לקראת ראש השנה

חדש באומן: רחוב על שם "רבי נחמן מברסלב"

עיריית אומן אישרה את החלפת שם הרחוב "בילינסקי" - הסמוך לציון, לרחוב "רבי נחמן מברסלב" • התושבים המקומיים טוענים כי ימשיכו לקרוא לרחוב בשמו המקורי (חסידים, חרדים)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
רחוב רבי נחמן מברסלב (ברסלב live)

חברי וועדת העירייה בראשות מזכירת מועצת העיר אומן שבאוקראינה תמכו פה אחד בהחלטה כי שמו של רחוב בילינסקי הסמוך לקברו של רבי נחמן מברסלב יוחלף ויקרא: רחוב 'רבי נחמן מברסלב'.

לפני כ-7 חודשים חוקק חוק חדש באוקראינה המחייב שינוי רחובות הנקראים על שמם של סופרים ואנשי רוח קומוניסטים בתחומי אוקראינה, החוק אוסר את הצגתם של סמלים וסממנים קומוניסטיים, ברחובות, בסמטאות, בכיכרות, בשדרות, ובפארקים בכל רחבי אוקראינה.

ראש העיר פירסם באתר הרשמי של העירייה ובתקשורת המקומית את הידיעה על החוק החדש, והוצגו סקרים ושאלונים לתושבי העיר בכדי שיוכלו להמליץ על שמות חדשים שיינתנו לרחובות שיוחלפו.

לאחר שראש העיר חתם ואישר את השמות החלופיים שהוצעו בסקרים, התפרסמו בעיריית אומן השמות החדשים שיוחלפו, בין הרחובות שיוחלפו נמצא גם הרחוב 'בילינסקי' הרחוב של הציון, שהיה אמור להיות מוחלף ל'קוסינקי' על שמו של סופר אוקראיני בשם 'גריגורי קוסינקי'.

אך בימים האחרונים הודיעו חברי 'וועדת שימור ההיסטוריה' באוקראינה במועצת העיר אומן בראשות הגב' לודמילה קורולוק כי אושר ע"י מועצת העיר אומן ושם הרחוב בילינסקי יוחלף ויקרא 'רבי נחמן מברסלב'.

חסידי ברסלב בכלל ותושבי קהילת אומן בפרט ציינו כי הם אינם מתערבים ולא מתעסקים בהחלטות מהסוג הזה כדי שלא לקחת חלק בסכסוכים הפוליטיים באזור.

בשיחה שהתקיימה עם התושבים המקומיים הם צחקו על ההחלטה וטענו שלפחות בעשור הקרוב זה לא יקוים בפועל, והשם הקודם יישאר בשימוש, לפחות ע"י המקומיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר