מאמצי השלום בסאטמר

ניסיון להסיר חברי קהילה מ'חותמי הנאמנות' לאדמו"ר - נתקל בסירוב

הניסיונות לשלום בסאטמר: גורמים ב'וועד העליון' ניסו בימים האחרונים להסיר מרשימת חותמי הנאמנות כמה מחברי הקהילה, אך נתקלו בסירוב של האחראים על הנושא (חסידים)

שימי שפר | כיכר השבת |
הכינוס לפני כשבועיים (צילום: באדיבות המצלם)

כשבועיים לאחר הכינוס בבית המדרש סאטמר בבני ברק, במהלכו חתם ראש הישיבה הגאון רבי חיים צבי מייזליש על 'כתב הנאמנות' לאדמו"ר ולהנהגתו, ומספר ימים לאחר שכלל חברי הקהילה חתמו אף הם על המסמך - במסגרת המאמצים להשכנת שלום בקהילה, נודע כי גורמים שונים פעלו בניסיון להסיר את שמותיהם של כמה מחברי הקהילה מרשימת החותמים.

ל'כיכר השבת' נודע כי אותם גורמים פנו לאחראים על עניין ההחתמות וביקשו פרטים ומידע על זהותם של החותמים, ככה"נ במטרה להסיר את שמם מהרשימה, וע"י כך לגרום לאי קבלתם ולהוצאתם מהחסידות בשל פעולותיהם בשנים האחרונות בנושא הסכסוך.

עוד נודע כי מי שמחזיק ברשימה הכוללת סירב בתוקף לבקשה שהגיעה מטעם גורמים ב'וועד העליון', כאשר לדבריו עניין החתימות הוא עניין פנימי של הקהילה, ללא שום זכות להתערבות חיצונית.

גורם בקהילה אומר בשיחה עם 'כיכר השבת' כי "מצער לראות שבזמן שנעשים מאמצים להשכנת שלום ושלווה בקהילה, בין היתר בעזרתם הישירה של המגשרים ר' זלמן וולדמן ו'' מנחם גשייד, ישנם אנשים מסוימים ב'וועד העליון' בארה"ב, שמחפשים דרכים להחריב את המאמצים לשלום".

לדבריו, "עליהם לדעת שהניסיונות הללו שלא צלחו במשך שלוש שנים, לא יצלחו גם כעת".

יצויין כי גם בימים אלו נמשכים המאמצים להשכנת שלום באמצעות המגשרים וולדמן וגשייד, זאת לאחר דברי הברכה והחיזוק שקיבלו מטעם האדמו"ר מהר"א במהלך ביקורו של גשייד בארה"ב בחודש האחרון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר