בדרך לשלום היסטורי?

אחרי 20 שנות סכסוך: גיס הרבי מצאנז הוזמן לחתונת נכדתו

האם עולם החסידות בדרכו לשלום נוסף במסגרת סכסוך ארוך שנים? ל'כיכר השבת' נודע כי הגאון רבי דב וייס, גיסו של האדמו"ר מצאנז - הוזמן לחתונת נכדתו לאחר שנים ארוכות של סכסוך מר (אקטואלי)

שימי שפר | כיכר השבת |
האדמו"ר מצאנז והגר"ד וייס (צילום: שלומי טריכטר, ארי קופרשטוק)

האם עולם החסידות בדרכו לשלום נוסף במסגרת סכסוך ארוך שנים? אם נשפוט לפי ההתרחשויות של השעות האחרונות, התשובה היא כנראה חיובית.

מדובר במתיחות ובמחלוקת העזה בחצר הקודש צאנז, בין משפחתו של האדמו"ר מצאנז לבין גיסו, ראש ישיבת 'תורת חיים' הגאון רבי דב וייס, מחלוקת שהחלה לפני למעלה מעשרים שנה בין היתר בשל סכסוך כספי, במסגרת היותו של הגר"ד וייס אב"ד בירושלים, תפקיד שבו הוא מכהן בהוראת חמיו האדמו"ר מצאנז קלויזנבורג זצוק"ל עוד בימי חייו.

המתיחות כללה בתוכה יצרים ומתחים רבים בין החסידים, אשר חלקם ראו את סיבת הסכסוך בחוסר רצון לקבלת מרותו של האדמו"ר מצאנז, מה שגרר רבים בקהילות השונות למחלוקת שנמשכה שנים רבות.

כאמור, בשעות האחרונות מסתמנת התקרבות משמעותית בין הצדדים, זאת לקראת שמחת החתונה של נכדת האדמו"ר מצאנז, בת לבנו הרה"צ רבי אברהם הלברשטאם, אב"ד צאנז בטבריה שתתקיים מחר (רביעי), כאשר ל'כיכר השבת' נודע כי במהלך היום הוזמן גיסו של הרבי הגר"ד וייס, ע"י אבי הכלה, שהגיע למעונו במיוחד כדי להזמינו לשמחה הגדולה.

יצויין כי לפני כחמישה חודשים, בחודש חשוון, דווח ב'כיכר השבת' על כך שהרבי מצאנז הגיע למעונו של הגר"ד וייס כדי לנחמו על פטירת אמו, כאשר אז מדובר היה בפגישה ראשונה בין השניים מזה 20 שנה, שבה הם ישבו ושוחחו במשך שעה ארוכה, כאשר אז לפי עדויות של השוהים במקום ההתרגשות בחדר היתה בשיאה, שיתכן והיא זאת שגרמה להתקרבות ההיסטורית כעת.

בחסידות אף מציינים כי בשנה האחרונה, ביום ההילולא של האדמו"ר מזוועהיל צאנז זצ"ל, חתנו הגדול של מרן בעל ה'שפע חיים' מצאנז זיע"א, נפגש גם כן האדמו"ר עם גיסו, פגישה שבה הם שוחחו גם כן.

עוד הם מספרים כי בחודש האחרון בשמחות שערך הגר"ד וייס, הופיעו בני האדמו"ר צאנז שהגיעו במיוחד כדי להשתתף בשמחה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר