בריקוד הקפות מיוחד

ליקווד: הרבי מסאדיגורה חנך את בית המדרש • צפו

בלייקווד שבארה"ב חגגו בתחילת השבוע את מעמד חנוכת בית המדרש של חסידות סאדיגורה, בשילוב עם הכנסת שני ספרי תורה מהודרים שנתרמו לביהמ"ד • תיעוד מרהיב (חסידי)

שימי שפר | כיכר השבת |
הרבי מסאדיגורה בריקוד לכבודה של תורה (צילום: שוקי לרר)

מאות חסידי סאדיגורה והמוני תושבי לייקווד חגגו בתחילת השבוע את מעמד חנוכת בית המדרש של החסידות בלייקווד, יחד עם הכנסת שני ספרי תורה מהודרים שנתרמו לביהמ"ד.

בניית ביהמ"ד של סאדיגורה בלייקווד, שנתרם על ידי הנגיד ר' ישכר קנול, החלה עוד בחיי אביו של הרבי, האדמו"ר ה'עטרת ישראל' זצ"ל. אשר התבטא בחייו כי בניית בית המדרש היתה משאת נפשו של הרבי ה'עקבי אבירים' זצ"ל לטובת לימוד תורה ותפילות.

ארון קודש המפואר נבנה בדמוי כתר שהיה בס"ת של הרה"ק מרוז'ין זצ"ל, נדבת הנגיד ר' בן ציון הייטנער מטורנטו, לצד סיוע להקמת הבניין מצד משפחות הלפרן ושפירא מגדולי תומכי עולם התורה והחסידות.

ספר תורה אחד נתרם על ידי הרב מרדכי שלום ישראל שפירא, מנכדי העקבי אבירים זצ"ל ושהעמיד את ביתו כאכסניה לרבי בשהותו בעיר, וספר התורה השני נתרם ע"י הנדיב הרב שמואל קעניג.

מעמד כתיבת האותיות נערך באוהל גדול שהוקם, לשם הגיע הרבי אחרי שביקר בבתיהם של הגאון רבי מלכיאל קוטלר ראש ישיבת לייקווד, ולאחר מכן יצאה התהלוכה החגיגית כשהמונים רוקדים לכבודה של תורה בשתי חופות נפרדות.

בביהמ"ד רקד האדמו"ר עם ספרי התורה את 'ריקוד ההקפות' המיוחס מקדמת דנא בחסידות, לצד ריקוד מיוחד של הרבי עם כל נכדי האדמו"ר העקבי אבירים זצ"ל, משפחות שפירא ושארף, וכן רקד בנפרד גם עם דודו הרה"ג פנחס שפירא.

לאחר מכן קבע הרבי מזוזות בפתח בית המדרש ובפתח ה'פראווין צימער' שבו גם התפלל הרבי את תפילת מעריב, ולאחר מכן נערך 'לחיים' וסעודת מצווה בהשתתפות הגר"מ קוטלר, רבנים ורבים מתושבי העיר, במהחכה נשא הרבי דברי תורה וחיזוק באומרו "שלמה המלך חנך את ביהמ"ק אך הפסוק אומר "חנוכת הבית לדוד" שכן הוא החל בהכנות ובבנייה והכל נזקף לזכותו ועל שמו של האבא - הרבי ה'עטרת ישראל' זצ"ל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר