בהשתתפות אלפים

בסאטמר יציינו הערב את יום ההצלה של הרבי זיע"א

בחסידות סאטמר מציינים הערב את יום ההצלה של האדמו"ר בעל ה'ויואל משה' מסאטמר זיע"א מציפורני הנאצים ימ"ש. האדמו"רים לבית סאטמר יערכו טישים גדולים (חסידים ואנ"ש)

שימי שפר | כיכר השבת |
האדמו"רים מסאטמר: (צילום:ישראל כהן, מאיר אלפסי) (צילום: ישראל כהן, מאיר אלפסי)

בכל ריכוזי חסידות סאטמר יציינו הערב ומחר את תאריך כ"א בכסלו - 'יום ההצלה', שבו ניצלו חייו של הרבי בעל ה'ויואל משה' מסאטמר זיע"א מציפורני הנאצים ימ"ש.

בשנים הראשונות של מלחמת העולם השניה, הגיעו פליטים יהודים רבים מארצות הכיבוש הנאצי להונגריה, והאדמו"ר מסאטמר נטל חלק פעיל בסיוע להם.

בין השאר הורה על שיכון פליטים בישיבתו וקליטתם בקהילה, ואף העמיד צוות שעסק בהשגת מסמכים מזויפים עבורם.

בשנת תש"ד כבשו הנאצים את הונגריה, ומייד לאחר מכן הוקם גטו בסאטמר, מה שגרם לחסידי סאטמר להסתיר את רבם בבונקר, ולאחר כמה ימים הוברח האדמו"ר בעזרת תשלומי שוחד לקצין הונגרי, לעיירה קלויזנבורג, משם ניסו להבריחו לגרמניה, אך הנסיון לא צלח והאדמו"ר נעצר והושם בגטו מקומי.

במהלך החודשים שלאחר מעצרו, נעשו מאמצים כבירים על ידי ראשי הקהל בבודפשט כדי להביא לשחרורו של הרבי, ולאחר תקופה שוחרר הרבי, אך השחרור עוכב והרבי הועבר למחנה ברגן בלזן, שם שהה עם בני משפחתו, ובכ"א בכסלו בשנת תש"ה שוחרר סוף סוף האדמו"ר ועלה לרכבת שהובילה את הניצולים לשווייץ.

יום ההצלה הפך מאז ועד היום, ליום מרכזי בכל ריכוזי חסידות סאטמר בארץ ובעולם, והערב צפויים לערוך האדמו"רים מסאטמר את שולחנם לרגל יום ההצלה.

סאטמר מהר"א:

האדמו"ר מהר"א מסאטמר יערוך הערב את שולחנו הטהור במתחם ארמרי בשכונת וויליאמסבורג שבניו יורק, בהשתתפות אלפי חסידים.

ה'טיש' יתקיים' בשילוב ה'דינר' השנתי 'למקדשך', במהלכו ישא הרבי את המשא המרכזי בענייני השעה לכלל חסידיו.

בנוסף, חסידי מהר"א מסאטמר בישראל ייערכו אף הם סעודה חגיגית לרגל יום ההצלה.

סאטמר מהרי"י:

האדמו"ר מהרי"י מסאטמר יערוך את שולחנו בהשתתפות חסידיו באוהל ענק שהוקם השנה לראשונה בפאתי שכונת וויליאמסבורג שנמצ בבעלות אחד מנגידי החסידות.

גם בסאטמר מהרי"י, המעמד ישולב עם מגבית למען מוסדות החינוך של החסידות בויליאמסבורג, וגם כאן ישא האדמו"ר את המשא המרכזי בענייני השעה לקהל חסידיו.

החסידים המתגוררים בישראל יציינו את יום ההצלה בכינוס מרכזי באולמי מונדיאל בירושלים, בראשות הרה"צ רבי חיים צבי טייטלבום, רב הקהילה בירושלים ובנו הגדול של האדמו"ר מסאטמר, ובהשתתפות חברי בית הדין של העדה החרדית.

אוהל הענק בסאטמר מהרי"י: (צילום:ללא קרדיט)
אוהל הענק בסאטמר מהרי"י: (צילום:ללא קרדיט)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר