה מפואר לכבודה של תורה".

יצויין כי אבי המשפחה הנגיד רבי יוסף וועסנער ז"ל תרם את הבניין הקיים וכעת בניו ובני משפחתו תורמים את הבניין החדש לזיכרו ולעילוי נשמתו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר