פרסום ראשון: בשר נגוע בשפעת שווק לציבור החרדי

ל"כיכר השבת" נודע כי מדובר במשחטה הפועלת תחת הפיקוח של "העדה החרדית" ומשווקת בשר בעיקר לצרכניות בריכוזים החרדיים. הבוקר (שלישי) כל עובדי המשחטה קיבלו חיסון מיוחד. במקביל, צוותי יחידת הפיצו"ח (פיקוח צומח וחי) במשרד החקלאות החלו בסימון השטח סביב החווה ובהיערכות להמתה במוקד (בריאות)

יצחק רבינוביץ | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

איך תשפיע עלינו התפרצות שפעת העופות? בעקבות התפרצות של שפעת עופות בלול תרנגולי הודו בראש צורים, בגוש עציון, הנחה משרד הבריאות את קופות החולים ובתי-החולים להגביר ערנות לזיהוי מקרי שפעת עופות בבני-אדם.

חלק קטן מתרנגולי ההודו שווק, מתוכם 99% אותר ויושמד. פעולה זו ננקטה עפ"י עיקרון הזהירות המונעת, שכן אין כל סכנה בהדבקה בשפעת עופות כתוצאה מאכילה או הכנה של בשר הודו/עוף.

מדובר בלול של תרנגולי הודו, הכולל כ-13,400 הודים. לאור זאת הטיל מנהל השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות, ד"ר מישל בלאיש, הסגר על האזור.

סגר על המשחטה

ל"כיכר השבת" נודע כי מדובר במשחטה הפועלת תחת הפיקוח של "העדה החרדית" ומשווקת בשר בעיקר לצרכניות בריכוזים החרדיים. הבוקר (שלישי) כל עובדי המשחטה קיבלו חיסון מיוחד.

במקביל, צוותי יחידת הפיצו"ח (פיקוח צומח וחי) במשרד החקלאות החלו בסימון השטח סביב החווה ובהיערכות להמתה במוקד.

אנשי המשק הנגוע העבירו מוצרים במוצאי-שבת למשחטת גלאט בירושלים. בשעות האחרונות הוחזר 99% מהבשר ששווק, מ-9 חנויות גלאט באזור ירושלים, כולל החנות אליה שווק הודו במוצ"ש.

בנוסף, בשר הודו אשר שווק לחנות בטייבה, יושמד מחר בבוקר על ידי יחידת הפיצו"ח (פיקוח צומח וחי) של משרד החקלאות.

עד להשמדת הבשר, הוא נמצא סגור במקרר נפרד בחנות וכמובן לא יימכר לציבור הרחב.

יצויין כי אין כל סכנה בצריכה של בשר הודו או עוף, ולא תועד אף מקרה בעולם של הידבקות במחלת שפעת העופות ממגע או אכילה של בשר עוף / הודו.

יחד עם זאת, למען הסר ספק וליתר ביטחון, הורה מנהל השירותים הווטרינריים על המשחטה לבצע החזרה יזומה של כל הבשר ששווק.

משרד הבריאות ממשיך במעקב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר