הרבי מסאטמר קבע

האזינו: "השטן אינו סובל את תלמידי רבי שמואל"

במעמד אלפים מחסידי סאטמר בווילאמסבורג, התייחס האדמו"ר לנעשה במדינת ישראל, ואמר בין היתר: "מכל הצדדים מנסים לבזות את תלמידי ר' שמואל אוירבך - גם בציבור החרדי" • האזינו (חרדים)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
דבריו של האדמו"ר מסאטמר (תמונת ארכיון: באדיבות המצלם)

אלפי חסידי סאטמר השתתפו בסוף השבוע האחרון במעמד 'יום ההצלה כ"א כסלו', שנערך במתחם הענק 'נ.י. סטעיט ארמארי',בשכונת ויליאמסבורג שבברוקלין, לציון 74 שנים להצלת האדמו"ר בעל ה'ויואל משה' זצ"ל מציפורני הנאצים, כאשר חצה ברכבת את גבול שווייץ, ייסד את קהילתו, והקים מחדש את מעצמת סאטמר בארה"ב.

את המשא המרכזי במעמד הענק נשא האדמו"ר (מהרי"י) מסאטמר, במהלכו התייחס למתרחש בארץ ישראל בכל הקשור לגיוס בני הישיבות.

בנאומו התייחס האדמו"ר בין היתר למה שמתרחש בארץ ישראל, ואמר: "אנו צריכים לדעת שקיים בלבול המוחות בעניין זה, 'כי בני האדם אינם יודעים מהי ואיפה האמת, אך השטן יודע היכן האמת'. הוא לא ישן, הוא יודע היטב היכן האמת, והוא נטפל אליה, וזו הכוונה 'מאויבי תחכמני', כי אנו לא יודעים היכן האמת, אך כשרואים על מה השטן מתמקד בעוצמה, הרי זה אומר כי שם מונחת האמת".

הגר"ש אוירבך זצ"ל (באדיבות המצלם)

"לענייננו, רואים שהשטן אינו סובל את תלמידי רבי שמואל", המשיך הרבי, כשהוא מכוין ל'הפלג הירושלמי' אוותו הקים הגר"ש אוירבך זצ"ל. "מכל הצדדים מנסים להשפילם ולבזותם, הן אצל החילוניים, הן בציבור החרדי, והן בציבור שלנו. ממילא זה סימן כי אצלם מונחת האמת, ולכן מחויבים לתמוך בהם".

לאחר מכן הוסיף הרבי וזעק, ל"כל ראשי הישיבות וה'גדולים': אתם קוראים לעצמכם ממשיכים של החזון איש זצוק"ל; היכן אתם בכל מה שמתרחש בארצנו הקדושה? מדוע אתם שותקים? החזון איש הרעיש עולמות וכתב כי זה 'ייהרג ועל יעבור'. כיצד אתם יכולים לכנות את עצמכם 'ממשיכי דרכו'?".

האדמו"ר דיבר גם על גזירת החינוך המרחפת על עולם התורה בניו יורק: "עת צרה ליעקב ברוחניות שכזו עוד לא היתה. יש כאלה מהרסים ומחריבים שרוצים לשבור את חומות הקדושה, שכל מוסדות התורה כאן יחליפו את הלימודים ללימודים גויים. לדאבוננו יצאה כאן גזירה שדורשת מכל הישיבות שיתנו מעל שש שעות ביום עבור לימודי חול".

חלק מהחסידים בכנס 'יום ההצלה' (באדיבות המצלם)

"אין שום ספק: זוהי גזירה על הדת, ואנו מחויבים למסור את נפשנו עבור זה. שבכל דור ודור עומדים עלינו לכלותינו - והקדוש ברוך הוא מצילנו מידם. בכל הדורות מסרו נפשם למען חינוך הילדים, ואנו צריכים לנסות כמו יעקב אבינו שהכין עצמו לדורון, לתפילה ולמלחמה. צריכים לדעת שעל פי כל היסודות שהעמיד רבינו הקדוש והטהור זי"ע, לא נעשה כל פשרה. ומי יודע אם לכתחילה לא היו מתחילים לדבר איתם על פשרות, לא היינו מגיעים לכדי כך".

באשר ל'פגעי הטכנולוגיה' והסמארטפונים הפרוצים, אמר הרבי כי הם "מאבדים נפשות ישראל ומחריבים בתים שלמים וחשובים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר