תיעוד ענק ומרהיב

שתי יממות ברציפות של ריקודים: החג שעבר ב-770 שבברוקלין

אלפי חסידי חב"ד מכל העולם, הגיעו לחוג את חג הסוכות ומעמד הקהל, במרכז חב"ד העולמי, בברוקלין שבניו יורק | השיא היה בשני ימי החג האחרונים | סיקור ותיעוד ענק (חסידים)

הקפות שניות ב-770 (צילום: דוב בער הכטמן)

רבבות חסידי חב"ד פקדו ב"חגי תשרי", את בית מדרשו של הרבי מליובאוויטש זי"ע, השוכן במרכז העולמי של החסידות ב-770 בשכונת קראון הייטס שבניו יורק, ואת אוהל ציונו הקדוש ברובע קווינס.

השיא נרשם בחגי שמיני עצרת ובשמחת תורה, אז אלפי האורחים והמקומיים פרצו בשמחה האדירה ובריקוד לכבודה של תורה שנמשך למעלה מ-50 שעות.

אחד המנהגים הייחודים והמפורסמים אותם קיימו החסידים בהוראתו של הרבי מליובאוויטש – הוא מנהג ה"תהלוכה", שעניינו – קיום מאות תהלוכות שמחה במהלך חג שמיני עצרת, למאות בתי כנסת ומוקדים, בכל רחבי שכונות העיר ניו יורק, לשמח את רבבות עמך ישראל, ממגוון יהודי העיר מכל העדות והחוגים.

השנה התהלוכות התקיימו תחת גשם זלעפות שוטף, שלא עצר את ההמונים מלרקוד ולפזז לכבודה של תורה. בשעות הערב של שמיני עצרת, ליל שמחת תורה – שהוא יום טוב שני של גלויות, שבו אלפי החסידים והתקבצו בבית המדרש למעמד ההקפות.

אירוע ייחודי נוסף נרשם השנה. במהלך ההקפות בבית מדרשו של הרבי, הגיע לביקור ב-770 מלווה באבטחה, שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן. השגריר ארדן שהתרגש והתרשם עמוקות מהמעמד, כובד בהקפה השנייה בהחזקת ספר התורה, כשהקהל פוצח בשירה עם הניגון החב"די "פרזות תשב ירושלים", כשלאחר מספר דקות - האלפים עברו לשירה סוחפת של הניגון הייחודי לשנת הקהל "הנני מביא אותם" המורכב ממילות הפסוק, הקשור לשנת הקהל, "הִנְנִי מֵבִיא אוֹתָם מֵאֶרֶץ צָפוֹן וְקִבַּצְתִּים מִיַּרְכְּתֵי אָרֶץ בָּם עִוֵּר וּפִסֵּחַ הָרָה וְיֹלֶדֶת יַחְדָּו קָהָל גָּדוֹל יָשׁוּבוּ הֵנָּה".

יצוין, כי מאות שלוחים וחסידים שהיו מוכרחים להישאר בקהילותיהם בחגים, עושים את דרכם בשעה זו לשבת בראשית לסיום וחותם ימי הקדושה וההתעלות של חגי תשרי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר