אש בוערת בברסלב

"200 משוגעים רדפו אחרי הרב חשין עם מבט של רצח בעיניים"

בעיצומו של ראש השנה: חסידי הרב ברלנד תקפו את גדול מתנגדיו, הרב יום טוב חשין. חסיד ברסלב נוסף שהותקף הזעיק למקום כוחות צבא שהכו את התוקפים (חסידים, בעולם)

חיים אבני | כיכר השבת |
הרב יום טוב חשין (צילום: מתוך יוטיוב)

מתקפה אלימה בחג: חסידי הרב אליעזר ברלנד ניסו לתקוף שוב במהלך ראש השנה את הרב יום טוב חשין, מוביל ההתנגדות לרבם.

עד ראייה שנכח במקום סיפר ל'כיכר השבת' כי למרות שהותקף בערב החג, הרב חשין התעקש להגיע לתפילה ב'קלויז' באומן. "רדפו אחריו כמאתיים צעירים זועמים שכינו אותו 'מתנגד'. היה להם מבט של רצח בעיניים, הם רדפו אחריו על מנת להרוג אותו, המאבטח הפרטי שהיה עמו היה חסר אונים".

לאחר זמן קצר, הופיעו במקום מספר אנשי צבא אוקראינים ששמרו על הסדר והבריחו את התוקפים, חלקם תוך שימוש באלימות פיזית - כך לטענת עדי ראייה.

הרב חשין בקלויז, בערב החג (באדיבות המצלם)

החיילים האוקראינים הוזעקו למקום לאחר שחסיד ברסלב נוסף שנחשד גם הוא בפעילות נגד הרב ברלנד הותקף על ידי החסידים. עד ראיה למקרה סיפר כי "החסיד המותקף תפס את אחד התוקפים בגרונו עד שרוב חבריו נמלטו".

החסיד שהותקף, מחזיק בקשרים ענפים בממשל המקומי ודיווח לרשויות על הסכנה עוד קודם הותקף, מה שהביא את הגורמים האחראיים להבטיח לו סיוע של כוחות מקומיים בעת צרה.

מקורביו של הרב חשין בחרו לתקוף דווקא את המשטרה הישראלית, ששלחה נציגים למקום: "דיווחנו למשטרה על האיומים, אבל אפילו אחד מהם לא הוזמן לתשאול או לחקירה, לא איכפת להם". הרב חשין צפוי לעזוב את אזור הציון ולהתארח במיקום אחר באוקראינה עד לחזרתו לארץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר