20% מכל מדינה בארה"ב סובלים מהשמנת יתר

השמנת יתר היא אחת המחלות הנפוצות ביותר בארה"ב, ארץ ההמבורגר והקוקה קולה. אך ייתכן וישנן סיבות נוספות להשמנת היתר ממנה לוקים למעלה מ-20% בארה"ב (בריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
עלייה חדה במספר השמנים בארצות הברית (צילום: shutterstock)

בארצות הברית נאבקים כבר שנים רבות בנושא השמנת היתר שהפכה למכת מדינה מתברר כי למרות המאבק של רשויות הבריאות במדינה האמריקאים ממשיכים להיות שמנים כשעתה ההשמנה הפכה לא

המרכז לבקרת מחלות (CDC) הודיע לאחרונה כי החל משנת 2015, לראשונה אי פעם, בכל מדינה בארה"ב, אחוז הבוגרים הסובלים מהשמנת יתר הוא מעל 20%. כלומר, אם בעבר היו מדינות ששמרו על נתון "נמוך" יחסית, כיום ניתן לומר בוודאות שבכל מדינה בארה"ב למעלה מ- 20% מהאוכלוסייה הבוגרת סובלת מהשמנת יתר.

בעשורים האחרונים חלה עלייה באחוז האנשים שסובלים מעודף משקל בעולם. התופעה חריפה במיוחד בארה"ב, שבה 67 אחוז – שניים מכל שלושה אנשים – מוגדרים כבעלי משקל עודף. מחקר מקיף שבדק את נתוני ההשמנה בעולם מצא שהחל משנות השמונים, ישנה עלייה בכמות הסובלים מעודף משקל גם בקרב ילדים במדינות המתפתחות.

אך ישנם מחקרים שהעלייה במשקל מושפעת מדברים נוספים זולת מזון עשיר בשומן. עלייה במשקל נקשרת למגוון גורמים גנטיים, התנהגותיים וסביבתיים. באשר לאחרונים, מחקר שנערך לאחרונה מראה שגם לזיהום האוויר עשויה להיות השפעה על המשקל.

לטענת החוקרים, למרות שלזיהום אוויר ישנה השפעה ביולוגית והתנהגותית, עלייה במשקל עדיין נובעת בראש ובראשונה מאכילת יתר וממיעוט בפעילות גופנית. כמו כן, משום שהמחקר נערך במקור על חולדות, יש להיזהר מהשלכת ממצאיו גם לבני אדם. כך או כך, אוויר נקי הוא מצרך חיוני לבריאות האדם מסיבות רבות נוספות - ולכן יש להמשיך ולעשות הכול כדי שבני האדם ברחבי העולם יוכלו ליהנות ממנו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר