מה העניק שליח חב"ד בסביון לרבי מסאטמר? צפו בגלריה

הרבי מסאטמר הגיע בשעות הבוקר ליישוב היוקרתי סבין לתפילת שחרית עם חסידיו ופגש את שליח חב"ד ליישוב, הרב שמואל ביסטריצקי. מה העניק השליח לרבי? צפו בגלריה (חסידים, חרדים)

(צילום: שניאור שיף)

בשעת בוקר מוקדמת (שלישי) הגיעה פמליית האדמו"ר המהר"א מסאטמר ליישוב היוקרתי סביון במרכז הארץ, לתפילת שחרית בבית הכנסת המרכזי. מי שקיבלו את פניו של האדמו"ר היו שליח חב"ד הגאון רבי שמואל ביסטריצקי, שדאג מראש לסידורים נאותים לרווחת האדמו"ר ומלוויו.

במהלך השיחה בין הרב ביסטריצקי לאדמו"ר, הוא סקר בקצרה את פעילות בית חב"ד ביישוב ומפעלותיו במסגרת המוסדות אותם הוא מנהל להפצת התורה והיהדות ברחבי הארץ והעולם, סדרת ספרי ההלכה והנפקת אמצעי המחשה ויזואליים לקירוב וחיזוק בקיום תורה ומצוות.

השליח העניק לאדמו"ר את הספר החדש שיצא לאור בימים האחרונים - "תורת מנחם - מועדים - חג הפורים", המרכז מאמרי חסידות של האדמו"ר מליובאוויטש זצוק"ל במשך השנים בעת התוועדויות חג הפורים.

האדמו"ר התעניין בהוצאה לאור של תורת הרבי שנמשכת גם שנים רבות לאחר פטירתו, והרב ביסטריצקי הסביר כי מפעים לראות איך דברי תורתו של הרבי, הרחבה מני ים ומשתרעת על פני כ-300 כרכים של שיחות קודש, מאמרי חסידות, אגרות קודש, הדרנים על הש"ס, רשימות, ועוד, ממשיכים לצאת לאור.

חג הפורים היה מהמועדים המיוחדים אצל הרבי, כאשר אלפים הצטופפו לשמוע את דברות קודשו. בשנים הראשונות, כשצר המקום היה ב-770, נשכרו אולמות שונים בשכונות הסמוכות לקראון הייטס, לשם נאספו חסידי חב"ד, חסידים ואנשי מעשה מכל החוגים והחצרות.

מכון ההוצאה לאור 'ועד הנחות בלה"ק' בניהולו של הרב חיים שאול ברוק ליקט את 50 המאמרים של הרבי במשך שנות נשיאותו, ומגיש אותם בספר מהודר, כולל תוכן ענינים ומראה מקומות הערות וציונים המעטרים את מאמרי החסידות.

האדמו"ר מסאטמאר שהינו נין ונכד של כ"ק אדמו"ר הזקן זיע"א וידוע כמי שמחזק את לימוד תורת החסידות, קיבל בהוקרה את הספר והודה בחום. הוא סיפר שהכיר את אביו של השליח, הגאון הרב לוי ביסטריצקי ז"ל, מגדולי רבני חב"ד ורבה של עיר הקודש צפת לא רק דרך ספרי ההלכה שחיבר וכתב, אלא באופן אישי עקב מלחמתו לשמירת חומות הכשרות. בנוסף, התעניין האדמו"ר במשפחת ביסטריצקי המורחבת בה גם חסידי סאטמאר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר