לאחר זמן חורף

בחורי "אורייתא" יצאו לציוני הצדיקים באירופה

מעלה ממאה ועשרים תלמידי ישיבת "אורייתא" ובראשם רבני הישיבה יצאו בשלהי 'זמן חורף' למסע מיוחד לציוני הצדיקים באירופה; שיא המסע: שבת התאחדות בהרי הזקופנה (חסידי)

(צילום: אלי קובין)

בשלהי 'זמן חורף', בצהרי יום שני של פרשת שמיני, למעלה ממאה ועשרים תלמידי ישיבת "אורייתא" ובראשם רבני הישיבה, נחתו בבודפשט שבהונגריה שם החל מסע הקודש. בשיירת אוטובוסים מאורגנים עשו הם את הדרך בואכה קאליב, שם בתפילה מרגשת על ציונו הקדוש של הסב"ק רבי יצחק אייזיק מקאליב זי"ע בחרו להתחיל את מסע ההשתטחות על קברי הצדיקים.

משם הגיעו קרעסטיר'ה, שם נערכה סעודה רבתית לכבודו של אוהבן של ישראל הרה"ק רבי ישעי' ב"ר משה זי"ע בבנין ה'גאסט הויז' שבקרעסטיר, כשסיפורי מופת מפליאים בזכותו של הצדיק מושמעים באותה שעה ע"י רבני הישיבה, מיד לאחר מכן בשעת חצות נערכה התפילה המרטיטה על יד הציון הק' בהתעוררות רבתית כשמהלבבות כולם פורצת תחינה ובקשה אדירה לישועת הכלל והפרט.

לאחר תפילת שחרית בביהמ"ד שבביתו של הרה"ק מקרעסטיר זי"ע המשיכו תלמידי הישיבה בנסיעה לעבר ליסקא לציונו של הרה"ק בעל 'אך פרי תבואה' זי"ע ומשם לעבר אויהעל לציונו של הרה"ק בעל 'ישמח משה' זי"ע, שם נערכו גם מעמדי תפילה נרגשים, לאחר מכן חצו את הגבול בדרך לפולין, שם זכו להשתטח באוהל ציונו הק' של הרה"ק בעל 'דברי חיים' מצאנז זי"ע כאשר לאחריו הסבו לסעודת-מרעים ע"י בנין הכנסת אורחים בעיירה צאנז.

בבוקרו של יום ד', לאחר תפילת שחרית, זכו התלמידים להשתטח על קברו של הב"ח זי"ע בבית החיים העתיק שבקראקא, בעצם יום היארצייט כ' באדר. משם פנו לעבר ליזענסק, ובליל ההילולא של הרבי ר' אלימלך מליזענסק זי"ע - כ"א אדר, התקיימה סעודת הילולא רבתית סמוך ונראה לציון הק', במהלכה הופיע ונשא דברים נרגשים הגאון ר' אהרן שיף, גאב"ד אנטוורפן, כן השמיע מאמרותיו של בעל ההילולא הרה"ח ר' שמחה קרקובסקי מייסד 'הכנסת אורחים-ליזענסק', בברכת המזון נתכבד נשיא הישיבה הרבני הנגיד הרה"ח ר' צבי אריה אייכלר, ולאחר מכן התקיים מעמד התפילה המרכזי ע"י הציון הק' בראשות המנהל הרוחני הרה"ג ר' דוד שפר, כשבסיומו יצאו תלמידי הישיבה לחצר הציון שם זמרו ניגוני התעוררות ודביקות במשך זמן רב, בצוותא חדא ובדיבוק חברים.

ביום ה' בצהריים הגיעו התלמידים לביהכנ"ס העתיק בעיירת צאנז לתפילת מנחה וקריאת התורה ולאחמ"כ נסעו לכיוון הרי הזקופנה שם התקיימה שבת ההתאחדות וההתעלות.

שיאו של מסע הקודש היה השבת הנעלית ורבת הרושם, 'שבת התאחדות והתעלות שע"י תלמידי ישיבת אורייתא', שהתקיימה ברוב פאר והדר במלון מפואר בהרי הזקופנה בראשות פטרון ויוזם השבת נשיא הישיבה הרבני הנגיד הרה"ח ר' צבי אריה אייכלר.

לתפילת שבת ניגש בעל המנגן ליפא שמעלצר שהגיע במיוחד מארה"ב לכבוד השבת. נשיא הישיבה מסר שיחה מרתקת ומיוחדת לכבוד שבת פרה.

סעודות השבת עברו על הבחורים בחדווה עילאית בזמירות ותשבחות לק-ל חי ע"י המנהל הרוחני הרה"ג ר' דוד שפר שרומם והעלה את המשתתפים לפסגות גבוהות במשך שעות ארוכות של עונג-הרוחות ועדן-הנפשות, בעת קריאת התורה בצפרא דשבתא קנו תלמידי הישיבה את עליית מפטיר לנשיא הישיבה הרה"ח ר' צבי אריה אייכלר בסכום אסטרונומי של למעלה משלושים ושבעה אלף(!) דפי גמרא שיילמדו על ידם לזכותו עד חודש אדר תשפ"ג.

במוצאי שבת, לאחר רעווא דרעווין והבדלה התקיים מעמד שכולו התעוררות בהשתתפות רבני ותלמידי הישיבה כשליפא שמעלצר משמיע גרעמאן מיוחד ומרגש בו הוא מסכם את השבת ומרומם את הלבבות בכיסופין ובהתעלות. לאחר סעודת מלווה מלכה ערוכה ומפוארת נערכו ריקודי שמחה לקול צלילי שיר וזמר במשך שעות ארוכות, בגיל ובחדווה, עד אור הבוקר.

ביום ראשון הגיעו תלמידי הישיבה להשתטח על ציונו של בעל ה'חתם סופר' זי"ע, שם ננעלו ברגעי תפילה והתעוררות כבירה, מסע ההשטחות על קברי הצדיקים זי"ע באירופה ע"י תלמידי ישבית 'אורייתא', משם נסעו הבחורים לשדה התעופה בבודפשט שבהונגריה, ספונים וספוגים במאות קבלות טובות, רגעי פז וחיזוק ובאוצרות קדושה נעלים, בדרכם חזרה לארץ הקודש, לאחר המסע המרומם שהשאיר עליהם חותם עז בל יימחה.

תלמידי הישיבה לא שכחו להודות מקרב ליבם למייסד הישיבה ומנהלה הרוחני הרה"ג ר' דוד שפר ולמנהל הישיבה הר"ר יודל ווגשל ואיתו עימו יו"ר ההנהלה העסקן הרה"ח ר' יעקב ברגר על הפקת מסע הקודש כולו בטוב טעם ודעת ואשר הוכתר בסייעתא דשמיא בהצלחה רבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר