קווים לדמותו

המלחמה ב'נדרים פלוס'; מי אתה המשפיע הרה"צ רבי צבי מאיר זילברברג?

המאבק החדש של הקיצוניים לניפוץ מכשירי ה'נדרים פלוס' בבתי הכנסת, הוביל אל המשפיע החסידי רבי צבי מאיר זילברברג | קווים לדמותו של המשפיע, האיסורים והמגבלות שהוא מטיל | וגם, האם הוא אכן רמז לצאת ולשבור את המכשירים בבתי הכנסת? (חסידים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
המשפיע הרה"צ רבי צבי מאיר זלברברג (צילום: דוב לענטשעווסקי/ א בליק, קול בחצרות)

בשבועות האחרונים, כפי שנחשף ב'כיכר השבת' בהרחבה, פרץ לו מאבק חדש נגד מכשירי ה'נדרים פלוס' המוצבים באלפי בתי כנסת. צעירים קיצוניים יוצאים למסע ציד לניפוץ המכשירים והריסתם, בעקשנות רבה במה שנראה כמלחמת חורמה נגד הטכנולוגיה והחדשנות, הגם שבמקרה זה היא רק מסייעת לבתי הכנסת, למתפללים ולאלפי עמותות שמגייסות כך כספים.

>> למגזין המלא <<

ישנם שסבורים כי מי שהצית את עיקר המאבק בנושא הוא אחד המשפיעים המפורסמים בציבור החסידי, הרה"צ רבי צבי מאיר זילברברג, אשר לפני מספר שבועות נשא דברי חיזוק והתעוררות לעיני אלפים בהיכל בית המדרש הגדול דחסידי ויז'ניץ, ומאז התופעה הלכה והתרחבה.

הרה"צ רבי צבי מאיר זילברברג עטוף בטלית בשדה התעופה (קול בחצרות)

הכירו את המשפיע החסידי הרה"צ רבי צבי מאיר זילברברג, רב בית המדרש 'נחלת יעקב', הנחשב לאחר המשפיעים הוותיקים והמוכרים בירושלים, ובשנים האחרונות גם בחו"ל.

רבי צבי מאיר בן ה-59, נולד בארה"ב למשפחה שמשתייכת לחסידות גור, ובצעירותו למד וגדל בישיבת סלבודקה בבני ברק, שם הוא נודע כאחד מגדולי המתמידים והשקדנים. לאחר נישואיו, התקרב מאד לחסידות אמשינוב, ובהמשך הקים חבורת אברכים קטנה ובית מדרש בשם 'נחלת יעקב'.

במשך שנים רבות בית מדרשו התנהל בבניין של תלמוד תורה ויז'ניץ ברחוב חנה בירושלים, כאשר אט אט החלו חסידים רבים, אשר משתייכים לחסידויות אחרות, להגיע ולהתחזק מפי המשפיע. אחד הזמנים שהפכו לפופולריים ביותר, הוא זמן 'רעווא דרעווין', כאשר מידי שבת היו נוהרים מאות אנשים כדי לשמוע את דברי התורה והחיזוק של המשפיע, שמוציא את השבת כשעתיים לאחר צאת השבת.

בניין בית המדרש 'נחלת יעקב' בירושלים (כיכר השבת)

בשונה ממשפיעים אחרים, ר' צבי מאיר דורש מחבורת האברכים שלצידו, לימוד שעות ברציפות ובתענית דיבור במשך הלימוד. ישנם אברכים שאף נדרשים להגיש פירוט מסודר מידי חודש על הנעשה בחייהם בתחומים רוחניים שונים. כך מתנהל דרכו של המשפיע אשר אף מתקבל בבתיהם של אדמו"רים ורבנים רבים במשך השנים.

כדי להבין עוד קצת את דרכו של המשפיע, מספר אחד ממכריו את הסיפור הבא: כפי הידוע, בשנים האחרונות החלו קהילות שונות בארה"ב להזמין את רבי צבי מאיר למשא חיזוק והתעוררות. המשפיע שמקפיד מאד שלא להביט בפני נשים, התנה את הגעתו בכך שירכשו לו מספר מקומות במטוס, על מנת שלא ייווצר מצב שבסמוך אליו תשב אישה.

המשפיע שעלה למטוס, הבחין בכך שמאחוריו יושבת נוסעת, כאשר מקורביו ניסו בכל דרך למצוא פתרון כדי לעבור למקום חלופי, אך ללא הצלחה. לאחר מה שאירע ומאז, מקפיד המשפיע לוודא טרם טיסותיו לחו"ל כי כל שרשרת המקומות סביבו (כעשרה במספר) נרכשו עבורו ועבור אנשיו, זאת כדי לא להיכשל במראות אסורות ח"ו.

המשפיע הגרצ"מ זלברברג בכינוס נגד הטכנולוגיה (דוב לענטשעווסקי / א בליק)

בחודש אלול האחרון אף התפרסמה תמונה שבה נראה ר' צבי מאיר כשהוא עטוף בטלית מכף רגל ועד ראש, במהלך נחיתתו בנמל התעופה בארה"ב, לשם הגיע למסע חיזוק מיוחד, מסע שנמשך מספר ימים.

לאחרונה חנך המשפיע את בית מדרשו החדש ברחוב ברוכים בירושלים, כאשר לרגל חנוכת הבית, יצא ר' צבי מאיר בשורה של תקנות חדשות אשר נכתבו במשך למעלה מחודש ימים.

את התקנות יעד המשפיע לאנשי הקהילה, כאשר בנוסף, כל מי שנכנס לבניין בית המדרש מתבקש לציית לרשימת התקנות שהודפסו ונתלו בלובי הכניסה לבית המדרש.

(צילום: משה גולדשטיין)

להלן חלק מהסעיפים:

א. יוקם וועד רוחני מיוחד שיחליט היכן בבית מדרש יתקיימו שמחות כגון שלום זכר, בריתות וכדומה, כאשר בנוסף חל איסור מוחלט להכניס לבניין עלונים, דפי התרמה או סתם מודעות.

ב. חל איסור לדבר בתוך בית המדרש. כל מי שנכנס לבניין עליו להתחייב להיות בתענית דיבור, אך מי שנזקק בכל זאת לדבר משהו דחוף, שיעשה זאת מחוץ לבניין בית המדרש, הרחק מדלתות הכניסה. בנוגע לאיחולי מזל טוב, ממליץ המשפיע לעשות זאת רק אחרי התפילות והשיעורים.

ג. איסור להכניס לשטחי הבניין מחשב או 'טאבלט', גם אם הם אינם מחוברים לרשת האינטרנט, וכמו"כ אסור לאדם שנכנס לשטח הבניין להחזיק טלפון שאינו תחת השגחת ועדת הרבנים לענייני תקשורת, גם אם הוא מכובה בכיס. בסעיף זה מוסיף המשפיע כי מן הראוי היה שלא לאפשר קליטה סלולארית כלל בשטח הבניין, אך מכיוון שישנם אנשים שזקוקים לכך, על כן ראוי להקפיד שלא לדבר יותר מחמש דקות בתוך הבניין, ושהטלפון יהיה על מצב שקט בלבד.

ד. שפת הדיבור היא באידיש בלבד, ומי שאינו מכיר את השפה, יכול ללמוד בעברית, אך כמה שיותר בשקט. בנוסף, חל איסור לעשות קבוצות (קיפקעס) של יותר משלושה אנשים בתוך בית המדרש, אך בעת שמחה, ובמצב שמתאספים יותר אנשים, יש להקפיד שתהיה קבוצה שתקפיד כל העת על תענית דיבור.

(צילום: משה גולדשטיין)

יצויין כי רבי צבי מאיר מדגיש לאורך כל שנותיו, וביתר שאת גם כעת כי הוא איננו אדמו"ר, ואף מתרחק מכל ענייני ה'רביסטווע' (האדמו"רות), אך למרות זאת רבים נוהרים אחריו ורואים בו דמות רבנית חשובה מדרגה ראשונה.

בשבוע האחרון, לאור הסערה שהתעוררה בשל ניפוץ מכשירי ה'נדרים פלוס', כתב אחד מתלמידיו כי כל החסידים של רבי צבי מאיר יודעים מה הוא רצון הקב"ה, והם גם יודעים מה הוא רצונו של רבם המשפיע, והוא להיאבק בכל הכוח נגד הכנסת האינטרנט לבתי הכנסת.

התלמיד מצטט דברים שנשא המשפיע בסעודה שלישית באומרו, כי "ישנם אנשים ששואלים הכיצד נתתי היתר לשבור את המכשירים בבתי הכנסת. ראוי להדגיש, שלא נתתי היתר כזה, אך יש לי שאלה אחרת. איך אפשר שלא לשבור?", ממשפט זה ומעוד רבים אחרים מסבירים תלמידיו כי רצונו של המשפיע ברור לכולם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר