פריצת דרך משמעותית: תרופה להורדת לחץ דם תרפא סוכרת

תרופה המיועדת לטיפול ביתר לחץ דם הצליחה לגרום לעכברים חולי סוכרת להירפא לחלוטין. בקרוב: ניסויים בבני אדם בעלות של 2.1 מיליון דולרים. "זו פריצת דרך משמעותית" (בריאות)

שושי מילר | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

פריצת דרך בטיפול בסוכרת: מחקר חדש ומהפכני שערכו מדענים בארצות הברית מצא כי תרופה המיועדת לטיפול ביתר לחץ דם הצליחה לגרום לעכברים חולי סוכרת סוג 1 להירפא ממנה לחלוטין. לאחר הניסוי המוצלח בעכברים, בקרוב יחלו גם ניסויים בבני אדם.

בין היתר עלה במחקר כי התרופה "ורפאמיל" המיועדת לטיפול בהורדת לחץ דם מפחיתה את רמת תאי חלבון המייצרים אינסולין ונמצאים בתאים בלבלב. העכברים החולים בסוכרת 1 קיבלו במסגרת המחקר את התרופה המדוברת והצליחו להירפא לחלוטין מהסוכרת.

כאמור, בקרוב יחלו המדענים לבצע את הניסויים גם בבני אדם. הניסויים יעלו 2.1 מיליון דולרים אותם יממן המרכז האמריקני לחקר סוכרת נעורים.

הפרופסור נעים שחאדה, מנהל יחידת סוכרת נעורים בבית החולים רמב"ם אמר ל-ynet בריאות כי "מדובר בפריצת דרך משמעותית". לדבריו: "מחקר עוקב שבוצע על תאי בטא מבני אדם מצא שהתרופה ורפאמיל שיפרה משמעותית את התפקוד שלהם, כך שיש בהחלט מקום לאופטימיות".

"אם הניסויים הקליניים בעוד כמה חודשים יראו תוצאות חיוביות, תתחולל פה מהפכה עולמית היסטוריה בטיפול בחולי סוכרת".

האגודה לסוכרת נעורים בישראל התייחסה גם היא למחקר: "אנו מברכים על התקדמות המחקר ומאמינים כי התקדמות זו יכולה להשפיע באופן רחב על חולים רבים בארץ ובעולם. קרן המחקר העולמי לסוכרת מימנה מחקר זה ומעורבת במחקרים רבים, כולם בתקווה למציאת מרפא למחלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר