האם ניתן להרכיב עדשות מגע בבריכה? ממש לא

עדשות מגע הן רכיב בלתי נפרד מחייהם של רבים. אך בקיץ, מרכיבי העדשות חשופים לסכנה שיתכן והם אינם מודעים לה: השילוב הקטלני בין הרכבת עדשות לשחייה בבריכה (בריאות)

חיה כהן | כיכר השבת |
מתכננים שחייה בבריכה? אל תרכיבו עדשות (צילום: shutterstock)

72 אחוזים מכלל הציבור בישראל מרכיבים משקפיים או עדשות מגע. עם בוא הקיץ, בעלי העדשות חשופים לסכנה שיתכן והם אינם מודעים לה: השילוב הקטלני בין עדשות מגע לשחייה בבריכה.

מנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA), ממליץ שלא להרכיב עדשות, כאשר באים במגע עם כל סוג של מים, כולל בעת המקלחת וכמובן שגם בבריכה.

ההסבר לכך הוא די הגיוני: מאחר ועדשות המגע אינן מונעות חדירה של מים, הן יכולות לספוג חיידקים וחומרים כימיים הנמצאים במים, מה שעלול להוביל לגירוי בעיניים, זיהומים ועד סיכון הראייה.

למרות שבריכות אינן מכילות מיקרואורגניזמים מסוכנים כמו בגופי מים טבעיים (אגמים, נהרות), החשיפה למים גורמת לעדשות המגע להתהדק סביב העיניים ולמנוע מהן חמצן. בנוסף, הכלור שמוסיפים למי הבריכה עלול לגרום לתגובה אלרגית של גרד מעצבן באזור העין.

במקרה שאין ברירה, ואתם מוכרחים להרכיב עדשות מגע - מכל סיבה שהיא, היצמדו לכללים הבאים:

ראשית, השתמשו בעדשות חד פעמיות יומיות, שנועדו להיזרק לאחר שימוש אחד. אם החלטתם לקחת סיכון ולהשתמש בעדשות הקבועות שלכם, חטאו אותן היטב לפני ולאחר הבריכה. כך או כך, העדיפו להרכיב גם משקפת, כדי להגן על העין מפני זיהומים.

במקרה של הופעת סימפטומים כמו עין אדומה, גירוי, כאב, או רגישות לאור לאחר הרכבת עדשות המגע במים, גשו מיד לקבל טיפול רפואי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר