"רחם נא בסווינג": אברימי רוט מבצע דודו פישר

לשאלתי "איזו יצירה עליה גדלת, תרצה לבצע בקונצרט?" ענה אברימי ללא היסוס "רחם נא". "רחם נא" עליה גדלתי כילד, "רחם נא" שאיתה התחלתי את דרכי המוסיקלית כזמר סולן (חזנות)

אופיר סובול | כיכר השבת |
(צילום: יובל)

ביום ראשון, לאחר 2 דחיות של למעלה משנה מהתאריך המקורי, קיימנו בשעה טובה ומוצלחת את "חסידישקייט" - הקונצרט השלישי והאחרון בסדרת המנויים תשפ"א.

לכולנו ישנם זיכרונות ילדות רבים, הזיכרונות הללו מתובלים ושזורים בשירים וניגונים עליהם גדלנו. ניגונים אשר מזכירים לנו את בית אבא, את שולחן השבת ובית הכנסת. בקונצרט זה בחרתי לנסות ולתת לכל אחד ואחד מכם, טעימה נוסטלגית מעברו שלו. ביצענו יצירות, שירים וניגונים שנפרשו על פני כמעט 100 שנות יצירה יהודית.

בשיחות המקדימות עם כל חזן וחזן, היה חשוב לי הפעם שכל אחד מהחזנים, יבצע לפחות יצירה אחת עליה הוא גדל, יצירה שתהיה משמעותית עבורו ואותה יבצע בלהט מיוחד.

בשנת 1979 לאחר ששב משהות של כמה שנים כחזן בדרום אפריקה, התיישב דודו פישר על יד הפסנתר והחל לזמזם "רחם נא, נא-נא-נא, נא-נא-נא וכו'..." לאחר שקיבע את הבסיס הוא התקשר לחברו הקרוב מלהקת הרבנות הצבאית - משה (מונה) רוזנבלום, כדי שיבוא ויעזור לו להשלים את המלאכה. מונה הגיע ותוך זמן קצר, בכשרון רב ובמגע הקסמים הייחודי לו - הושלם השיר.

שיתוף הפעולה הזה בין דודו למונה, הוליד את תקליטו הראשון של פישר שיצא לאור באותה השנה ונקרא "מאמעניו".
9 שירים בתקליט ולשיר הפותח את התקליט נבחר כמובן אותו "רחם נא" בקצב ה"סווינג" שהפך ללהיט הגדול של התקליט ואהוב כל כך על רבים מאתנו.

בשנת 1997 פנה מונה לזמר אברימי רוט ברעיון: "אברימי, כל כך הרבה הפקות משותפות עשינו יחד עד היום, מה דעתך להוציא סינגל ראשון כסולן? יש לי שיר מצוין עבורך!" לאחר מספר ימים הם נכנסו לאולפן להקליט גרסה עדכנית ל..."רחם נא".

לשאלתי "איזו יצירה עליה גדלת, תרצה לבצע בקונצרט?" ענה אברימי ללא היסוס "רחם נא". "רחם נא" עליה גדלתי כילד, "רחם נא" שאיתה התחלתי את דרכי המוסיקלית כזמר סולן".

אתם מוזמנים לצפות באיכות 4K בחוויה המתוקה והנפלאה שהייתה לכולנו על הבמה. ביצוע סימפוני ראשון לשיר הנפלא הזה. חוויה שהחזירה אותי, את אברימי ואת הקהל באולם 42 שנים לאחור.

שבת שלום וצפייה מהנה!

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר