שבץ מוחי: ירידה של 50% במספר הגברים הלוקים

לאורך השנים חלה ירידה של 50 אחוז במספר הלוקים בשבץ מוחי בקרב גברים. לעומת זאת, בקרב הנשים לא חלה ירידה. כך עולה ממחקר שפורסם לאחרונה בכתב עת רפואי (מחקרים)

שושי מילר | כיכר השבת |
עורק חסום, הדמיה (שאטרסטוק)

מחקר שפורסם לאחרונה בכתב העת "Women's Health" בדק ומצא כי מספר מקרי השבץ המוחי אצל גברים צנח בצורה משמעותית, כשלעומת זאת, אצל נשים לא חל שינוי משמעותי במשך 30 השנים האחרונות.

המחקר המדובר בדק 1,287 מקרים של בני אדם שחוו שבץ מוחי והביעו לבית החולים במהלך השנים 1996 ו-2006, בין היתר העלו החוקרים כי הגיל הממוצע של הלוקים בשבץ הוא 68.7, כאשר הגורמים המרכזיים לשבץ היו השמנה, עישון, לחץ דם וסוכרת לא מאוזנת.

החוקרים העלו עוד כי במהלך השנים חלה ירידה של קרוב לחמישים אחוזים במקרי השבץ אצל גברים, לעומת זאת, אצל נשים השיעור נותר זהה.

לדוגמא, ציינו החוקרים כי בשנים הראשונות שנבדקו במחקר עמד מספר הלוקים בשבץ מוחי מקרב הגברים בגילאי 75 ויותר על 28.2 מכל אלף בני אדם. בשנת 2006 - צנח הנתון ל-9.4 מכל אלף בני אדם.

במקביל, שיעור הנשים מגילאי 75 ומעלה שלקו בשבץ בשנים הראשונות של המחקר עמד על 10.7 מכל אלף נשים, כאשר בשנת 2006 הוא אפילו עלה מעט ועמד על 13.5 מאלף נשים.

יצויין, כי שבץ מוחי נחשב לאחד מגורמי המוות המובילים בעולם, עולם הרפואה טוען כי שינוי בהרגלי החיים, הפסקת עישון ופעילות גופנית נכונה, עשויים למנוע את רוב המקרים של שבץ מוחי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר