פרסום ראשון

שינוי היסטורי: הטיש ייערך עם סיום התפילה

בניגוד לנהוג, שהטישים מתקיימים אחרי סעודת ליל שבת עם המשפחות בבתים, בחסידות סלונים נקבע - וכבר בוצע בשבת האחרונה - על טיש מיד אחרי התפילה • ההחלטה והסיבה (חסידים)

(צילום: מאיר אלפסי, כיכר השבת)

פרסום ראשון: שינוי היסטורי בחצר הקודש סלונים, בכל הנוגע למועד עריכת ה'טישים' של האדמו"ר בכל לילות השבת.

ל'כיכר השבת' נודע, כי ה'טישים' יתקיימו מעתה מיד לאחר התפילה, ולא כפי שהיה נהוג עד היום בחסידות - ובשאר החסידויות - שהרבי עורך את שולחנו הטהור אחרי סעודת השבת בבתי משפחות החסידים.

הסיבה לשינוי ההיסטורי במנהג הוותיק, הינה העובדה כי בשבתות הקיץ השבת נכנסת בשעה מאוחרת, וכתוצאה מכך גם התפילה מסתיימת בשעה מאוחרת יחסית, ולא כל החסידים מספיקים להשתתף ב'טיש' שאחרי הסעודה.

אשר על כן הוחלט כאמור בחסידות, כי ה'טיש' יתקיים מיד אחרי התפילה, כאשר כבר בשבת האחרונה, לאחר שעברו החסידים לפני האדמו"ר לאמירת 'גוט שאבעס', הם התאספו שוב באולם הטישים, בבניין החסידות שברחוב סלנט בירושלים.

החסידים שוררו את סדר הניגונים והזמירות לליל שבת, בראשות הרבי, כל זאת לפני עריכת הסעודה בבתיהם, ובהשתתפות כלל המתפללים - אשר שמחו מאד על השינוי, שיאפשר לכל אחד ואחד להשתתף ב'טיש' בליל שבת בערנות ובחיוניות מלאה.

האם הכתבה עניינה אותך?

כן (100%)

לא (0%)

תוכן שאסור לפספס:

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

23
אפשר לעשות הרבה שינויים אך השינוי הזה לא מסיג המטרה תכלית טיש זה להודות ולהלל ולשבת בדיבוק חברים . ובשינוי זה כולם לחוצים על הילדים הרעבים ורעבים בעצמם ומי יכול לקבל במציאות כזאת . הרגשתי שתוך חודש זה משתנה חזרה
שלג בתמוז
22
בוקר טוב לכם- בגור עושים את זה כבר עשור
מישהו
ממש לא נכון.
גבי
בגור אין טיש, יש מזיגת יין....
ישראל
יש טיש על אפך ועל חמתך
מישהו
21
הן יכולות לקדש לבד
סלונימער
20
הדאגה שלכם מיותרת לחלוטין!!! תדאגו לדברים חשובים יותר... מכיון שכל אשת ובת חסיד שמחה ומאושרת על זכות זו שהיא ממתינה שבעלה/אביה יחזור מהטיש האדמור לא מחייב אף אחד לבוא וכל מי שבא זה מכח הבחירה שלו ושל משפחתו.... ההיתי ממליצה לכם לבוא ולהשתתף פעם אחת ואז תדברו אך בבקשה תשאירו לנו את המקום מכיון שכמה
אשת חסיד גאה
דברי בשם עצמך. יש רבות שקשה להן, לחכות עד 10 בלילה רעבות וצמאות ועייפות עם ילדים קטנים. גם אם הן מסכימות בדיעבד, מן הראוי שהחסידות תתחשב ב'בין אדם לחברו'. טיש יכול להיערך בשעות הצהריים למחרת.
לא גאה. חסידה.
19
וואו איזה דרמה !
יעקב
18
מעניין מי שיש לו אורחים או סתם אישה וילדים מתי יהיה קידוש וסעודה בבית .?!??!
איש פריז
אחרי הטיש יקרה אסון?
אחד
17
מישהוא שאל את הנשים?
ללא שם
16
ומה עם הנשים והקטנים ? יירעבו בבית ?
שריר
אתה יכול להיות רגוע- אף אחד לא יתאשפז בבית חולים מתת תזונה. אפשר ביום שישי לאכול קצת יותר ילדים קטנים יכולים לאכול בבית לפני קידוש
חסיד
15
מעניין מתי נכנסת פה הסעודה
חסויה
14
מתי הם אוכלים בבית? מה עם בני הבית הרעבים?
ומה עם הנשים?!
הם יחזרו הביתה מהטיש ויעשו קידוש תאמין לי שלא ייחרב העולם. להיפך- הם יוכלו לסעוד את סעודת השבת בניחותא, בלי למהר לטיש
אחד
13
לכל המקטרגים ודואגים לנשות חסידי סלונים, רבותיי, אתם במחילה לא מבינים כלום ומדברים לפי השבת שלכם. מי שמכיר את חסידות סלונים - התוצאה כאן היא הפוכה, נשות סלונים דוקא ישמחו מאד שהטיש לפני הסעודה ולא אחריה. והמבין יבין.
משה
הטיש בשבתות קיץ לא צריך להיות לפני הסעודה ולא אחריה, אלא למחרת ביום. אפשר אפילו שני טישים - בוקר ואחה"צ. טירחא דציבורא, ובפרט כשמדובר על נשים וקטנים, הוא עניין שראוי להתחשב בו.
יוכבד
12
שו"ע או"ח רע"א א: כשיבא לביתו ימהר לאכול מיד. מ"ב: א) ימהר לאכול וכו' - היינו לקדש כדי שיזכור שבת בעת תחלת כניסתו דכל כמה דמקדמינן ליה טפי עדיף ומכיון שקידש צריך לאכול מיד כמבואר בסימן רע"ג ס"ג בהג"ה ואם אינו תאב לאכול יכול להמתין מלקדש עד שירעב שכבר זכר את השבת בתפלתו בבהכ"נ ויוצא בזה המ"ע דאוריית
עזרא
יוצא מדבריך שכל אחד ינהג הנכון לו. ויש על מי לסמוך לכל הצדדים. בפרט שנשות החסידים מבינות ומקבלות את עול החסידות.
דניאל טוקבקין
11
ומה הועילו?? עדיין מתעוללים בנשים ובבנות, יחזרו ב11 בלילה?? אולי תציעו לאדמורים להתפלל בפלג המנחה
הקורא
אל תגזים ואל תסחף טיש בליל שבת בסלונים לא לוקח יותר משעה וחצי. זה לא רחמסטריווקא או אמשינוב
אחד
תיקון טעות: "לא לוקח יותר משעה"
לאחד
10
והנשים ישבו יחכו עד שיגמרו שם לאכול ועד אז ישארו רעבים בבית עד שהבעל יחזור הביתה .
יענקל
לא מה נראה לך
kt
אינני באבא, ולמרות זאת אני מבטיחך נאמנה- שאף אחת לא תמות ברעב עד שבעלה יחזור. מקסימום יאכלו יותר ביום שישי. לא צריך לעורר עניין מכל דבר
אני
כן מה עם הנשים שלהם?
אני
ומה עם ילדים קטנים ונשים שכל השבוע עובדות בלי הפסקה כדי שהבעל יישב ללמוד תורה
ממש.. מזעזע.
הנשים יכולות להשתתף בטיש של הרבי, ואם הן בבית, שתעשינה טיש לעצמן ותאכלנה מה שהגברים אוכלים.
ללא שם
גם בעיניי זה לא נראה בסדר, אבל בעיניי!! אבל אני בטוחה שבעיני הרבה זה הדבר הנכון! [ואני לא חסידייה] ואין להרהר אפילו מעט בהוראותיהם של צדיקים ת''ח ובזוי האדם ששופט לרעה ת''ח!!!
.
9
השאלה היא האם כל חסיד 'חייב' להגיע ... או שרק מי שמעוניין נשאר. קצת דמוקרטיה לא תזיק ...
יוסי
8
בזיון
ילדים נשים נישט
7
לא זכיתי להבין, והאשה בבית תחכה ותישאר רעבה ועייפה כדי שבעלה ישורר עם הרב'ה?? איפה בין אדם לחברו???
שימי
מה יקרה אם הוא יבוא אחרי הטיש? מישהו ימות ברעב? לפי הסדר החדש, האבא יוכל לנהל סעודה בצורה רגועה, לתת יחס לכל הילדים, כי הוא כבר לא יצטרך למהר כדי להספיק את הטיש.
אני
בן אדם לחברו??????? קשוט עצמך ואחר כך קשוט אחרים. וד"ל. אני יודע מי אתה תפסיק לבלבל את הראש.
לשימי
6
למה שלא יעשו בשבת ביום? במקום לישון...
ללא שם
5
ברוך שלא עשני חסיד. מסכנים שרים כשהם רעבים, איזה צורה יש להם?
אבנר לוי
4
בושה, פשוט הזוי שבת מטרתה להרבות את המשפחתיות, ובמקום זה הנשים והילדים צריכים להישאר ערים עד מאוחר אחרי יום שישי אורך ומיגע כי לא מספיק חסידים מגיעים לטיש...
אני
"שבת מטרתה להרבות את המשפחתיות"? בתורת ישראל לא כתוב כך...
מאיר
שטויות והבלים זה לא עד מאוחר. הטיש לא לוקח יותר משעה
חסיד
3
אולי כן יצא מזה דבר טוב כשיבוא בבית יראה את נוות ביתו וילדיו ויוכל להיות אבא ובעל כשאין לו ריחיים של הטיש על צווארו!!!!!! אם כן לכן הנשים מוכנות לרעוב!!!!!! כדי לקבל בעל שיש לו אשה וילדים ודעתו עליהם!!!!!!!
יוסי
במקרה ולא יצטרך להעיר אותם
אמת לאמתה
ועל זה נאמר אוי לי מיצרי ו/או לי מיוצרי.
דני
2
יש להניח שמדובר בטיש קצר, כי קשה להאמין שמדובר בביטול סעודת שבת עם המשפחה.
רואה חשבון
1
הדאגה שלכם לנשים מרגשת מאד
שבא לכם לטוס לאומן, או לחו"ל אין לכם שום
מה הקשר אבל פה זה כל שבת כלל שבת הן צריכות לחכות עד שהבעלים שלהם יועילו בטובם לחזור הביתה מהטיש
אני

אולי גם יעניין אותך:

עוד בחסידים ואנ"ש: