בשורה משמעותית

קלינאית תקשורת פרטית לגיל השלישי עד הבית

Restart Therapy מציעה למטופלים מהגיל השלישי קלינאית תקשורת עד בית הלקוח למען הצלחת הטיפול ובכך מקלה על קשיי התקשורת המושפעות מבעיות בריאותיות המאפיינות את הגיל השלישי. (בריאות, קלינאית תקשורת)

(צילום: Restart Therapy - אסתי נעים פלד - freepik)

בגיל השלישי סובלים רבות ורבים מבעיות בריאותיות שונות אשר פוגעות ביכולת לתקשר עם הסביבה, ובמקרים רבים גם ביכולת לבלוע. במצבים אלו, אשר לצערנו כאמור אינם נדירים במיוחד, קלינאית תקשורת היא אשת המקצוע המתמחה באבחון והתאמת טיפול יעיל. מבחינות שונות, קיימים יתרונות משמעותיים לאבחון וטיפול מסוג זה הנערכים בבית המטופל/ת ולא במרפאה, בית חולים או מכון זה או אחר.

מהם המקרים והמצבים בהם נדרשת קלינאית תקשורת לגיל השלישי?

מצבים בריאותיים בגיל השלישי המצריכים אבחון וטיפול על ידי קלינאית תקשורת למבוגרים

בעיות בריאותיות שונות אשר נפוצות בגיל השלישי במיוחד, מביאות במקרים רבים לקושי בבליעה ובהפקת קול, להפרעות דיבור והפרעות שפה. אלו הם מצבים עבורם אבחון וטיפול על ידי קלינאית תקשורת למבוגרים הוא מומלץ ביותר.

כמובן שמחלות נוירולוגיות נפוצות שונות, דוגמת פרקינסון או דמנציה, הן גורם מרכזי לבעיות שפה ודיבור. גורם מרכזי ונפוץ נוסף הוא אירוע מוחי או פגיעת ראש טראומתית. אלו עשויים לגרום לבעיות בדיבור ובשפה, קשיים בבליעה וכיוצ"ב.

גם אפזיה פוגעת פעמים רבות בכמה או בכל ערוצי השפה – דיבור, הבנת דיבור, קריאה וכתיבה. זו עשויה להופיע כתוצאה מאירוע מוחי או פגיעת ראש, אך גם כתוצאה מגורמים אחרים דוגמת אפילפסיה או דמנציה.

בעיות בבליעה עשויות להופיע גם כתוצאה מגורמים נוספים דוגמת מחלות רקע שונות, סרקופוניה ועוד.

כל אלו ועוד עשויים כאמור לפגוע ביכולות הדיבור, השפה, הבליעה והתקשורת באופן כללי. כאשר יכולות התקשורת עם הסביבה נפגעות המצב עלול להמשיך ולהתדרדר, גם ובעיקר במישור המנטאלי והרגשי, וכמובן שאיכות החיים נפגעת משמעותית.

מהם היתרונות של טיפול הנערך בסביבה הביתית של המטופל?

טיפול על ידי קלינאית תקשורת בבית הלקוח – חשיבות רבה לסביבת הטיפול!

במקרים המדוברים נדרש כמובן קודם כל לאבחן בצורה מקצועית ומדויקת כמה שיותר את המצב הרפואי, על מנת להתאים את הטיפול הנכון.

קלינאית תקשורת המתמחה בגיל השלישי תבצע אבחון אשר עשוי להיערך בצורות שונות ולכלול בדיקות שונות, ובמקרים רבים גם לערב רופאים ואנשי מקצוע נוספים מתחומים רפואיים שונים. בהתאם לממצאים המפורטים של האבחון מותאמת תוכנית טיפולים אישית אשר כוללת גם תכנית יעדים ומטרות ברות השגה, ובניית מסלול שיקום לחודשים הקרובים.

במיוחד כאשר מדובר בבנות ובני הגיל השלישי, נודעת חשיבות משמעותית לסביבה בה נערך הטיפול. מדובר לרוב בטיפול המתמשך לאורך זמן, והמקום הטוב והמומלץ ביותר לבצע אותו הוא בבית המטופל/ת – בסביבת המחייה והמגורים שלהם. בסביבה זו כולנו מרגישים הכי בטוחים ונינוחים, ובמיוחד כאשר מדובר בבעיות בתקשורת נודעת חשיבות עצומה למידת הנינוחות בה שרוי המטופל.

Restart Therapy הנו מערך שיקום ביתי המציע טיפולים רב מקצועיים של פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק, קלינאית תקשורת ותזונה. כל המטפלים שלנו מוסמכים ובעלי רישיון המתמחים בשיקום נוירולוגי, שיקום אורתופדי, שיקום גריאטרי. הטיפול בבית הלקוח גם חוסך למבוגרים/ות לצאת מהבית ולהתחיל להתנייד בדרך זו או אחרת למקום אחר וזר, כמו מרפאה או בית חולים. כך אנו חוסכים מהם סטרס ומתח נפשי נוסף אשר עשוי גם כן להשפיע על המצב לרעה ולעכב את תהליך הטיפול. אתם מוזמנים לצור קשר עם Restart Therapy שיקום פרטי פרימיום בבית הלקוח בטלפון מספר: 077-9966400 או לבקר באתר האינטרנט שלנו בכתובת: https://www.restart-therapy.co.il/.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר