שוב משתעלים?

כך תדעו איך להבחין בין סוגי השיעול ואיך לטפל

שיעול, הנגרם עקב שפעת או צינון, חולף בדרך כלל תוך מספר ימים. מרבית מקרי השיעול חולפים לגמרי תוך שבועיים גם ללא טיפול • מאת: ד''ר באסל ג'ברין – מומחה אף אוזן גרון במכבי שירותי בריאות, מחוז צפון (בריאות)

כך תדעו איך להבחין בין סוגי השיעול ואיך לטפל (צילום: מכבי)

שיעול, הנגרם עקב שפעת או צינון, חולף בדרך כלל תוך מספר ימים. מרבית מקרי השיעול חולפים לגמרי תוך שבועיים גם ללא טיפול.

שיעול שהחל בעקבות זיהום נגיפי ונמשך יותר משבוע – שבועיים, דורש בירור רפואי בפרט כאשר השיעול מלווה בחום, כאבי ראש או כאבי פנים. הרופא יברר עם המטופל את עברו הרפואי, יתשאל אותו לגבי הסימפטומים מהם הוא סובל ובהתאם לצורך, יבצע בדיקה גופנית מקיפה.

לעיתים נדירות מאוד, שיעול שנמשך לפרק זמן ארוך של מעל שלושה – ארבעה שבועות, עלול להצביע על מחלה חמורה לרבות סרטן ריאות, כשל לבבי, שחפת או תסחיף ריאה, וקיים בעיקר אצל אנשים בקבוצות סיכון או מעשנים. במקרים אלו יש לפנות בהקדם לייעוץ רפואי.

הטיפול:

אין דרך מהירה להיפטר משיעול הנגרם על ידי זיהום נגיפי. השיעול יחלוף לאחר שמערכת החיסון תצליח להדוף את הנגיף.

ניתן לטפל בשיעול קצר מועד באמצעות שתייה חמה עם דבש ולימון. לדבש תכונות מרגיעות היות שהוא מרגיע את הגרד, המגרה את רפלקס השיעול. (מאחר שהדבש עלול להכיל את הרעלן בוטוליזם, איןלתת דבש לתינוקות מתחת לגיל שנה)

אדים קרים או אדים חמים מועילים במידה שווה לטיפול בשיעול כמו הרגל נפוץ של פתיחת המקפיא ושאיפת האדים הקרים היוצאים ממנו, האדים עוזרים לשחרר הפרשות כמו ליחה ולשפר את הנשימה.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר