החשדות נגד ראש עיריית ניו יורק

ביל דה בלזיו התערב לטובת המוסדות של חסידות סאטמר

ראש עיריית ניו יורק ביל דה בלזיו, כך לפי החשד, התערב באופן אישי שלא יהרסו מבנים בלתי חוקיים של חסידות סאטמר לאחר פניית אחד העסקנים בחסידות, שסייעו לו בזמן מערכת הבחירות (בעולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ביל דה בלזיו (צילום: שאטרסטוק)

קשריו של ראש עיריית ניו יורק, ביל דה בלזיו, עם עסקנים ואישי עסקים חרדיים והחשדות לפיהם סייע להם בתמורה לעזרה כספית ופוליטית מצידם עבורו בזמן מערכת הבחירות, ממשיכה להסעיר את רשויות החוק וכלי התקשורת בעיר.

באחד הדיווחים בסוף השבוע האחרון נטען כי ראש העיר ביל דה בלזיו התערב באופן אישי שלא להרוס מבנים בלתי חוקיים של חסידות סאטמר לאחר שפנה אליו הרב משה אינדיג, אחד העסקנים המובילים בחסידות, שסייעו לו בזמן מערכת הבחירות.

האירוע התרחש בחודש דצמבר 2014, כאשר נטען כי דה בלזיו התערב באופן אישי על מנת למנוע את פינויים של שני בתי ספר של החסידות זאת לאחר בקשתו של הרב משה אינדיג.

באחד הבניינים הכניסה אליו היתה ללא היתר, ואילו בבניין השני נבנו כיתות לא חוקיות במרתף.

העירייה שיגרה צו פינוי וטענה כי עבודות החשמל במקום מסוכנות אולם בהתערבות מלמעלה הפינוי בוטל ואף הבנייה אושרה בדיעבד.

על פי אחד הדיווחים דה בלזיו עצמו התקשר אל האחראי במקום ונתן לו להבין שהעניין מסודר ושלא ימנע את המשך הלימודים.

יצויין כי בלשכת דה בלזיו סירבו להגיב לסיפור.

עוד יצויין כי בעבר אף נבדקו סיפורים דומים בעניינם של עסקני ציבור חרדיים וקשריהם עם ראש העיר אולם עד עתה הדבר לא הוביל לחקירה של ממש.

ברקע ניצבת עדיין פרשת השוחד בה מעורבים אנשי העסקים החרדים יונה רכניץ וג'רמי רייכברג שהעניקו שוחד וטובות הנאה לראשי המשטרה בתמורה לסיוע בעסקיהם.

בפרשה זו נבדק החשד כי השניים שתרמו לקמפיין הבחירות של דה בלזיו הסתייעו בו ובסביבתו בעניינים שונים הקשורים לעיריית ניו יורק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר